Nya kinesiska begränsningar

rasamyr

Don't buy from me
New Member
Language
🇺🇸
Joined
Aug 7, 2024
Messages
1
Reaction score
0
Points
1
Tack för uppdateringen. Någon som vet vad som skulle vara en ersättning för pmk? Utan att gå igenom Sassafras olja?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,813
Points
113
Deals
1
Katekol eller piperonal
 
View previous replies…

sassyqueen

Don't buy from me
New Member
Language
🇺🇸
Joined
Sep 20, 2024
Messages
8
Reaction score
0
Points
1
@G.Patton

MDMAPA

3-oxo-2-(3,4-metylendioxyfenyl)butanoat

Det finns redan MGPA, som är 4-fenylbutyrat, istället för 2-fenylbutryat, så jag antar att det snart kommer att finnas en MD-version, liksom en etylversion av MDMAPA


https://www.reddit.com/r/TheeHive/s/eBXItERNcT


För det mer avancerade

Syntes av R- och S-MDMA via nukleofil ringöppning av homokirala N-tosylaziridiner

Homokirala (R)- och (S)-3,4-metylendioxymetamfetamin (MDMA) framställdes i ***** steg (vardera) från de kirala poolprekursorerna D- respektive L-alanin. Nyckelsteget, kopparkatalyserad regioselektiv ringöppning av en N-tosylaziridin med ett aryl Grignard-reagens, fortsatte i högt utbyte med fullständig regioselektivitet. Elaborering uppnåddes med bevarande av konfigurationsintegritet, vilket gav R- och S-MDMA-hydroklorider med enantiopurity på > 99,5%, vilket bestämdes av enantioselektiv HPLC med fluorescensdetektering. Försök att tillämpa den syntetiska metodiken för syntes av de homokirala enantiomererna av α-fenylanalogen av MDMA (UWA-001) hindrades av ett byte av regioselektivitet i nyckelsteget.


Australian Journal of Chemistry 76(5) 299-310 https://doi.org/10.1071/CH23064
Inlämnad: 20 april 2023 Accepterad: 20 juni 2023 Publicerad: 12 juli 2023


Metod för framställning av 1-(acyloxi)-alkylkarbamatföreningar

Fullständig idé

Reagera metylendioxifenylpropan med dimetylkarbonat, reagera sedan produkten med hydrokloridmetylamin och alkalisk katalysator (som litiumdiisopropylamid). Reagera sedan produkten av denna reaktion med natriumhypoklorit. Utbyte - MDMA hydroklorid ~ 78%
Kredit: https://www.reddit.com/user/RussianIntellig/


Reagera en alkan med Me2CO3

produkt av den reaktionen

Metylendioxifenylisosmörsyra





[0244]
1-kloretyl-2-metoxikarbonylfenylkarbonat (D1-11) och 1-kloretyl-3-metoxikarbonylfenylkarbonat (D1-12) kan framställas med lämpliga reagenser och enligt den metod som beskrivs för D1-10.
Beskrivning 1-13
1-Kloretyl-3,4-metylendioxyfenylkarbonat (D1-13)

0275]
1-({[(2-Metoxikarbonylfenyl)oxy]karbonyl}oxi)etyl-2-metylpropanoat (D2-11) och 1-({[(3-Metoxikarbonylfenyl)oxy]karbonyl}oxi)etyl-2-metylpropanoat (D2-10) (D2-12) kan framställas med hjälp av lämpliga reagenser och enligt den metod som beskrivs för D2-10.
Beskrivning 2-13
1-({[(3,4-metylendioxyfenyl)oxy]karbonyl}oxi)etyl-2-metylpropanoat (D2-13)




Det som är roligt är att detta talades om för 5 år sedan...
PMK-glycidat blev just förbjudet av FN - vad är nästa?

Jag var på mötet i narkotikakommissionen den här veckan, och PMK-glycidat har förbjudits där. Det kommer att vara en tidsfråga innan nationer börjar kontrollera för det.

Förra gången när PMK förbjöds gick marknaden tillbaka till safrololja - och när den torkade upp kollapsade marknaden i stort sett tills PMK-glycidat fick den att hoppa tillbaka starkare än någonsin.

Vad kommer att hända härnäst?

PMK-glycidat är ett billigt och enkelt sätt för okunniga jävlar att komma till MDP2P och syntetisera oproportionerliga saker, mestadels orena, priset är relativt lågt, men om du är tillräckligt skicklig är priset inte värt risken ;)

Några idéer

3,4-metylendioxifenylättiksyra. 3,4-metylendioxikinnaminsyra. Bara om någon 3,4-dihydroxyförening och ett lämpligt metyleringsmedel. Grignard-reaktion på 5-brom-1,3-bensodioxol med en allylhalogenid. Friedel-Crafts med allylklorid på 1,3-bensodioxol. Direkt till aminen med N-trifluoracetamid (Alanin --> N-trifluoracetylalaninol --> N-trifluoracetylalanolylklorid --> Friedel-Crafts på 1,3-BDO och hydrolys) eller Friedel Crafts med 2-kloro-3-metyl-1R-aziridin (som orsakar spontan ringöppning till isopropylamin). Byte från MDRA till 5-aminopropylbensofuran eller 5-aminopropylindan/indol. Underjordiska kemister har alltid anpassat sig och kommer alltid att göra det, och det finns alltid giriga jävlar som är villiga att * oavsiktligt * skamlöst bryta mot lagen om det finns vinst i det.
 

sassyqueen

Don't buy from me
New Member
Language
🇺🇸
Joined
Sep 20, 2024
Messages
8
Reaction score
0
Points
1
3,4-(Methylenedioxy)phenylacetonitrile låter också kul. Någon frågade om det men IDK varför de behövde informationen

Förvandla nitrilen till en amid eller karboxylsyra och gå därifrån.

Helvete piperonylalkohol eller acatatet fascinerade mig när jag först började

Jag har andra som ersätter som 1 för 1 till PMK i en borhydridsyntes men jag vill inte prata om av uppenbar anledning. Men om dessa killar verkligen verkligen lär sig. Det är inte så svårt att gå utanför den misshandlade vägen så att säga.

Även MDP2NP nitrostryen

Också någon reglering av BISULFATE-addukterna?
 
Last edited:

sassyqueen

Don't buy from me
New Member
Language
🇺🇸
Joined
Sep 20, 2024
Messages
8
Reaction score
0
Points
1
För mer skoj...

Jag antar att jodaddukter


3,4-metylendioxybensen

1,3-benzodioxol-5-karboximidamid

3,4-(Metylendioxy)anilin kan göra det?


Ummm eller vad sägs om

MDP2P-oxim eller epoxid... Ok jag är klar för idag XD
 
Last edited:

sassyqueen

Don't buy from me
New Member
Language
🇺🇸
Joined
Sep 20, 2024
Messages
8
Reaction score
0
Points
1
Eller kanske

2-Methyl-3-(3,4-methylenedioxyphenyl)propionaldehyde (2MMPP) är en mindre beståndsdel i piperonal

Eller PMK acetyl acetal derivat av PMK (PMKA) eller liknande

Jag tänkte att någon halvanständig person kunde komma på något ... Utan mycket arbete

Bara mata in liknande föreningar i molspec eller sigma.

1,3-Benzodioxol-5-karboxylsyra, metylester
 
Last edited:

sassyqueen

Don't buy from me
New Member
Language
🇺🇸
Joined
Sep 20, 2024
Messages
8
Reaction score
0
Points
1
Även boc-kemikalier

tert-butyloxykarbonylprekursorer och bara ta bort det senare ...

IDK det här är bara idéer för någon självlärd om jag har fel på någon av dem låt mig veta. Men det är bara att titta på en kemikalie och gå det här ser möjligt ut. Men ibland saknar jag alltid något.
 
Last edited:

Tovenaar

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Aug 29, 2023
Messages
62
Reaction score
32
Points
18
Med helional menar jag enaminmellanprodukten 😉 men det finns redan nya mellanprodukter
 

sassyqueen

Don't buy from me
New Member
Language
🇺🇸
Joined
Sep 20, 2024
Messages
8
Reaction score
0
Points
1
Jag var medveten om det första. Men inte den andra...
 

chef learner

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jan 9, 2024
Messages
49
Reaction score
6
Points
8
Jag skulle vilja fråga, 5449-12-7 är inte längre tillgänglig för köp. Finns det något alternativ som kan bytas ut? Och kan det framgångsrikt reduceras med NaBH4 med bra utbyte?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,813
Points
113
Deals
1
Vänligen läs vad som skrivs i tråden och dess kommentarsavsnitt.
 
Top