Mefedronesyntes (4-MMC) i NMP-lösningsmedel. I stor skala.

bubuka

Don't buy from me
New Member
Language
🇭🇺
Joined
Aug 13, 2024
Messages
1
Reaction score
1
Points
3
Jag skulle vilja tillverka MMC i NMP. Problemet är att jag inte har något pH-papper. Hur problematiskt är det om jag översyrar i *****et? Eller kan du berätta för mig hur mycket 30% saltsyra jag ska lägga till i *****et när jag använder 100 g 2b4m? Jag syrar i DCM+vatten.
 
View previous replies…

WillD

Expert
Joined
Jul 19, 2021
Messages
730
Reaction score
1,047
Points
93
Om du inte har tillräcklig erfarenhet måste du använda indikatorer för att få maximalt utbyte. Om detta inte är möjligt kan vi beräkna mängden syra som är minimal, som du kan lägga till för att få produkten.
 

TheVacuumGuy

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Sep 20, 2023
Messages
124
Reaction score
55
Points
28
Om du köper elektrisk, gör dig själv en tjänst genom att spendera extra för att få en glasprob. Annars kommer den att lösas upp (ja, jag har varit med om det)
 

c01db100d_india_mephedron

Don't buy from me
New Member
Language
🇺🇸
Joined
Jul 16, 2024
Messages
16
Reaction score
6
Points
3
Kan vi ersätta
saltsyra till bromvätesyra 48%
om det är möjligt hur mycket produktutbyte och hur mycket kvantitet vi vill ha
 

WillD

Expert
Joined
Jul 19, 2021
Messages
730
Reaction score
1,047
Points
93
Ja, du kan använda den här ersättningen. Produktens vikt under samma förhållanden kommer att vara något högre.
 

Hanna520

Don't buy from me
New Member
Language
🇺🇸
Joined
Jul 17, 2024
Messages
1
Reaction score
1
Points
3
Varför ska man använda bensen och NMP? Använd etylacetat i stället. Mycket säkrare. Byt ut mono methyl amine aqua mot alkoholbaserad.
Efter tillsats av vatten. Separera skikten. Ta "oljeskiktet" och destillera bort EA. Fetare detta steg. Kyl ner basoljan i 1 timme i frys -19. De oreagerade sidoprodukterna kommer att komma. Filtrera lösningen och lägg basen i AC och med HCL37% tillsätt pH till 5,5.

Använd inte en flamma för uppvärmning. Använd ett bad istället. Denna inställning kommer att ge dig bra resultat. ;))
 

momogf

Don't buy from me
New Member
Language
🇵🇱
Joined
Sep 28, 2024
Messages
9
Reaction score
0
Points
1
Bra sätt jag gjorde mig själv 2bromo4metylenopropiophenone
 

Attachments

  • ay9Br8EPIk.jpg
    ay9Br8EPIk.jpg
    337.1 KB · Views: 14
  • chU8H5C3zi.jpg
    chU8H5C3zi.jpg
    272.2 KB · Views: 15
  • 7cINXo6Ddj.jpg
    7cINXo6Ddj.jpg
    310.8 KB · Views: 16
  • l0JLPBNtyu.jpg
    l0JLPBNtyu.jpg
    411.1 KB · Views: 17

dnBQByvHb8Zkawbjpx

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 6, 2024
Messages
68
Reaction score
45
Points
18
Detta diskuterades i huvudchatten för några dagar sedan. Den allmänna rekommendationen var att destillera bort EA vid 55 °C i vakuum (/negativt tryck) för att få ett bättre utbyte. Är det vad du menade, eller menade du att destillera vid normalt tryck vid 77 ° C (kokningstemperatur för EA)?

Detta är första gången jag läser om detta och jag ska prova detta.

Jag kommer att starta en tråd om att maximera 4-MMC-utbytet och bjuda in dig att dela med dig av din kunskap. Du verkar veta mycket om detta.
 

Germanium

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Sep 20, 2022
Messages
25
Reaction score
4
Points
3
Är det möjligt att bubbla vätekloridgas i stället för att tillsätta saltsyra under kristalliseringsfasen?
 

dnBQByvHb8Zkawbjpx

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 6, 2024
Messages
68
Reaction score
45
Points
18
Ja, det här är ett bra alternativ till att använda saltsyra, så länge du menade att säga "acidification" istället för "crystallization". Ingen syra tillsätts under kristalliseringssteget.
 
Top