Efedrinutvinning från växter

Microogata

Don't buy from me
Resident
Joined
May 2, 2022
Messages
9
Reaction score
6
Points
3
Tack så mycket för den här informationen. Jag undrade var jag kunde få tag på den här Ephedra (eller Ma-Huang) växten?
Tycker du att Alibaba är en bra källa att köpa den från (eftersom den kommer från Kina)? https://www.alibaba.com/trade/search? fsb=y&IndexArea=product_en&CatId=&SearchText=ma-huang
 

cesc

Don't buy from me
New Member
Joined
Feb 25, 2023
Messages
7
Reaction score
2
Points
1
Hej. Jag har bough nära 1 kg på Xina, kanske kan jag hjälpa dig
 

lain

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Apr 5, 2023
Messages
17
Solutions
1
Reaction score
6
Points
3
Jag är från Kina och jag kan lätt få tag på efedra. Kan jag extrahera efedrin genom Soxhlet-extraktion?
 

SHIRENLEI

Don't buy from me
Member
Language
🇺🇸
Joined
May 23, 2024
Messages
5
Reaction score
0
Points
1
Jag ska lära dig det.
 
View previous replies…

wwcc11

Don't buy from me
Member
Language
🇺🇸
Joined
Jan 11, 2024
Messages
2
Reaction score
1
Points
1
Kan du undervisa?
 

SHIRENLEI

Don't buy from me
Member
Language
🇺🇸
Joined
May 23, 2024
Messages
5
Reaction score
0
Points
1
Mot en avgift kan jag lära dig konsten att syntetisera metamfetamin.
 

SHIRENLEI

Don't buy from me
Member
Language
🇺🇸
Joined
May 23, 2024
Messages
5
Reaction score
0
Points
1
Om du betalar mig kan jag lära dig konsten att syntetisera metamfetamin.
 

googie

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Apr 1, 2023
Messages
45
Reaction score
32
Points
18

Under de kommande månaderna kommer jag att försöka extrahera och publicera resultat.
 

nobody66

Don't buy from me
Member
Joined
Jan 6, 2023
Messages
3
Reaction score
2
Points
3
Hej bror, har du redan provat det? Vad är resultatet? Har du lyckats med den här metoden?
 

roshan

Don't buy from me
Member
Joined
Nov 6, 2023
Messages
4
Reaction score
0
Points
1

Kan jag använda Ephedra gerardiana?

 

9-Tryptophan

See my products
Seller
Language
🇩🇪
Joined
Dec 21, 2022
Messages
8
Reaction score
7
Points
3
Deals
8
Jag beställde 250 g Ma Huang och testade den enkla extraktionen med 25 g.

Jag pulveriserade det i mixern och extraherade 1 del med etanol och 1 del med IPA, torkade båda extrakten vid cirka 30 ° C och som förväntat var båda extrakten gröna från klorofyll och efter koncentrering och frysning hände ingenting och efter indunstning fanns det inget vitt pulver kvar utan snarare viskös grön olja.

Jag tänkte att om jag extraherar denna olja med Naptha och blandar den väl kan jag få efedrin från den. Men ingenting hände när den frystes och efter att naftan hade avdunstat återstod bara en svart tjärliknande rest.

Det sista jag försökte var att lösa upp den i lite naptha och fälla ut den med aceton, men det fungerade inte heller.

Det kan också vara så att kineserna skickade skit till mig, men det ser i alla fall ut som Ephedra sinica.
 

DrGodMan

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 13, 2023
Messages
17
Reaction score
3
Points
3
icke-polära lösningsmedel
petroleum => icke-polärt lösningsmedel ?
 

Irving Langmuir

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jan 23, 2024
Messages
13
Reaction score
9
Points
3
För en tid sedan försökte jag en syra-ba*****traktion på ephedra distachya eftersom etanolextraktionen löser klorofyll och annat skräp.

Det verkar ha fungerat, eftersom jag satt kvar med ett vitt pulver, men för liten mängd för att det skulle vara en livskraftig källa till efedrin.

Efedra distachya jag fick hade förmodligen inte mycket efedrin i sig och jag förväntade mig det, eller så sög mitt arbete.

För de intresserade, här är ett dokument om egenskaperna hos de olika efedrinsalterna

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/epdf/10.1002/jps.20927
 

Nikolas

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Aug 25, 2022
Messages
8
Reaction score
4
Points
3
Hej vänner, jag har efedraextrakt tillgängligt i både pulver och flytande form. Kan jag extrahera efedrin från efedraextrakt? Vilken metod rekommenderar du? Måste det vara torrt växtpulver?
 

lapgan1

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Apr 26, 2024
Messages
13
Reaction score
1
Points
3
Hej, kan jag använda det vita pulvret från steg 1c som erhållits i det andra extraktionssättet för att syntetisera meth?
 

handle

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Apr 16, 2023
Messages
114
Reaction score
71
Points
28
Att utvinna efedrin från Ephedra vulgaris är relativt enkelt. Växtens blad torkas och mals sedan till ett pulver.

Detta pulver kan sedan tillsättas till vatten och kokas för att skapa ett extrakt. Efedrinet kommer att fällas ut ur lösningen och kan samlas in och torkas för senare användning.
 

handle

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Apr 16, 2023
Messages
114
Reaction score
71
Points
28
Här följer en enkel steg-för-steg-guide från växt till styrka
5.1 Förberedelse av växtmaterial
- Skörd: Välj ut mogna växter från de källor som nämnts tidigare och se till att de är fria från föroreningar.
- Rengöring: Rengör växtmaterialet noggrant för att avlägsna smuts och skräp.
- Torkning: Torka växtmaterialet för att minska fuktinnehållet, vilket är avgörande för extraktionsprocessen.

5.2 Finfördelning
- Malning: Mal det torkade växtmaterialet till ett fint pulver för att öka ytarean för bättre extraktion.

5.3 Extraktionsmetod
- Val av lösningsmedel: Välj ett lämpligt lösningsmedel, t.ex. metanol eller etanol, som kan lösa efedrin effektivt.
- Blandning: Blanda växtpulvret med lösningsmedlet i en lämplig behållare och se till att lösningsmedlet och växtmaterialet kommer i god kontakt med varandra.
- Dekoktion: Värm blandningen försiktigt för att underlätta extraktionsprocessen. Övervaka temperaturen för att undvika nedbrytning av efedrin.

5.4 Filtrering
- Separation: När extraktionen är klar separerar du vätskan från den fasta växtresten genom filtrering. Använd ett filterpapper eller en trasa för att säkerställa att en klar vätska erhålls.

5.5 Indunstning
- Koncentration: Indunsta lösningsmedlet från vätskeextraktet för att koncentrera efedrinet. Detta kan göras med hjälp av en roterande indunstare eller genom försiktig uppvärmning under en draghuv.

5.6 Kristallisering
- Kylning: Kyl den koncentrerade lösningen för att främja kristalliseringen av efedrin.
- Filtrering av kristaller: När kristaller har bildats, filtrera ut dem med hjälp av vakuumfiltrering för att få rena efedrinkristaller.

5.7 Torkning och vägning
- Torkning: Torka efedrinkristallerna noggrant för att avlägsna eventuella rester av lösningsmedel.
- Vägning: Väg det extraherade efedrinet för att bestämma utbytet av extraktionsprocessen.

5.8 Kvalitetskontroll
- Testning: Utför tester, t.ex. tunnskiktskromatografi (TLC) eller högpresterande vätskekromatografi (HPLC), för att bekräfta förekomsten och renheten av efedrin i extraktet.
 

four4jhon

Don't buy from me
New Member
Language
🇺🇸
Joined
Oct 4, 2024
Messages
2
Reaction score
1
Points
3
Jag behöver metamfetamin
 

SHIRENLEI

Don't buy from me
Member
Language
🇺🇸
Joined
May 23, 2024
Messages
5
Reaction score
0
Points
1
Hur många behöver du? Vilket land befinner du dig i? Om du betalar kan jag lära dig att syntetisera meth själv
 

wwcc11

Don't buy from me
Member
Language
🇺🇸
Joined
Jan 11, 2024
Messages
2
Reaction score
1
Points
1
Den första, eller vad?
 

SHIRENLEI

Don't buy from me
Member
Language
🇺🇸
Joined
May 23, 2024
Messages
5
Reaction score
0
Points
1
Jag kan lära dig att extrahera efedrin från efedra och sedan använda efedrin för att avoxidera det för att producera metamfetamin, med 100 % framgång
 
Top