Komplett syntes av amfetaminfreebas (A-olja) från P2P (10L-skala)

tweaker2

Don't buy from me
Resident
Joined
Sep 29, 2022
Messages
18
Reaction score
20
Points
3
den här texten är skräp.först och främst är temperaturen med formamid för låg 140-150 låter ungefär rätt om du använder ammoniumformiat men formamid behöver högre temp om jag minns rätt och för det andra är N-Formylamfetamin fast massa inte flytande och varför skulle du försöka extrahera den från reaktionsblandningen helt värdelöst steg det skadar bara dina utbyten tredje din hydrolys är fel du använder 11l hcl det är galen även om du hade 11 kilo N-Formylamfetamin skulle mängden vara nära 2,5 liter hcl inte 11l dess 1:1 genom molär massa inte genom volym.varför gör du allt så komplicerat Leuckart är enkel återflödeshydrolys och sedan basifiera och sedan ångdestillera allt i samma kruka så inga extraktioner eller lösningsmedel behövs jag tvivlar starkt på att du någonsin har gjort denna reaktion och om du har dina utbyten är nära noll om du gör det som du säger.okej god jul till alla jag ska sova im berusad som fan
 
View previous replies…

Davidrobinson

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 16, 2022
Messages
86
Reaction score
18
Points
8
Om du körde en leuckart på 140 150 med ammoinaformiat skulle den ändå bara brytas ned till formamid
 
View previous replies…

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
179
Reaction score
82
Points
28
Det är annorlunda syntes med formiat, om du inte vill att det ska omvandlas till formamid "in-situ".
 

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 8, 2022
Messages
678
Reaction score
512
Points
63
Deals
5
n-formylamfetamin är en svagt gul oljig vätska
 
View previous replies…

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
179
Reaction score
82
Points
28
Nu vet jag vad mer jag gör för fel, med syntes med formiat. Nu gör jag det med formamid, och rätt temperaturer etc. Vi får se hur det går när jag är klar med uppvärmningen...
 

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
179
Reaction score
82
Points
28
Den gick till papperskorgen. Jag vet inte vad fan det är för fel på min Leuckart. Reaktionstid 20 timmar, temp: 150-160 C (formamid), och alla reagenser var i rätt mängder. Är det så att min magnetomrörare är trasig och att jag inte rör om oftare, eller vad. Min N-Formylamin är alltid svart. Bränner jag den? Och när jag gör bashydrolys, finns det inte mycket om någon ammoniakgas producerad, så min N-formyl "amin" är inte alls amin?! Kan någon hjälpa mig. Min P2P var 8 gram mängd + andra reagenser.
 

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
179
Reaction score
82
Points
28
OKEJ, JAG FÖRSTÅR. Vad var det som var fel, det var min så kallade "P2P", häxan var inte P2P.
 

Davidrobinson

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 16, 2022
Messages
86
Reaction score
18
Points
8
Och det är inget fel med mängden syra för hydrolsis. Har du gjort denna syntes innan tweaker?
 

tweaker2

Don't buy from me
Resident
Joined
Sep 29, 2022
Messages
18
Reaction score
20
Points
3
inget fel med hydrolys? Ja, det finns nästan allt. ja, jag har gjort denna syntes med min vän för länge sedan.
 
View previous replies…

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
179
Reaction score
82
Points
28
Vad OrgUnikum kommer att säga om detta bryr jag mig inte om, men jag har papper som visar att ZnCl2 och AlCl3 är bra katalysatorer i Leuckart-reaktionen.
 

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 22, 2023
Messages
329
Reaction score
274
Points
63
Jag säger att jag ärligt talat önskar att det fungerar. Jag har läst artiklar och patent om Leuckart en masse med eller utan katalysator, med eller utan Voodoo-ceremonier men jag har inte sett att det fungerar. Påstådda 95% utbyten med Nickel som katalysator som en gång publicerades visade sig vara bara inte sant, tyvärr.
Jag avfärdade AlCl3 först eftersom det är om vattenfritt så mycket hygroskopiskt och inte mycket en katalysator när det är vått, men vid en andra tanke kan detta hålla fast vid vatten vara nyckeln till att det fungerar och inte någon katalytisk funktion. Eftersom reaktionen behöver vatten men också temperaturer där allt vatten utvisas vad som är motsägelsefullt. AlCl3 håller fast vid vatten så starkt att även vid de höga temperaturer som behövs kommer det fortfarande att finnas vatten bundet vid AlCl3 och detta är fortfarande tillgängligt för att reaktionen ska fortsätta. En intressant vändning.
 

Saul

Don't buy from me
Resident
Joined
May 1, 2022
Messages
325
Reaction score
134
Points
43
hej @btcboss2022
vad är färgen på din N-formy ? pH ?

Jag hittade något väldigt konstigt. min N-formy var mörkbrun
Jag behåller mitt ammoniumkarbonat (mix) från förra gången och det fanns bara lite N-formy i flaskan på toppskiktet
det var kvar från att separera kanske 5ml i en 1 liters flaska. Ammoniumkarbonat.
nu 6 veckor senare är det ändra från färg till ljusorange och mängden är x3 minimum tror 15ml

så kanske ammoniumkarbonatvägen (titrera ph7) är guld om du tar dig tid
kanske använder vi för mycket värme och för lite tid.
hur som helst nästa gång börjar jag några veckor utan värme sedan värmen och igen låt den stanna en vecka och sedan separera

kanske monsterutbyten
 
Last edited:

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
179
Reaction score
82
Points
28
Ibland värmer jag min reaktionsblandning i 4-5 timmar, sedan sover jag. Jag sover igen. Lite sömn. etc etc ...
En gång tog reaktionen 5 dagar! :) Det finns någon text i Festers Meth vol. 8:th, att om man låter reaktionsblandningen stå i 4-5 dagar, och sedan värmer den 160 C i 1 timme, så är den komplett! Det var någon rysk kemist IIRC ... Aldrig provat det själv tho ...
 

damakemi

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jun 26, 2023
Messages
13
Reaction score
4
Points
3
Du menar att p2p-formamidblandningen lämnades i 4-5 dagar för att bilda N-form? Jag skulle vilja att någon testade det här.
 

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
179
Reaction score
82
Points
28
Jag har inte gjort det exakt. Jag måste vara på jobbet, så jag gör oftast mina synteser på kvällstid...
 

damakemi

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jun 26, 2023
Messages
13
Reaction score
4
Points
3
Trevlig skrivning, kan du berätta för mig snälla hur man förbereder 65% NaOH-lösningen eftersom jag gör något fel
 

MisterAnonymous

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Sep 3, 2023
Messages
89
Reaction score
38
Points
18
@btcboss2022 din kvotberäkning av hydrolys med HCL är ABSURD!

Steg 1: Beräkna mol av N-formylamfetamin

Antagande:
- **Densitet för N-formylamfetamin:** cirka 0,9 g/mL.
- **Molekylvikt för N-formylamfetamin:** cirka 163 g/mol.

### Steg 2: Beräkna den erforderliga volymen 37% HCl

Det behövs ungefär 1 mol HCl per mol N-formylamfetamin för hydrolys.

- **Koncentration av 37% HCl:** ~12 M.

### *****lig beräkning:
Du skulle behöva ungefär **5,06 liter 37% HCl** för att hydrolysera 11 liter N-formylamfetamin....
 

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 22, 2023
Messages
329
Reaction score
274
Points
63
Om du använder normal utrustning och inte ett (rekommenderat) tryckkärl måste det vara högst 20 % HCl.
Eftersom HCl bildar HCl-saltet med amfetaminet och det är därför du vill använda 1,1 molära ekvivalenter eller mer. Om du använder 37,5% HCl kommer du att driva bort allt över 20% som gas, vilket är ganska obehagligt för operatören och du har inte tillräckligt med HCl i soppan. 20% HCl är den "konstant kokande" HCl som återflödar snyggt vid cirka 120 ° C. Och du behöver den här temperaturen eftersom syrahydrolys är mycket långsammare än bashydrolys och kräver mycket mer energi - värme - för att fullbordas.

Eller kort sagt: Att koka koncentrerad HCl är en dålig idé.
 

MisterAnonymous

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Sep 3, 2023
Messages
89
Reaction score
38
Points
18
KATALYSATORER SOM DU KAN ANVÄNDA FÖR ATT FÅ MER UTBYTE + EN BÄTTRE REAKTION:

**Leuckart-Wallach-reaktionen** är en välkänd metod för att producera amfetaminfreebasolja från **fenyl-2-propanon (P2P)** genom att reagera den med formamid och myrsyra. I denna reaktion fungerar formamid och myrsyra som både reaktanter och lösningsmedel, och myrsyran fungerar som en mild katalysator. Reaktionen är dock i allmänhet långsam, och katalysatorer kan potentiellt förbättra reaktionshastigheterna och utbytet.

### Potentiella katalysatorer för Leuckart-Wallach-reaktionen:
Även om denna reaktion traditionellt inte kräver någon extern katalysator, tyder vissa rapporter på att **Lewis-syror** som **zinkklorid (ZnCl₂)** eller **aluminiumklorid (AlCl₃)**, eller **Brønsted-syror** som **svavelsyra** (H₂SO₄) kan fungera som katalysatorer. Dessa katalysatorer kan hjälpa till att påskynda reaktionen och förbättra det totala utbytet genom att tillhandahålla en mer gynnsam miljö för att reaktionen ska fortgå.

### Exempel på användning av katalysator: **Zinkklorid (ZnCl₂)**
Zinkklorid kan användas för att förbättra reaktionshastigheten genom att fungera som en Lewis-syrakatalysator, vilket hjälper till att aktivera karbonylgruppen i P2P, vilket gör den mer mottaglig för nukleofil attack av formamid.

#### Förhållanden och förfarande med **ZnCl₂**:
- **P2P**: 1 mol (t.ex. 250 mL P2P)
- **Formamid**: 1,5-2 mol ekvivalenter (375 mL)
- **Formiksyra**: 1,1 mol ekvivalenter (ca 175-200 mL)
- **ZnCl₂**: 0,05-0,1 mol-ekvivalenter (ca 6,8-13,6 g (10,2 g helst) för 1 mol eller 250 ml ren P2P)

#### Reaktionssteg:
1. **Kombinera reagenserna**:
- I en reaktionskolv tillsätts **P2P**, **formamid**, **myrsyra** och önskad mängd **ZnCl₂** (eller annan katalysator).
- Katalysatorn tillsätts vanligtvis i ett molförhållande på **5-10%** i förhållande till P2P (cirka 6,8-13,6 g (10,2 g helst) för 250 ml P2P).

2. ** Återflöde och värme**:
- Värm reaktionsblandningen till **140-150°C** i **5-6 timmar**, på samma sätt som vid den traditionella Leuckart-Wallach-reaktionen, men räkna med att reaktionen kan gå snabbare med katalysatorn.
- Tillsatsen av katalysatorn kan minska reaktionstiden genom att förstärka formamidens nukleofilicitet och göra karbonylgruppen i P2P mer elektrofil.

3. **Kyl och extrahera**:
- När reaktionen är av*****ad, låt blandningen svalna och följ de vanliga extraktionsstegen (t.ex. tvättning med vatten, torkning med vattenfritt natriumsulfat etc.)

4. **Hydrolys**:
- Hydrolysera den resulterande **N-formylamfetamin** med hjälp av **HCl** eller **KOH**, följt av ångdestillation för att erhålla amfetaminfri basolja.

### Andra möjliga katalysatorer:
- **AlCl₃ (aluminiumklorid)**: En stark Lewis-syra, liknande ZnCl₂, kan användas i små mängder (även 0,05-0,1 mol ekvivalenter), även om den kan vara hårdare på reaktionsblandningen.
- **Svavelsyra (H₂SO₄)**: Som en Brønsted-syra kan H₂SO₄ användas i små katalytiska mängder, men var försiktig eftersom den är mycket starkare och kan leda till sidoreaktioner eller nedbrytning om den överanvänds.

### Maximering av utbytet:
För att öka utbytet i Leuckart-Wallach-reaktionen:
1. **Använda katalysatorer**: Som nämnts kan införandet av en Lewis-syra som ZnCl₂ bidra till att förbättra reaktionshastigheter och utbyten.
2. **Optimera förhållandena**: Behåll ett **litet överskott** av formamid och myrsyra för att säkerställa fullständig reaktion av P2P.
3. **Noggrann temperaturkontroll**: Uppvärmning till **140-150°C** är idealisk; undvik temperaturer mycket högre än detta för att förhindra nedbrytning av mellanprodukter eller biprodukter.
4. **Långvarig återflödestid**: Även med en katalysator säkerställer bättre omvandling genom att låta reaktionen fortsätta i ** 4-6 timmar **.

### *****sats:
Användning av en katalysator som **ZnCl₂** i Leuckart-Wallach-reaktionen kan förbättra reaktionshastigheten och potentiellt öka utbytet av amfetaminfri basolja. Förhållandet skulle innebära att man tillsätter **5-10% ZnCl₂** i förhållande till P2P och bibehåller standardmängderna formamid och myrsyra. Fortsätt med reaktionen som vanligt, men förvänta dig snabbare och eventuellt mer fullständig omvandling av P2P till den önskade produkten.

Du är välkommen! ❤️
 
Top