Den enkleste metamfetaminsyntese ud fra amfetamin

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,812
Points
113
Deals
1

diogenes

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Dec 27, 2021
Messages
183
Reaction score
97
Points
28
Jeg opfatter det ikke som et spørgsmål :). Vi er her for at hjælpe hinanden med information. Da jeg ikke har prøvet denne konvertering (hverken fra racemisk eller fra D-amfetamin), kan jeg kun stole på Rhodiums noter om


Jeg ville forresten bare bruge racemisk amfetamin, da metamfetamin kan opløses ved hjælp af de samme metoder som amfetamin, og hvorfor risikere værdifuld D-isomer, når *****resultaterne ikke er kendt.

Formaldehyd og aluminiumamalgam
N-Methyl-amfetaminer blev fremstillet ved reaktion af den tilsvarende amfetamin med formaldehyd og reduktion i fravær af syre. Således blev en blanding af 1 mol amfetaminfreebase (136 g) og 1 mol vandigt formaldehyd (81 ml 37% eller 75 ml 40%) i 350 ml alkohol og et overskud af aluminiumamalgam reduceret i flere timer, vand tilsat, aluminiumhydroxid filtreret fra, opløsningen forsuret og inddampet, og freebasen adskilt ved hjælp af alkali, hvilket gav phenyl-N-methylisopropylamin, omdannet til hydrochlorid, smp 140 ° C. På samme måde gav 70 g d-amfetamin i alkohol med aluminium og 1 mol formaldehyd d-metamfetamin, som blev omdannet til fosfatsaltet. 1-Phenyl-2-aminopropanol gav på samme måde efedrin.
(Understregning fra mig.)

Under alle omstændigheder opfordrer jeg stadig alle til at dele deres erfaringer, hvis de rent faktisk har prøvet denne syntese og har nogle erfaringer fra det virkelige liv med den. Jeg har tænkt mig at prøve den på et tidspunkt, men det ville have været dejligt at vide, at den virkelig virker, før jeg ofrer en masse materiale og tid. Den anden mulighed er at starte med P2NP, reducere det til imin og derefter hydrolysere i et surt miljø til P2P, men det indebærer så en yderligere aminering af P2P med methylamin, som jeg synes er overdreven, da der allerede har været en (efter kondensering af benzaldehyd med nitroethan). Den metode, jeg ville bruge, kræver også en hel del eddikesyre til at reducere f.eks. på jernkatalysator og derefter hydrolysere med syren. Hvis der ikke er nogen, der har prøvet dette, vil jeg foretage en sammenligning og lade forummedlemmerne vide det.
 

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 8, 2022
Messages
678
Reaction score
512
Points
63
Deals
5
Flot, det er det, vi kan lide at se dood
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,812
Points
113
Deals
1
Skynd dig ikke, vi lægger p2np => p2p-videosyntese ud om et par uger.
 

diogenes

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Dec 27, 2021
Messages
183
Reaction score
97
Points
28
Fedt nok. Så vil jeg vente og lade eksperterne finde ud af detaljerne/faldene. Tak Patton
 

WinterDust

Don't buy from me
Resident
Joined
May 21, 2022
Messages
230
Reaction score
206
Points
43
Deals
3
Hej, alle sammen,

Så det er tid for mig nu at komme videre i min udvikling og begynde at se på fremstilling af Crystal Methamphetamine (ICE), jeg har ingen interesse i "normale" Methamphetamines.

Så lad mig starte med at sende trinnet og stille mine spørgsmål, jeg vil sætte pris på alle deres kyndige input.

Trin:

  1. Du skal få 1 mol amfetaminfri (1) base ved at tilsætte salt af din amfetamin til 20% NaOH-vandopløsning til pH 12. Bland det i 15 minutter, og ekstraher amfetaminfri base med DCM eller petroliumether 3 x 75 mL.
    Spørgsmål: Der står amfetaminfri base og derefter salt, betyder det fri base som i amfetaminolie eller tør amfetamin, hvis jeg skulle gætte, betyder det amfetaminsulfat.

  2. Forbered Al-amalgam. Du skal bruge ca. 70 g Al-folie og 1,62 g kviksølv(II)nitrat (Hg(NO3)2) til at fremstille amalgam som beskrevet i følgende emne.
    Q
    : Intet spørgsmål her.

  3. En blanding af 1 mol amfetaminfreebase (136 g) og 1 mol vandigt formaldehyd (2) (81 mL 37% eller 75 mL 40%) i 350 mL EtOH (ethanol) i 5 L rundbundet kolbe med tilbagesvalingskondensator og et overskud af aluminiumamalgam, som blev forberedt på forhånd.
    Spørgsmål: Ekstraktet fra trin 1 i hældes i en 5 L rundbundet kolbe sammen med 81 mL 37 % vandigt formaldehyd og 350 mL EtOH og aluminiumamalgam?


  4. Imin (3) blev reduceret i ca. to timer for at holde reaktionstemperaturen under ~50-60 °C. Der bør anvendes køling, hvis reaktionen bliver for voldsom.
    Q: Reaktionen fra trin 3 blandes med enten overhead- eller magnetomrører kombineret med en køler for at holde reaktionsmassen under 60c temperatur
    .

  5. 1 liter afkølet destilleret vand tilsættes reaktionsmassen, og aluminiumhydroxid filtreres fra.
    Spørgsmål: Vi tilsætter 1 liter koldt vand til reaktionen og bruger en buchner-tragt med filter til at rense den for aluminiumrester
    ?

  6. Reaktionsmassen ekstraheres med DCM eller petroliumether 3 x 75 mL. Ekstrakterne behandles med 20 % HCl til pH 3. Det resulterende vandlag fra filtreringen alkaliseres med 20 % NaOH aq til pH 12 og ekstraheres med DCM eller petroliumether 3 x 75 mL. Organiske lag med metamfetamin (4) kombineres, koncentreres i vakuum og tørres over Na2SO4 eller MgSO4 vandfri.
    Q
    : Jeg forstår slet ikke dette, det er meget uklart for mig.

    Jeg forstår, at der skal være to forskellige lag her. Så jeg gætter på, at det er fra trin 5, når vi tilsætter det kolde vand og filtrerer reaktionen fra aluminiumsresterne. Det vil dele sig i to lag. Et organisk og et med vand, det vandige lag.

    Det organiske lag ekstraheres med DCM 3 x 75 ml og behandles derefter med 20 % HCl til pH 3

    Det vandige lag (vandlaget) behandles med 20 % NaoH til pH 12 og ekstraheres derefter med DCM 3 x 75 ml.

    Når begge lag er ekstraheret og behandlet, kombineres de, koncentreres i vakuum (valgfrit) og tørres med Na2SO4.

    Hvis jeg ikke tager fejl, er det i dette trin, vi får vores metamfetaminfreebase (Meth-oil)?


  7. Fremstilling af metamfetaminhydrochlorid udføres ved bobling af tør HCl-gas via organisk lag. Bundfaldet filtreres fra ved sugefiltrering og tørres. Du kan også dyrke ismetamfetamin ved hjælp af følgende metoder.
    Q: Jeg forstår slet ikke dette, det er meget uklart for mig.

    Hvis jeg ikke tager fejl, er dette det trin, hvor vi krystalliserer Methamphetamine freebase (Meth-oil) til Met
    hamphetamine?

    Jeg ville sætte pris på dit input og din viden om mit spørgsmål
    .

    Med venlig hilsen


    PS: Vil admin venligst gøre denne syntese klæbrig.
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,812
Points
113
Deals
1
1. Du skal have amph-fri base (amph-olie). Du tilsætter 1 mol salt til opløsningen af 20% aq NaOH ...
3. >81mL 37% vandig formaldehyd og 350mL EtOH
De skal allerede være kombineret
4. +
5. +
6. >Detorganiske lag ekstraheres med DCM 3 x 75mL og behandles derefter med 20% HCl til pH3
Du skal ekstrahere hele blandingen med DCM. Efter denne ekstraktion får du et vandigt lag, som skal alkaliseres til pH 12 og ekstraheres igen. Derefter skal begge disse DCM-ekstrakter (som indeholder meth) kombineres, tørres over tørremiddel, og opløsningsmidlet afdestilleres. Du får metamfetaminolie.

7. Der er to muligheder. Den første er at opblæse HCl-gas og få racemisk amfetaminhydrochlorid. Den anden er at adskille D-meth med l- eller d-vinsyre og få store skår af meth.
 

WinterDust

Don't buy from me
Resident
Joined
May 21, 2022
Messages
230
Reaction score
206
Points
43
Deals
3
Hej med dig,

Opfølgende spørgsmål, trin 2.

Kan NaBH4 eller LiAlH4 erstatte Al/Hg?

Hvis ja, hvad er erstatningsvægten for denne syntese, 70 g?

Med venlig hilsen
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,812
Points
113
Deals
1
Jeg tror ja, 1-1,2 molært overskud er okay. Hvor har du taget 70 g?

Edit: Det gik op for mig, hvor du tog det.
 

btcboss2022

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 15, 2022
Messages
650
Solutions
1
Reaction score
659
Points
93
Deals
8
Jeg gør det bare med syntesen med 3 mol og 3,6 mol NaBH4, der erstatter amalgam og i kold atmosfære som andre NaBH4-reduktioner i øjeblikket virker ok i morgen, jeg vil opdatere det endelige resultat, jeg forlod omrøring nu.
I punkt seks skal jeg udtrække organisk lag, før jeg behandler det med HCl til PH3 og senere basificerer vandlaget for at udtrække det?
Hvorfor udføres den første ekstraktion, før den behandles med syre? Og hvorfor gøre det surt, hvis det ikke ekstraheres igen?
Er det ikke bedre at basificere hele blandingen og ekstrahere én gang? Eller hvis en del er bedre at udtrække i syre, skal det gøres efter behandling og ikke før, tror jeg ikke?
Mærkelig proces i punkt 6.
Min formol 40% var i methanolopløsning i så fald behøver jeg ikke at tørre den til NaBH4-reaktion, hvis din opløsning er med vand, skal du tørre den med sulfat, hvis du vil bruge NaBH4-reduktion.
Tak skal du have.
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,812
Points
113
Deals
1
Hej, undskyld det lange svar.
Der er syre-base-ekstraktion: Du skal lave pH3 og ekstrahere det. Derefter laver du alkalisk pH og ekstraherer det igen. Ekstrakterne (det organiske lag) kombineres.
Hvad mener du med det? Dette er typisk syre-base-ekstraktion. Du kan læse om teorien bag denne procedure i mit emne Ekstraktion.
 

JuanoImano4378

Don't buy from me
New Member
Joined
Dec 14, 2022
Messages
17
Reaction score
1
Points
3
Hej Patton, jeg kan ikke få vandfrit kviksølv(II)nitrat, hvor jeg kommer fra, men jeg kan få kviksølv(II)nitratmonohydrat, (Hg(NO3)2).H2O. Jeg har læst, at det er nødvendigt med vand i resuméet om aluminiumamalgam. Betyder det, at monohydratversionen er mulig at bruge?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,812
Points
113
Deals
1
Ja, det er rigtigt. Du skal omregne en mængde Hg(NO3)2*H2O i overensstemmelse med molforholdet for Hg(NO3)2.
 

JohnWebb

Don't buy from me
Resident
Joined
Nov 17, 2022
Messages
39
Reaction score
45
Points
18
Hej, kan jeg bruge kviksølvklorid i stedet for nitrat?
Hvor meget meth kan man cirka lave af 100 g amfetamin?
 

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 8, 2022
Messages
678
Reaction score
512
Points
63
Deals
5
Ja, ethvert kviksølvsalt, der er vandopløseligt, er fint.
Det har et godt udbytte, jeg kan ikke sige det præcist, men det er fint, helt sikkert over 50 %.
 

nsrnsr

Don't buy from me
Member
Joined
Feb 27, 2023
Messages
17
Reaction score
0
Points
1
Jeg har kun paraformaldehyd, hvordan justerer jeg forholdet mellem vand og opløsning? Tak skal du have
 
Top