MDMA/ecstasy zuiveringsmethode

Mr Good Cat

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 6, 2023
Messages
280
Reaction score
112
Points
43
Ik lees in sommige bronnen dat het toevoegen van natriumcarbonaat aan de oplossing goed is als er een emulsie wordt gevormd. Natriumcarbonaat vermindert de oplosbaarheid van water, zodat de vrije base van water wordt gescheiden.
Heeft iemand dit geprobeerd?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,812
Points
113
Deals
1
Het is de moeite waard om NaCl te gebruiken. Levensmiddelenkwaliteit is goed.
 

Mr Good Cat

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 6, 2023
Messages
280
Reaction score
112
Points
43
Ik had een relatief kleine hoeveelheid MDMA HCl gemaakt van de vrije base voor de nacht in het bekerglas laten staan. De kleur was dus duidelijk licht bruinachtig of gelig, wat dan ook, maar ver verwijderd van de gewenste kleur, zelfs de testen toonden een zuiverheid rond de 95. Kristallisatie van een oververzadigde wateroplossing gaf geen resultaat, evenals aceton. Dus besloot ik een poging te wagen met IPA als laatste redmiddel.

Het verslag over het resultaat komt later. Maar ik kan nu al zeggen dat de hoeveelheid IPA die noble @G.Patton noemde nogal overdreven is. Ik had 22 gr, dus ik begon met 80 ml IPA. Toen het begon te koken - 82.6C, heb ik wat volume verwijderd, tot 60 ml, en langzaam het zout toegevoegd. Het loste volledig op zonder enige moeite. Dus ik hield het een tijdje op de kookplaat.

Aan het eind, toen ik poeder zag opkomen in het bekerglas (maar het kunnen ook onoplosbare onzuiverheden zijn), was het totale volume 71 ml. Het zout zelf neemt 22,0/ 1,1 = 20 ml in beslag. Het IPA-volume zal dus 71 - 20 = 51 ml zijn, wat betekent dat 1 ml heet kokende IPA minstens 0,43 gr MDMA HCl oplost of zelfs meer, laten we eens kijken.

De zuiverheid van IPA is >99,5.

Misschien is het beter om te beginnen met 20 ml IP per 10 gr MDMA?

M3pXx9ZyOR
 
Last edited:
View previous replies…

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
531
Reaction score
287
Points
63
maak je geen zorgen bro het is er allemaal tot je iets weggooit
 

Mr Good Cat

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 6, 2023
Messages
280
Reaction score
112
Points
43
Waarschijnlijk groeien mijn handen uit mijn kont. Ik deed wat ik hierboven beschreef, koelde het bekerglas af tot RT en zette het 2 uur in de vriezer. Het enige wat ik zie, is dat de hele RM volledig bevroren is. Is er een suggestie wat ik moet doen? De procedure herhalen met extra IPA in de RM?

MStTcfsiEg
 
View previous replies…

Mr Good Cat

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 6, 2023
Messages
280
Reaction score
112
Points
43
Het gaat niet om de kleur. Het probleem is dat al het RM (MDMA HCL + IPA) veranderde in een stuk ijs (of eigenlijk een soort dichte pap).
Ik heb zelfs 20 ml IPA toegevoegd om het totale RM te verhogen tot 80 ml, en heb het een tijdje niet in de koelkast laten staan in plaats van in de vriezer met hetzelfde resultaat: het totale RM veranderde in dezelfde pap zonder enige kans om vieze IPA van chloride te sapereren.
 

w2x3f5

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
358
Reaction score
178
Points
43
begrepen.
als je kristallen probeert te vormen, dan is langzame afkoeling belangrijk, krasvrije schotels, doe ook gedeeltelijke langzame verdamping van alcohol bij kamertemperatuur. als de oplossing te verzadigd is met zout, dan zal het zout in bloem uitvallen.
 
Last edited:

Mr Good Cat

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 6, 2023
Messages
280
Reaction score
112
Points
43
Ja, ik heb het gevoel dat het zout te snel neerslaat. Misschien is het goed om het bekerglas 5-8 uur op RT te laten staan om te zien wat er gebeurt.
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,812
Points
113
Deals
1
Het is beter om het zo langzaam mogelijk af te koelen bij kamertemperatuur zonder te schudden om de kristallen te laten groeien.
 

Mr Good Cat

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 6, 2023
Messages
280
Reaction score
112
Points
43
Vier pogingen tot IPA-kristallisatie. Volledig rapport met hoeveelheden, volumes en timing
of SNEL IS ALTIJD SLECHT!

De zuiverheid van IPA is >99,5.
Relatief kleine hoeveelheid MDMA HCl gemaakt van de vrije base voor een nacht in het bekerglas. De kleur was dus duidelijk licht bruinachtig of gelig, wat dan ook, maar ver verwijderd van de gewenste kleur, afgezien van het feit dat de tests een zuiverheid van rond de 95 aangaven. Gewicht van het monster - 22 gr, berekend volume van het monster - 22 / 1.1 = 20 ml.
Roerplaat gebruikt.
Alle koelingen zijn gedaan met het bekerglas hermetisch gesloten om te voorkomen dat vocht uit de lucht wordt opgevangen.

HtEHimR7MW

1. Eerst bereidde ik 60 ml kokende IPA 82,6C op de roerplaat, daarna deed ik het zout erbij, dat onmiddellijk oploste. Omdat het zout zo snel oploste, besloot ik dat het volume IPA te groot was en verdampte ik wat.
Het bekerglas werd op de verwarmingsplaat gelaten om af te koelen tot RT, dat duurde ongeveer 80 minuten, waarna het naar de vriezer werd verplaatst.
Het resultaat kwam na een uur als een dicht papje zonder enig spoor van vuile IPA.
Het totale volume van RM na het opwarmen tot RT was 62-63 ml, wat betekent dat er 42-43 ml IPA overbleef.
Resultaat: FOUT!

2. RM werd opgewarmd tot RT, daarna werd al roerend IPA toegevoegd om het volume van RM te verhogen tot 87 ml onder RT.
RM werd verwarmd tot 75 C tot het volledig oploste. Daarna werd het op de hete plaat teruggebracht tot RT (hetzelfde als eerder), dat duurde 80 minuten, waarna het naar de vriezer werd verplaatst.
Het resultaat werd na 5-6 uur gecontroleerd: weer een dichte pap.
Resultaat: FOUT!

3. RM werd al roerend opgewarmd tot RT, daarna opgewarmd tot 75 C tot het volledig oploste. Daarna teruggebracht tot RT op de hete plaat (hetzelfde als eerder), dat duurde 80 minuten, daarna overgebracht naar de koelkast.
Het resultaat werd na 1 uur gecontroleerd: weer een dicht papje.
Resultaat: FOUT!

4. RM werd al roerend opgewarmd tot RT, daarna opgewarmd tot 75 C tot het volledig oploste. Daarna teruggebracht tot RT op de hete plaat (hetzelfde als eerder), dat duurde 80 minuten, en een tijdje op RT gelaten. Toen 120 minuten voorbij waren na het verwarmen, verschenen er wat kristallen op de bodem. Het totale volume van RM op dit punt was 81 ml - dat betekent dat er ongeveer 6 ml verdampt was tijdens het verwarmen.
KlyiJnLASE

Daarna liet ik RM nog 240 minuten bij RT staan. Na 240 minuten werden de kristallen vrij zichtbaar en transparant.
AonWXsdmeb
Dus werd het bekerglas verplaatst naar de rand voor 2 uur zonder merkbare veranderingen.
Bij de volgende stap werd het bekerglas naar de vriezer verplaatst om het proces te voltooien.
2xKUoFEOns WglyqFQiKS

Resultaat: SUCES!

Ik hoop dat deze volledige beschrijving nieuwelingen zal helpen met het inschatten van volume en timing, zodat ze mijn fouten kunnen vermijden.

Totale hoeveelheid is 18,5 gr.
3,5 gr is ergens in de vuile IPA of verdampt((().
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,812
Points
113
Deals
1
Eigenlijk is het een acceptabele kleur voor mdma =)
Ik schreef in het onderwerp Herkristallisatie en Hot Fltration (Lab FAQ sectie) dat de langzaamste koeling moet worden toegepast. Gebruik ook geen vriezer met -17*C. Het is de moeite waard om af te koelen bij 3-4*C in een normale koelcamera van een koelkast.
Je kunt IPA verdampen in moederlikeur op een hete plaat voor ongeveer 1/2 of meer en langzaam afkoelen om een tweede batch te krijgen met iets viezere kristallen.

Hoe dan ook, gefeliciteerd en bedankt voor je volledige verslag met "FOUT!" resultaten. Het helpt mensen om dezelfde fouten niet te herhalen.
 

Mr Good Cat

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 6, 2023
Messages
280
Reaction score
112
Points
43
Ja, het is acceptabel. De test met methanol en liniaal laat ook een hoog percentage zien. Hoe dan ook, we zijn op zoek naar het zuiverste product. Daarom al deze inspanningen.
 

Mdp2p

Don't buy from me
Resident
Language
🇪🇸
Joined
Nov 5, 2022
Messages
16
Reaction score
12
Points
3
Lang geleden deed ik het op deze manier:



1 liter Ipa (isopropylalcohol) 99% laboratoriumkwaliteit (de "drogisterij"-kwaliteit werkt niet)

1 liter aceton 99% (drogisterijkwaliteit werkt niet en minder dan Mercadona)

1 glas van 1 liter

1 kookplaat (maar omdat niet iedereen die heeft, is een dubbele boiler een optie)

1 laboratoriumthermometer

Dat is alles.


Voor elke gram Mdma hebben we 3,50 ml ipa nodig (metingen zijn erg belangrijk!).

We doen de ipa in een bekerglas en ook een thermometer die de ipa aanraakt
We verwarmen de ipa tot 55 graden (niet hoger dan 60 graden)


Zodra we die temperatuur hebben, doen we de Mdma erin en zal het oplossen



Dek het glas af met een stuk papier en laat het 4 uur op kamertemperatuur staan.



Na die 4 uur moet het een dag in de koelkast



de dag erna nog een dag invriezen en de kristallen vormen zich al



Eerste batch:
Giet de vuile ipa in een ander glas en zet het terug in de vriezer.

in het bekerglas met de kristallen voegen we aceton toe (halve ipa) het bekerglas is zo koud dat de kristallen oplossen en de aceton het blokkeert.

ongeveer over een uur hebben we diezelfde aceton overgedraaid in het vuile ipa-glas

We laten de kristallen een dag drogen.

Waarom voegen we aceton toe aan de ipa? Omdat er nog steeds kristallen zijn, maar we hebben aceton nodig, anders vormen de kristallen zich niet.

De weggegooide aceton voegen we toe aan het vuile ipa-glas uit de vriezer. Zonder de aceton zal de tweede lading kristallen zich niet vormen!

Het zal langer duren voordat deze kristallen zich vormen, dus laat ze een paar dagen in de vriezer staan.

We hebben het glas eruit gehaald en de vuile ipa weggegooid.

We voegen aceton toe zodat de kristallen niet oplossen. Als het glas op kamertemperatuur is, gooien we de aceton weg en laten we de kristallen drogen.
 

Attachments

  • BsgKQplDIq.jpg
    BsgKQplDIq.jpg
    485.1 KB · Views: 363
  • PmGt5pj3nx.jpg
    PmGt5pj3nx.jpg
    159.5 KB · Views: 349

Mr Good Cat

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 6, 2023
Messages
280
Reaction score
112
Points
43
Als ik het goed begrijp, is de oplosbaarheid van MDMA in kokende IPA ongeveer 1,4 ml IPA per 1 gram chloride.
Misschien kunt u aangeven wat de oplosbaarheid van MDMA is in IPA bij RT en in bevroren IPA?
 

Mr Good Cat

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 6, 2023
Messages
280
Reaction score
112
Points
43
Ik heb empirisch een interessant feit gevonden. De oplosbaarheid in IPA hangt af van de zuiverheid.

Ik had twee batches, een na ABE, zuiver wit, een andere bruinachtig na kristallisatie in water.

Beide batches werden naar gewicht opgelost in IPA uit dezelfde fles onder T=65C.
Chloride gewicht - 70 gr
IPA gewicht - 193 gr

De eerste kolf loste volledig op.

De tweede erlenmeyer had een probleem met oplossen: Ik moest 9 gr IPA toevoegen om het volledig op te lossen. Het IPA-gewicht werd aangepast op het punt van volledig oplossen om de verdampte aan te vullen.

Tijdens het kristalliseren zag ik in de tweede erlenmeyer chlorideschilfers aan het oppervlak drijven. Dat werd niet opgemerkt in de eerste. De dichtheid is duidelijk anders door verontreinigingen.

QxRzqkinOs
 
Last edited:

Mdp2p

Don't buy from me
Resident
Language
🇪🇸
Joined
Nov 5, 2022
Messages
16
Reaction score
12
Points
3
Zoals G.Patton zegt, pure mdma is dit:
 

Attachments

  • pjVyRnK476.jpg
    pjVyRnK476.jpg
    1.2 MB · Views: 318

Macondor

Don't buy from me
Resident
Joined
May 14, 2023
Messages
42
Reaction score
8
Points
8

Hallo, ik maak veel zuiveringen van shity mdma, en nu heb ik een probleem.
Ik maak de aceton washe, was mooi ik kleur niet al te slecht.
Dan oplossen in hete IPA (zeer mooie kleur helder) een crash kristallen, filteren en drogen.
Weer oplossen in IPA ik wil grote kristallen maken (dat doe ik vaak) in hete IPA en de oplossing zaaien, deze keer liet ik de oplossing de hele nacht in de hete plaat op 80 graden, de andere dag toen ik de langzame afkoeling temp voor de groei wilde starten... zie ik de hele oplossing donker! erg smerig. ik zette de warmte uit en liet afkoelen. Het eindigt erger dan toen het begon met echt vieze gesuikerde kristallen. Ik laat het drogen en maak een andere acetonwasbeurt... en heb een heleboel olie als ik de aceton uit de tweede wasbeurt verdamp! !
Wat is verdomme de roodachtige donkere olie? Is het oplosbaar in water/alcohol/aceton?

Misschien kan de hitte MDMA hcl afbreken, of een soort impuritis?


PD: Wat denk je van de antisolvent crash met aceton/ipa? Wanneer is het beter?
Kan een goede zijn... MDMA-extract vrijmaken met diethylether en opnieuw mengen met een paar ml chlorid acid 37%?

Bedankt baas
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,812
Points
113
Deals
1
Hallo, jouw MDMA reageerde met zuurstof in lucht. Wat een gevoel van verhitting bij 80*C 's nachts? Ik denk dat alle IPA is verdampt en dat je product is verwarmd in een bekerglas bij 80*C. Je moet het oplosmiddel verwarmen om de oplosbaarheid van MDMA te verhogen in een minimale hoeveelheid oplosmiddel. Koel het vervolgens langzaam af om kristallen te laten groeien.

Lees meer over Kristallisatie en hete filtratie
 
View previous replies…

Macondor

Don't buy from me
Resident
Joined
May 14, 2023
Messages
42
Reaction score
8
Points
8
De IPA was niet verdampt omdat het in een afsluitbare kolf met druk zat, ik heb dit een paar keer gedaan en er groeiden grote kristallen, misschien was het geluk...?
Dus MDMA hcl reageert met oxigen en wordt afgebroken tot wat? Wat is het oxidatieproduct?
Ik denk dat MDMA erg hittebestendig was.

bedankt
 
Last edited:

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,812
Points
113
Deals
1
Ik weet het niet. Ik denk aan een geteerd product. Er kan een overmaat aan HCl zuur zijn, waardoor je product is geoxideerd tijdens het koken.
Ik weet het niet, maar jouw manier is gevaarlijk (kolf kan ontploffen) en het heeft geen zin om zo lang te verwarmen.
 

Macondor

Don't buy from me
Resident
Joined
May 14, 2023
Messages
42
Reaction score
8
Points
8
Kan er na het wassen met aceton en een herkristallisatie in ipa nog steeds een overmaat aan hcl zijn? Kun je me alsjeblieft meer uitleggen?

Er was een sterk zoet aroma toen ik de tweede warme herkristallisatie uitvoerde toen de rode olie verscheen, erg sterk. Wat er nu nog over is heb ik 6 keer of 7 gewassen met aceton om weer schoon te worden... het was lastig maar... eens kijken wat er gebeurt bij een normale herkristallisatie.

Wat denken jullie van een a/b methode voor zuivering? Oplossen in water Base met hidroxysodium en extract met diethylether en neerslaan met hcl zoals shulgin in pikhal of bubble hcl gas.

bedankt!!!
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,812
Points
113
Deals
1
Nee, er is zeker geen zuur. Wat is de reden van je manipulaties met koken in IPA? Ik begrijp je motivatie echt niet. Je vertelt me dat je je product al hebt gewassen en geherkristalliseerd. Getuigt je product je hierna niet?
Ik heb het topic over a/b extractie van amfetamine gepost. Hier is dezelfde procedure met HCl-gas in plaats van zwavelzuur.
 

Macondor

Don't buy from me
Resident
Joined
May 14, 2023
Messages
42
Reaction score
8
Points
8
Ik begrijp niet waarom de kristallen niet wit worden. een beetje bruin worden... en ik maak de tweede rex. Ik zal een 3 doen. Misschien is het een reactie die start en gestopt kan worden? Als ik de IPA voor de tweede herkristallisatie verwarm, wordt het weer een beetje donker.

De methode van het toevoegen van druppels hcl 37% oplossing aan de ether, zal niet goed werken? is meer gemakkelijk voor mij nu,,

Is for grow big crystals..i do this a few times and work.. and with piperine to, at 70 celcius.. satured solution ,seeding cap the flask (are that ones for sterilzation and can hold pressure) and then slow down the temp in one or two days...only for fun i love see big crystals.

Ik heb dit een paar keer gedaan...en geen probleem...misschien is er iets meer in het product voor de zuivering dat reageert...
bedankt man sorry voor alle vragen
 

Mr Good Cat

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 6, 2023
Messages
280
Reaction score
112
Points
43
Nu heb ik 100% bewijs dat langdurige blootstelling van MDMA aan hoge temperaturen de kleur beïnvloedt.

Ik gebruik verschillende kristallisatiemethoden en het is voor mij geen probleem om zuivere witte kristallen te krijgen. Normaal gesproken duurt het verwarmen niet lang en zijn de kristallen perfect wit.

Maar deze keer probeerde ik iets nieuws om de kristallen groter en transparanter te maken: "Per aspera ad astra".

Ik gebruikte dezelfde batch puur wit poeder na ABE, toen de oplossing klaar was had het dezelfde kleur als normaal, transparant licht bruinachtig. Ik liet het 10 uur op de kookplaat staan, T meestal 40-70C.

Helaas maakte ik een fout in mijn berekeningen, en mijn verwachtingen werden niet waargemaakt. Als gevolg daarvan moest ik de hele batch opnieuw kristalliseren. Toen ik mijn oplossing klaarmaakte voor herkristallisatie, was deze veel slechter dan voorheen.
ZkcX30qVLh


Het is nog steeds een open vraag wat het is. Het zou koolstof van carbolzuur kunnen zijn. Het zou ook een natuurlijke eigenschap van zout kunnen zijn om donker te worden als het verhit wordt: juweliers gebruiken dit vaak en verhitten stenen gedurende lange tijd om de kleur te veranderen.

Maar ik heb gemerkt dat de oplossing van MDMA HCL die niet gezuiverd was met ba*****tractie veel donkerder bruin wordt en zelfs veel sneller.

Dus ik denk dat er nog steeds een nevenproduct aanwezig is (niet veel, misschien 1-2%) dat zwart wordt bij verhitting.
 
Last edited:

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,812
Points
113
Deals
1
Hallo, veel organische verbindingen hebben de neiging om donkerder te worden na verhitting. Luchtzuurstof reageert er goed mee onder verhoogde temperatuur. Ook kan dimerisatie plaatsvinden.
 
Top