Syntese af phenylaceton (P2P) fra benzaldehyd med butanon

a_king

Don't buy from me
New Member
Joined
Mar 22, 2022
Messages
8
Reaction score
1
Points
1
Er det muligt at erstatte kloroform?
 

Waspamine

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 16, 2024
Messages
11
Reaction score
3
Points
3
ja, jeg ved godt, at det er 2 år for sent, men ja, kloroform er virkelig let at syntetisere, slå op på ytb, så vil du se det.
 

MadHatter

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 4, 2021
Messages
442
Solutions
1
Reaction score
417
Points
63
Jeg tror, at det, jeg virkelig undrer mig over, er denne reaktions stokiometri. I andre beskrivelser af Bayer-Williger kan jeg ikke finde disse enorme mængder GAA. Kan nogen hjælpe mig med begrundelsen? Jeg er virkelig tæt på at afprøve denne, men mængden af GAA er problematisk.
 

ByHyde

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 21, 2024
Messages
16
Reaction score
7
Points
3
Jeg har arbejdet på denne syntese i lang tid. Jeg arbejder med natriumperborat og syntetiserer selv natriumperborat. Og bryder det i stykker og spreder oxidationen over 12 timer.
1 GR MPT= 3,5 ML GAA +2,5 GR PSB+2 ML ACETONE Jeg håber, at gode dage er nær.
 

billythekid

Don't buy from me
New Member
Joined
Apr 18, 2024
Messages
13
Reaction score
4
Points
3
Denne mængde gaa er meget, og mit bedste bud på hvorfor er, at fremstilling af pereddikesyre in situ (under reaktionen) og uden katalysator er ineffektivt, så kemikeren overkompenserer for at hjælpe med dette, og GAA bruges også her som opløsningsmiddel.
Ved at fremstille pereddikesyren nogle dage før og teste det tilgængelige iltindhold vil man sandsynligvis få bedre resultater. Når det er sagt, har jeg set fagfolk bruge denne metode og kun få i bedste fald 35 til 65% af det færdige produkt. så en uerfaren kemiker vil sandsynligvis få endnu værre, og en nybegynder vil sandsynligvis mislykkes eller endnu værre skade sig selv. Jeg anbefaler at læse og studere og starte i det små
sørg for, at du rengør din færdige reaktionsblanding grundigt i *****ningen af hvert trin, overskrid ikke -5c i aldolkondensationen, lad mek / benzaldehyd røre natten over i køleskabet efter gasning.
overskrid ikke 60c i Bayer villager. og undersøg andre oxidationsmidler, fordi jeg får bedre resultater med en anden.
 
View previous replies…

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
179
Reaction score
83
Points
28
Men jeg har et spørgsmål. Jeg spørger igen. For jeg er også ved at lære, og det her er vist det 23.-24. forsøg! :)
Så spørgsmålet er: Nu laver jeg en basehydrolyse af acetoxyphenylpropen til P2P.
Opløsningen skal neutraliseres, når hydrolyseringen er overstået. Jeg er løbet tør for GAA. Kan jeg bruge min myresyre til at neutralisere opløsningen, eller endda saltsyre?
 

lalalander

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jun 17, 2023
Messages
53
Reaction score
22
Points
8
Jeg vil syntetisere oxon ved at neutralisere Caros syre. Men DMF skal bruges som opløsningsmiddel, og det er meget dyrt i mit land. Måske kan jeg følge den peracid-metode, du nævnte.
 

lalalander

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jun 17, 2023
Messages
53
Reaction score
22
Points
8
Du behøver ikke at bruge iseddikesyre. Du kan bruge hvid eddike fra supermarkedet.
 

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
179
Reaction score
83
Points
28
Det virkede, jeg neutraliserede det med myresyre. Nu destillerer jeg ethylacetat fra ethylacetat/P2P-blandingen.
Derefter renser jeg det og ekstraherer det igen med ethylacetat, fordi jeg kan destillere ethylacetaten væk igen med atmosfærisk tryk og efterlade min P2P i kolben.
 

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
179
Reaction score
83
Points
28
Min acetoxyphenylpropen var helt ren, selv da jeg prøvede at vaske den med vand, kom der ikke noget snavs af. Udbyttet var også det bedste hidtil. Det er virkelig værd at lave pereddikesyren separat og lade den trække i 3 dage før brug.
 

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
179
Reaction score
83
Points
28
Tror du, at P2P så er rent nok til at udføre Leuckart-reaktionen?
 

lalalander

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jun 17, 2023
Messages
53
Reaction score
22
Points
8
Hvis du ikke kan destillere det, men P2P ser lige så klart ud som solsikkeolie, ser jeg ingen grund til ikke at prøve det.
 

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
179
Reaction score
83
Points
28
Jeg bemærkede, at min P2P ikke er opløselig i ethylacetat, men i xylen. Så det er første gang, jeg virkelig har lavet acetoxy og P2P. Nu er min P2P i xylen. Xylener har kogepunkt omkring: 138-140 C. Så hvis jeg destillerer disse xylener fra min P2P-opløsning ved atmosfærisk tryk. Jeg vil prøve Leuckart-reaktionen. Jeg undrede mig over, hvorfor min Leuckart ikke virkede, så der ligger svaret. Jeg havde ikke engang P2P de sidste gange.
 

ZMI_AA0B

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 24, 2024
Messages
75
Reaction score
5
Points
8
Lærer, hvordan kan jeg opnå en sådan vakuumgrad?
 

ZMI_AA0B

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 24, 2024
Messages
75
Reaction score
5
Points
8
Lærer, hvis du ikke vil gøre så meget og vil forkorte det til en femtedel, kan det så stadig lykkes? Det betyder, at alle materialer er reduceret til en femtedel.
 

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
179
Reaction score
83
Points
28
Jeg har vasket min P2P 2 gange, og den er stadig rød, når hele mængden (~20 ml) er i min målekolbe.
Da det var i min pyrexskål, var det klart, og da det sad fast i det instrument, jeg tog det ud af, var det gult.
Er det normalt? Det er i olieform, og lugten er meget honningagtig.
 

ZMI_AA0B

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 24, 2024
Messages
75
Reaction score
5
Points
8
Når jeg introducerer hydrogenchlorid, bliver det også rødt
 
View previous replies…

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
179
Reaction score
83
Points
28
Da jeg genså P2P-dampdestillationsvideoen herinde. lagde jeg mærke til, at den urene P2P ligner min på en prik. Så jeg er bare nødt til at destillere det, for jeg vil ikke fejle i Leuckart-reaktionen, for denne MEK + benzaldehyd til P2P er et stort arbejde. RIGTIG MEGET. Jeg vil destillere det ved normalt atmosfærisk tryk. Jeg har bemærket, at mange kemikere i et populært forum taler om, at de har destilleret P2P ved normalt tryk uden problemer. Onkel Fester, hvis bøger jeg læser, siger, at det vil nedbrydes, men det er på tide at prøve det.
 

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
179
Reaction score
83
Points
28
Jeg destillerede ikke min P2P, for efter den sidste vask (3 vaske) havde jeg 3,6 g P2P tilbage.
Det var så klart, at man tydeligt kunne se bunden af kolben, som om der var rødfarvet vand i kolben. Men det var selvfølgelig uden vand og opløste stoffer.
Det var meget tyk olie, men jeg droppede den med formamid og katalysatorer med min pipette inde i min kogende kolbe på cirka en time. Reaktionen ser god ud nu.
 

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
179
Reaction score
83
Points
28
Fra nu af vil jeg diskutere min Leuckart i et passende forum. Hvis jeg fejler, eller hvis jeg har noget nyt at dele med jer med denne syntese, mit kære fællesskab her, så vender jeg tilbage.
 

WillD

Expert
Joined
Jul 19, 2021
Messages
730
Reaction score
1,047
Points
93
Tænk på at tilsætte vand, før du starter processen.
 

WillD

Expert
Joined
Jul 19, 2021
Messages
730
Reaction score
1,047
Points
93
Til destillation P2P uden vakuum skal du bruge damp
 

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
179
Reaction score
83
Points
28
Tilsætter du vand til Leuckart? Nej. Eller hvorfor?
 

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
179
Reaction score
83
Points
28
Jeg har gradvist opvarmet nu i ca. 5 timer. Min reaktionstemperatur har været 160 C nu i ca. 3 timer (mit digimeter er uden for kolben). Jeg er klar til en 24 timers reaktion, men hvad synes du, hvor mange timer skal jeg opvarme dette. Jeg har AlCl3-katalysator, formamid, min P2P og myresyre derinde med kogesten.
 
Top