Exempel på isomerseparation för Meth

hunter12

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jan 18, 2023
Messages
37
Reaction score
4
Points
8
Snälla hjälp, efter att ha blandat och lämnat det över natten blev det rosa.
 

btcboss2022

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 15, 2022
Messages
650
Solutions
1
Reaction score
659
Points
93
Deals
8
Rosa färg betyder normalt för syra men inte i 100% av fallen kan det också vara föroreningar från din freebase, kontrollera PH bör vara runt 4 ändå ser jag ingen fällning på din bild.
 
View previous replies…

hunter12

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jan 18, 2023
Messages
37
Reaction score
4
Points
8
Så här blir det under omrörning men ingen fällning efter
 

Attachments

  • Ey0bI56kiP.jpg
    Ey0bI56kiP.jpg
    2.9 MB · Views: 43
  • twEuOPWVD9.jpg
    twEuOPWVD9.jpg
    2.7 MB · Views: 47

hunter12

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jan 18, 2023
Messages
37
Reaction score
4
Points
8
Ok tack jag försöker det, jag kommer tillbaka med resultat
 

btcboss2022

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 15, 2022
Messages
650
Solutions
1
Reaction score
659
Points
93
Deals
8
Enligt min erfarenhet tror jag att den behöver mer tid på sig för att bli tjock och *****ligen solid.
 

hunter12

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jan 18, 2023
Messages
37
Reaction score
4
Points
8
Jag har precis lagt till en mycket bit av natriumhydroxidlösning ca 5 gram och dess visar kristaller. Jag vet inte om jag gjorde rätt genom att tillsätta natriumhydroxid.
 

Attachments

  • udWYVsTINt.jpg
    udWYVsTINt.jpg
    2.9 MB · Views: 46

btcboss2022

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 15, 2022
Messages
650
Solutions
1
Reaction score
659
Points
93
Deals
8
Du höjde helt enkelt PH, kontrollera PH nu för att få en uppfattning om du är på rätt väg.
Ärligt talat hade jag aldrig den här färgen i den processen och jag gjorde det hundratals gånger på olika sätt, mängder, rutter ... men kanske är det rätt att du kommer att se det.
 
View previous replies…

hunter12

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jan 18, 2023
Messages
37
Reaction score
4
Points
8
PH-värdet ligger på 5
 

btcboss2022

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 15, 2022
Messages
650
Solutions
1
Reaction score
659
Points
93
Deals
8
Kan fungera, uppdatera oss när du är klar med processen tack.
 

hunter12

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jan 18, 2023
Messages
37
Reaction score
4
Points
8
Hej jag manglade för att av*****a processen. Jag basifid båda skikten (d och l) efter separation. Den totala freebase jag använde var 300 gram. Och fick 90 gram från det vattenhaltiga skiktet runt 170 gram från fast skikt. Sedan kristalliserade jag med hcl. Kristallerna från vattenskiktet (d-insomer) var bara pulver även när jag försöker omkristallisera och det andra skiktet (l-insomer) har mer små glasiga kristaller med pulver.
 

qwe111

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 25, 2024
Messages
63
Reaction score
5
Points
8
Hai bror,
Kan du berätta hur du lyckades med det här?
pH-värde?
Jag *****förde också denna process framgångsrikt, men mitt utbyte var mycket lågt,
Från 100 ml fri bas får jag 20 ml d. Jag kunde inte få mer.
Vad gjorde du rätt?
 

hunter12

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jan 18, 2023
Messages
37
Reaction score
4
Points
8
Jag tror inte att jag gjorde på rätt sätt bro. Eftersom mina kristaller fortfarande är racemiska. Jag ska försöka igen.
 

qwe111

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 25, 2024
Messages
63
Reaction score
5
Points
8
god bror
Jag väntar på att du ska dela med dig av de rätta sakerna!

Att förlora 300 ml fri bas är verkligen en sorglig historia!

Jag gjorde också något dumt igår. Jag ångdestillerade P2P och använde sedan DCM för att extrahera P2P. Jag somnade sedan medan DCM avdunstade. Och temperaturen på värmejackan är över 200 °.
Efter att jag vaknade hade p2p förångats!
Förlorade cirka 500 ml
 

chef learner

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jan 9, 2024
Messages
49
Reaction score
6
Points
8
Får jag fråga vad som är orsaken till att vinsyra inte löses upp eller kristalliseras när jag tillsätter den? Är det fel metamfetaminfri bas? Eller är pH-värdet felaktigt?
Redan lagrad i 24H

Vad är det korrekta pH-värdet för metamfetaminfri bas?
 

Attachments

  • voQ58HIUJ7.jpeg
    voQ58HIUJ7.jpeg
    5.1 MB · Views: 217

hunter12

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jan 18, 2023
Messages
37
Reaction score
4
Points
8
Vilken är din nuvarande PH? Och vad var din freebase Ph innan du tillsatte vinsyran?
 

Sjeik

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 30, 2023
Messages
18
Reaction score
7
Points
3
Det måste vara så här...

FkJsC5vV1D
FkJsC5vV1D
 

hunter12

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jan 18, 2023
Messages
37
Reaction score
4
Points
8
Fint, använde du samma metod?
 
View previous replies…

Sjeik

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 30, 2023
Messages
18
Reaction score
7
Points
3
Ja, ph för freebase bör ligga runt 11
 

qwe111

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 25, 2024
Messages
63
Reaction score
5
Points
8
Det initiala pH-värdet för fri bas är 11?
Vad är pH-värdet efter blandning?

Hur många D-metylgrupper får man efter separation?
 

Sjeik

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 30, 2023
Messages
18
Reaction score
7
Points
3
Nej, jag använder en centrifug
 

Fringg

Don't buy from me
New Member
Joined
May 7, 2024
Messages
4
Reaction score
1
Points
1
Snälla, vilken typ av centrifug använder du? Jag försökte filtrera med hjälp av reducerat tryck och en Buchner-tratt, men tartratet var fortfarande vått i *****et och behöll vätska. Jag fick lite D-isomer i *****et
 

Fringg

Don't buy from me
New Member
Joined
May 7, 2024
Messages
4
Reaction score
1
Points
1
Hej, jag hälsar er alla välkomna. Jag vill dela med mig av min erfarenhet av separation av isomerer med hjälp av L-vin. Jag gjorde tre tester. 2x med metanol när jag ändrade förhållandet mellan fri basmetanol och vinsyra i båda testerna. Båda testerna visade sig vara i princip desamma, efter att ha kombinerat ingredienserna och blandat, fälldes en fast massa ut, som jag filtrerade efter 24 timmar. När det gäller produktens utseende och de övergripande delade isomererna var det kanske lite fler produkter i ett test än i det andra testet. Från 30 ml fri bas fick jag cirka 9 gram d-meth. Under indunstningen, när kristallerna började synas, såg det bra ut till en början, små nålar bildades här och där, men ju torrare det blev desto mer liknade det ett racemat (ful amorf substans). När det torkade helt kunde jag inte se skillnaden mellan racematet och den här delade produkten när det gäller utseende. När den lades på folie och värmdes upp lite, var det uppenbart att kristallerna kristalliserar lite snabbare efter upplösning än när det görs med racematet. Av detta drog jag *****satsen att en viss uppdelning ägde rum, men inte tillräckligt. Jag noterar att jag inte tvättade tartratpulvret under filtreringen. Det stod inte skrivet i proceduren, så jag föredrog att inte göra det. Tja, nu kommer vi till det tredje testet, som jag gjorde med hjälp av vatten enligt btcboss-förfarandet. Efter att ha kombinerat alla ingredienser och blandat kraftigt fick jag efter ett tag en tjock, riktigt tjock massa som liknade någon form av grädde. Den hade en konsistens i princip som fotot som lades till av användaren Sjeik ett par inlägg ovanför mitt. Jag stängde behållaren och lät den stå i 24 timmar, sedan lade jag denna substans i filtret och spred ut den över vakuumfiltret och satte på sugningen. Denna tjocka krämliknande substans var verkligen svår att filtrera, även i proceduren fanns det inget skrivet om att tvätta tartratet i filtret, så jag gjorde det inte. Jag fick bara 11 gram produkt från 60 ml fri bas. Men kristallerna som kom var transparenta och vackra. Jag försökte smälta dem på tennfolie för att se hur snabbt de stelnar och det var riktigt snabbt som pseudoefedrin meth. Så jag tror att Split izomer var framgångsrik förutom masstragedin på bara 11 gram. Problemet var nog främst att jag hade lite problem under filtreringen med att tratten på sugkolven inte tätade bra och det kanske också skulle hjälpa att skölja bort tartratsaltet under filtreringen, men snälla ge mig råd hur mycket vatten jag kan använda till detta för att inte störa tartratets löslighet i vatten och därmed inte få in L-isomerer i produkten. Tack så mycket
 

Acab1312

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Joined
Sep 20, 2022
Messages
146
Reaction score
81
Points
28
Upprepa isomerseparationen för att få ett högre utbyte.

Freebase det misslyckade saltet och upprepa processen

- Tvätta den med kall vattenfri metanol, L-meth/vinsyrablandningen är inte löslig i metanol.
 

qwe111

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 25, 2024
Messages
63
Reaction score
5
Points
8
Sir, efter att ha rengjort blandningen med metanol blandas metanolen i blandningen av D-metyl och vatten.
Är D-metyl lösligt i metanol?

Om D och metanol blandas, behöver vi bara tillsätta natriumhydroxidlösning för att separera dem?
 

Fringg

Don't buy from me
New Member
Joined
May 7, 2024
Messages
4
Reaction score
1
Points
1
Tack, jag ska försöka och låta dig veta. Snälla, vilken temperatur ska metanol vara, bara lägga den i kylen eller ska jag använda frysen istället
 
Top