Fenylaceton (P2P)-syntes från bensaldehyd med butanon

lalalander

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jun 17, 2023
Messages
53
Reaction score
22
Points
8
Alla säger att den här metoden har brister. Har någon någonsin verkligen fått betydande utbyten med den här metoden?
 

Ortist

Don't buy from me
Resident
Joined
Apr 29, 2023
Messages
89
Solutions
1
Reaction score
54
Points
18
Jag har använt den här metoden många gånger. Modifierad lite. De bästa resultaten jag fick var 30 ml P2P från 100 ml bensaldehyd. Jag känner också några personer som har forskat mycket på denna reaktion; deras bästa resultat var cirka 35 ml P2P.

Arbetsmetod:

1. Metyl-fenyl-butenon framställt enligt följande: 500 ml bensaldehyd blandas med 1000 ml MEK. Blandningen kyls i ett kärl fyllt med is till cirka +5 grader.
2. Till detta tillsätts vattenhaltig HCL, 35-37%, (man måste tillsätta 100g ren HCL vilket motsvarar ca 286ml 37%HCL)
3. Blanda och förvara i en hink med is över natten, låt isen smälta.
4. Vänta ytterligare 24 timmar
5. Lägg det i en separeringstratt, kassera det undre skiktet.
6. Tvätta den mörkbruna-röda blandningen med 500 ml vatten, kassera vattnet.
7. Destillera allt som kokar under 150 grader vid atmosfäriskt tryck och kassera
8. Destillera resten i vakuum för att få en gul olja

Denna olja blir mörkare när den står inom en vecka.


Bayer-Villiger:
1. 100 ml av den ovan beredda oljan tillsätts till en blandning av 300 ml isättika och 100 ml 50 % väteperoxid.
2. Värm och rör om i 55 grader.
3. När reaktionen startar kommer temperaturen att stiga över 55...60 (ca 1...2 timmar): detta är indikationen för att stänga av uppvärmningen. Om temperaturen stiger till 70 svalnar kolven lite under rinnande vatten.
4. Rör om tills temperaturen sjunker tillbaka till 50..55 grader, slå sedan på värmen igen
5. Rör om och värm i 6 timmar
7. Häll blandningen till 1L vatten, extrahera 3 gånger med 100+100+100ml DCM
8. Destillera bort DCM


Förtvålning:
1. Lägg Bayer-Villiger-produkten från steget ovan i en kolv under omrörning. Tillsätt långsamt
NaOH-lösning (30 g NaOH, 250 ml vatten, 250 ml etanol). Långsamt betyder droppvis, ca 3..5 droppar per sekund. Blandningen blir röd-orange

2. Vid *****et av tillsättningen ska pH vara över 12
3. Tillsätt ättiksyra (valfri procentandel) till blandningen tills pH är neutralt. Blandningen blir gul
4. Häll detta till 1L vatten och extrahera 3 gånger med 100+100+100ml DCM
5. Destillera bort DCM och spår av etanol vid atmosfärstryck
6. Destillera din P2P under vakuum.
7. Det kommer att finnas mycket tjära kvar i en kolv
 
View previous replies…

ZMI_AA0B

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 24, 2024
Messages
75
Reaction score
5
Points
8
Lärare, jag misslyckades med din metod! Måste jag använda återflöde när jag värmer och rör om 100 ml olja, 100 ml väteperoxid och 300 ml isättika? Jag använde inte återflöde och extraherade med damm, bara den mörkare färgade vätskan i det nedre skiktet återstod
 

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
179
Reaction score
83
Points
28
Jag har tvättat min P2P 2 gånger, och den är fortfarande rödfärgad när hela den (~20 ml) sitter i min mätkolv.
När den var i min pyrexskål var den klarfärgad, och när den satt fast i instrumentet jag tog ut den ur var den gulfärgad.
Är detta normalt? Det är i oljeform och lukten är mycket honungsliknande.
 

ZMI_AA0B

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 24, 2024
Messages
75
Reaction score
5
Points
8
När jag introducerar väteklorid blir det också rött
 
View previous replies…

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
179
Reaction score
83
Points
28
Tillsätta vatten till Leuckart? Nej. Eller varför?
 

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
179
Reaction score
83
Points
28
Jag har gradvis värmt upp nu i cirka 5 timmar. Min reaktionstemperatur har varit 160 C nu i cirka 3 timmar (min digimätare sitter utanför kolven). Jag är redo för 24 timmars reaktion, men vad tycker du, hur många timmar ska jag värma detta. Jag har AlCl3-katalysator, formamid, min P2P och myrsyra där inne med kokande stenar.
 

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
179
Reaction score
83
Points
28
Nu har det gått ungefär 25 timmar ~ 155 C, men jag är fortfarande inte klar.
Bra bubblande fortfarande på gång.
 

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
179
Reaction score
83
Points
28
Jag av*****ade återflödet vid 27:e timmen. Vad jag fick kvar är svart mycket tjock olja, som luktar amin. Väntar bara på imorgon för att få mina lösta ämnen att fortsätta.
 

ZMI_AA0B

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 24, 2024
Messages
75
Reaction score
5
Points
8
Lärare, om min enhet bara har en 1000 ml-enhet, hur ska jag gå tillväga
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,812
Points
113
Deals
1
Kan du omformulera din fråga korrekt? Den är inte begriplig.
 

ZMI_AA0B

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 24, 2024
Messages
75
Reaction score
5
Points
8
Mitt instrument har bara högst 1000 ml, och jag har alla experter på denna syntesmetod. Endast du kan svara mig. Jag är mycket tacksam. Jag är oerhört tacksam
 

ZMI_AA0B

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 24, 2024
Messages
75
Reaction score
5
Points
8
Steg 2: 10 liter ättiksyra kommer att fylla kolven. Hur kan andra lösningsmedel fortfarande fyllas
 

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
179
Reaction score
83
Points
28
Varför är du på det här forumet eller den här webbplatsen? Jag är bara nyfiken.
 
View previous replies…

ZMI_AA0B

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 24, 2024
Messages
75
Reaction score
5
Points
8
Jag vill lära mig hur man syntetiserar fenylaceton i syntesen av amfetamin
 

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
179
Reaction score
83
Points
28
Tja, vad kan jag säga. Först rekommenderar jag dig att läsa några kemiböcker, som Uncle Fester Secrets of Methamphetamine Manufacture vol.8. Börja därifrån. Läs och lär dig, så att du inte behöver ställa några grundläggande frågor, som många av oss inte bryr oss om att berätta för dig, eftersom det skulle ta så mycket tid att svara på den typen av grunder att det blir arbete. Så du måste läsa, för att ens tänka på att tillverka amfetamin.
 

ZMI_AA0B

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 24, 2024
Messages
75
Reaction score
5
Points
8
Tack så mycket för din vägledning, lärare
 

ZMI_AA0B

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 24, 2024
Messages
75
Reaction score
5
Points
8
Jag har hittat många metoder för att syntetisera fenylaceton, men bara den här metoden. Jag har bara materialen, men instrumentet är bara 1000 ml. Kan läraren lära mig
 

Joker_55555

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jun 17, 2022
Messages
100
Reaction score
25
Points
28


Hej

Vad är renheten hos p2p som erhållits?
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,402
Solutions
4
Reaction score
960
Points
113
Deals
1
Jag tittade på denna reaktion tidigare när jag insåg att Ace hårdvara har metyletylketonee i lager. Aka butanon
 

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
179
Reaction score
83
Points
28
Där jag bor säljer de det numera bara i sprayform. Det var avslappnad vätska på 90-talet till 2000-talet i hårdvaruaffärer, och jag tror att det försvinner snart från också från nätbutiker, för jag har inte hittat det från hårdvaruaffärsskal någonstans. Det är därför jag fortsätter att göra min P2P på det här sättet. Det här är också ganska lätt synth när du gör det bara ett par gånger för att lära dig.
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,402
Solutions
4
Reaction score
960
Points
113
Deals
1
De har nästan *****at sälja det här också. MEK-substitut finns på varje hylla, men jag har tillräckligt med etylacetat för att hålla mig (det är vad det är) Ace kommer att sälja dig en trumma av det. Ace hade VM&P lut svavelsyra muriatisk syra (HCL) MEK etylacetat, dietyleter och 10 andra knepiga att hitta saker. Xylen i lager (jag tror att det är den blandade sorten) toluen MAYBE (det har verkligen tagits bort från hyllorna) Trikloretylen (korinerad bromsrengörare) för att rengöra gak ur din sudafed ...
 

ZMI_AA0B

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 24, 2024
Messages
75
Reaction score
5
Points
8
Eftersom jag inte har en så stor behållare, skulle experimentet fortfarande lyckas om jag förvandlade materialet till en femtedel
 

ZMI_AA0B

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 24, 2024
Messages
75
Reaction score
5
Points
8
Får jag fråga hur lång tid det tar för läraren att röra om och kyla vid 0 grader?
 
Top