L-Efedrin-syntes från L-fenylacetylkarbinol (L-PAC)

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 22, 2023
Messages
329
Reaction score
274
Points
63
Problemet med l-PAC är att det racemiserar snabbt till d / l-PAC, vilket inte ger det önskade l-efedrinet utan d / l-efedrin, vilket följaktligen leder till racemisk Meth som tillverkas av P2P.
Vi vill ha d-Meth eller åtminstone övervägande d-Meth.
Två faktorer driver racemisering av l-PAC: Först alkalisk miljö, säg närvaron av baser av något slag och övergångsmetalljoner, säg alla salter av järn etc. närvarande även i minuscule mängder eftersom de fungerar katalytiskt.

Nu är många reduktionssystem alkaliska som NaBH4, så det är klart vad som skulle hända. Förutom att förvara och hantera l-PAC korrekt och lägga till något som oxalsyra och / eller tennsyra eller EDDA för att ta hand om eventuella metallsalter runt väljer man därför ett surt reduktionssystem eller ett som fungerar under lätt sura förhållanden åtminstone. Jag skulle rekommendera att använda STAB som är ett surt derivat av NaBH4 och fungerar särskilt bra i reduktiva aminationer. Metylamin används sedan som acetat, säg ättiksyrasaltet av metylamin och allt tillsammans som en kruka en gå Imine bildning / Imine reduktion vad som kallas reduktiv amination.
Information om hur man gör STAB från NaBH4 och GAA finns över hela nätet och även om hur man använder den. Utbytet är utmärkt.
Zink-borhydrid skulle vara en annan lättberedd möjlighet om man har vattenfri ZnCl2.
Al/Hg är också möjligt men det måste göras i THF eller dietyleter.
Men ett naturligt surt system som STAB eller Zinc-Boro är bäst.

l-PAC-produktion från bensaldehyd genom biosyntes är inte nödvändigtvis svårt, men det är mer en teknisk utmaning för de stora volymerna att hantera. Och först och främst måste man hitta en bra jäststam för ändamålet. Med detta till hands är det främst ett problem att extrahera l-PAC i *****et, ett kontinuerligt extraktionssystem är ett måste ha här och eter är det valda lösningsmedlet.

Lycka till!
 

rampage

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 9, 2024
Messages
59
Reaction score
37
Points
18
när fermenteringen eller kondenseringen är klar finns det ett behov av att göra buljongen neutral eller något alkalisk för att etern ska kunna plocka upp l-pac
 

handle

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Apr 16, 2023
Messages
114
Reaction score
71
Points
28
När jästen har avlägsnats från bryggblandningen kan fenylpropanol-l-on-2 extraheras ur lösningen. I originalreferenserna användes eter för att göra extraktionen. Jag skulle föreslå att man ersätter
toluen från hårdvaruaffären. Flera extraktioner med några hundra ml portioner toluen bör räcka
för att helt ta bort produkten.
 

rampage

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 9, 2024
Messages
59
Reaction score
37
Points
18
Jag har använt toluen i det förflutna fungerade inte så bra, etrar min gå också. Jag har läst tillräckligt med referenser men ingen av dem qoute om tvätten måste vara något alkalisk för att extrahera l-pac, jag kommer att prova utan att göra detta och se vad som händer
 

rampage

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 9, 2024
Messages
59
Reaction score
37
Points
18
mitt första försök att göra l-pac, här är mitt recept inte säker på om allt är korrekt men jag ska ge det en gå ändå.

2,5 liter H2O
87.50 g melass
Jäst och näringsämne
20 ml bensaldehyd
75 ml eter

i en 5-liters demijohn går 2,5 liter H2O och 87,50 g melass,
mättad tvätt med rent syre,
tillsätt jäst och näringsämne och låt jäsa i 8 timmar eller så,
när tvätt är snabbt jäsande tillsätt 10 ml bensaldehyd ,
efter 4 timmar eller så tillsätt ytterligare 10 ml bensaldehyd och låt jäsa i ytterligare 12 timmar eller mer,
när den är klar ta bort jäst,
extrahera l-pac med 50 ml eter och sedan 25 ml eter,
kombinera eter och destillera
samla l-pac?
teoretisk avkastning 10ml är 50% konvertering.

feedback uppskattas och jag kommer att publicera mina resultat när jag är klar.
 

rampage

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 9, 2024
Messages
59
Reaction score
37
Points
18
tyvärr killar denna utvärdering var inte korrekt, det finns ett behov av att införliva natriumpyruvat och en jäststam som kan hantera något sura förhållanden, ph 5 - 5,5, och möjligen ett större temperaturområde. det är fortfarande ett pågående arbete, albite mycket långsamma framsteg lol
 

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 22, 2023
Messages
329
Reaction score
274
Points
63
l-PAC-trådar blir alltid omedelbart överkörda av skitsnackare, så jag säger adjö.

Du fick den viktigaste informationen: Acetaldehyd eller pyruvat, en lämplig jäst och ph <5.

Ingen ställde den stora och uppenbara frågan: Hur kan jag ta reda på om en jäststam är bra eller inte?
Och eftersom ingen frågade kommer det inte att finnas något svar utan bara att nämna att det finns ganska enkla metoder.
Lycklig sökning, PM inte mig.

Hej då
 

handle

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Apr 16, 2023
Messages
114
Reaction score
71
Points
28
Hur kan jag ta reda på om en jäststam är bra eller inte?
 
View previous replies…

handle

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Apr 16, 2023
Messages
114
Reaction score
71
Points
28
Jag tror att jag ska prova den här färska levande jästen.
BrkUnCDl14
 

The-Hive

Moderator in UK section
Resident
Joined
Jun 20, 2023
Messages
465
Reaction score
239
Points
43
Deals
1
Gör flera små satser för att se vilka som är bäst
 

Consider

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 18, 2023
Messages
32
Reaction score
7
Points
8
Snälla mina superhjältar, snälla ge oss en sammanfattning av proceduren, ditt mentorskap är mycket uppskattat
 

The-Hive

Moderator in UK section
Resident
Joined
Jun 20, 2023
Messages
465
Reaction score
239
Points
43
Deals
1
Gå vägen 4mmc till epher det finns en video om det spara tid och pengar
 

rampage

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 9, 2024
Messages
59
Reaction score
37
Points
18
så jag kör det på ph 5,5-6, och ville bara veta när kondensationen är klar ska jag göra det nuetralt eller något alkaliskt för att extrahera l-pac med eter?
 
Top