Question Mislukte 4mmc synthese, hulp nodig

Kiteretsu_D

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 23, 2024
Messages
34
Reaction score
3
Points
8
Lees het alsjeblieft en help me

Eerst deed ik 4mp -> 2b4mp

Chemische stof die ik gebruikte

4-methylpropiofenon
Waterstofbromide 46-48%
Waterstofperoxide 37%
Natriumbicarbonaat

(Ik volgde deze synthese - https://bbgate.com/threads/preparation-of-2b4mp-precursor-for-mephedrone.7042/ )

Hoe ik het deed -
Eerst voegde ik 50 ml 4mp toe aan de erlenmeyer, daarna voegde ik 40 ml broomwaterstofzuur 48% toe, mengde het en voegde langzaam druppelsgewijs 18 ml waterstofperoxide 37% toe terwijl ik de oplossing mengde.
Daarna heb ik koud water toegevoegd
En filter het kristal
Daarna het kristal gewassen met soudim bicarbonaat water en vervolgens het kristal gedroogd.

Zo zag het eruit


D54swG7eYM


Toen deed ik 2b4mp -> 4mmc

Deze synthese volgde ik -(https://bbgate.com/threads/the-simplest-recipe-for-crystal-mephedrone.7031/)

Gebruikte chemische stof -
2b4mp* - 50gg
Benzeen - 100ml
Methylamine 40% - 70ml
Zoutzuur - 20ml
Gekoelde droge aceton -

Hoe ik het deed -
Toegevoegd 100 ml benzeen in kolf dan 50g 2b4mp in de kolf, meng het tot het opgelost, dan langzaam toegevoegd 70ml methylamine 40% aan kolf gesloten het deksel van de kolf en roer het met behulp van megnetic roerder voor 2 uur dan na dat ik voelde slapen na 6 uur weer roeren het voor 2 uur, daarna roerde ik het nog 2 uur, het mengsel werd nu groen, daarna mengde ik het om de 2 uur 30 minuten tot ik 20 uur had gedaan, het mengsel was nog steeds groen.

(Ik heb de verwarmingsmethode niet gebruikt)


2P9JsVNeR5




Dan heb ik giet de oplossing in de scheitrechter en voegde 500 ml warm water en meng het dan wachtte op scheiding dan uitgegoten de onderste laag, herhaal dan dit proces opnieuw
(In de synthese staat dat ik een geelgekleurde oplossing zou moeten hebben, maar ik had een groenachtig-blauwachtige oplossing, hoe komt dat?)


VNh0lFcsjH





Toen ging ik verder met de aanzuringsstap




Ik voegde vrije base 4mmc oplossing in de kolf en vervolgens gekoelde droge 200ml Aceton, meng het, dan hcl druppel voor druppel toegevoegd aan de oplossing, toen ik begon het ph niveau was 9, maar toen ik begon toe te voegen zuur zijn blik als ph niveau werd steeds (niet zeker check pick) na enige tijd zijn blik als ph niveau bereikt 3-4, dus ik wist niet wat ik moest doen, dus ik ging op onderzoek uit en kwam erachter dat we het ph-niveau kunnen verhogen door soudim bicarbonaat wateroplossing toe te voegen aan het mengsel, dus ik voegde ongeveer 30 ml van deze oplossing toe aan het mengsel, het werkte niet dus ik voegde druppelsgewijs meer hcl toe, ik voegde ongeveer 20 ml hcl toe en daarna bereikte het op de een of andere manier ph 5-6. Ik stopte de verzuring en mengde het nog 10 minuten.


EUywTdBhR1

YVCaJIXErb


(De oplossing was nog steeds vloeibaar en veranderde alleen van kleur groen naar rood, toen ik hcl toevoegde werd de oplossing niet dik of iets dergelijks)

Dan giet ik de oplossing uit en verpak het in glaswerk en wikkel het in plastic en zet het in de vriezer, na 6 uur nam ik het mengsel en filter het door papieren filter, en er gebeurde niets geen enkele druppel 4mmc poeder was er :(

Het voelt zo ontmoedigend, na al dit wachten en hard werken, het werkte niet, wat jullie denken, wat er mis ging

Ik denk dat er misschien 4 redenen kunnen zijn

1. Na het toevoegen van methylamine had ik het moeten verhitten in plaats van 20 uur te wachten.
2. Ik had het mengsel van droge Acton en hcl moeten maken en dan de vrije base moeten toevoegen in plaats van de vrije base te mengen met droge Acton en dan hcl toe te voegen.
3. Ik had geen soudim bicarbonaat wateroplossing moeten toevoegen in de aanzuringsstap.
4. Misschien is de oplossing te veel, moet ik de helft verdampen en het opnieuw proberen?

Vertel me alsjeblieft wat ik kan verbeteren en wat er fout is gegaan, en moet ik de oplossing weggooien of kan ik nog steeds 4mmc uit die oplossing halen?
 

freedum

Buying through escrow
New seller
Language
🇬🇧
Joined
Nov 4, 2023
Messages
55
Reaction score
45
Points
18
Deals
1
Om te beginnen gebruiken de meeste mensen DCM.

Ten tweede ben ik benieuwd waarom je je eigen BK-4 maakt. Voor je eerste poging zou je deze extra stap moeten elimineren en gewoon kant-en-klare BK-4 moeten gebruiken.

Verder lijken je verhoudingen onjuist te zijn. Methylamine zou ongeveer 100 ml voor 50 g BK-4 moeten zijn (aangenomen dat het inderdaad BK-4 is).

Het volgende probleem heeft weer te maken met uw verhoudingen voor het aanzuren. 200 mL aceton is te veel. Daarnaast gebruik je een te lage hoeveelheid HCl. De verhouding tussen HCl en aceton moet 10:1 zijn.

En nu moet je deze componenten eerst samenvoegen en langzaam toevoegen terwijl je wacht tot de pH-waarde stabiel is tussen elke toevoeging. Het lijkt mij dat er geen reactie was toen de methylamine werd toegevoegd. Is het mogelijk dat dit te wijten is aan het feit dat je niet echt bk4 hebt gemaakt?

Waar heb je je methylamine vandaan? Heb je een exotherme reactie waargenomen? Stijgde de temperatuur toen je de methylamine toevoegde? Heb je een sterke geur van methylamine waargenomen?

Meestal zijn dit allemaal tekenen van een reactie. De geur verdwijnt ook na 2 uur mengen bij iets minder dan 40ºC.
 
View previous replies…

TheVacuumGuy

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Sep 20, 2023
Messages
124
Reaction score
55
Points
28

Weet je dat zeker, of is het recept verkeerd?

0ivytl8buL
 

Kiteretsu_D

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 23, 2024
Messages
34
Reaction score
3
Points
8
Ik kon niet vinden 2b4mp lokale dealer in mijn land, dat is waarom ik het gemaakt, maar ik denk dat het goed is, want reactie is gebeurd, want toen ik het poeder was het maken van me huilen en mijn hand jeukte, 2e ik benzeen gebruikt omdat dat wat vermeld in de synthese, ik wist niet dcm is veel meer betere optie, 3e ja toen ik toegevoegd methylamine temprature was het verhogen van ik gebruikt om druppel toe te voegen wanneer de temperatuur was ongeveer 35-40 na het toevoegen van methylamine het gebruikt om 50-55 ° dan wachtte ik tot de temperatuur naar beneden te komen
 
View previous replies…

TheVacuumGuy

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Sep 20, 2023
Messages
124
Reaction score
55
Points
28
Dunne rode top 🤩IA9TovcNHm
 

Dr. MMX

Professional
Manufacturer Seller
Language
🇺🇸
Joined
Nov 28, 2023
Messages
190
Reaction score
71
Points
28
Deals
8
Ten eerste zou je gewoon 2b4m moeten maken van 4 MP door dat in een oplosmiddel te laten zitten voor een 4mmc synthese. Dat zou makkelijker zijn.
Als je het op deze manier wilt doen, moet je het kristalliseren in een oplosmiddel om onzuiverheden te verwijderen. Je hebt schoon bk4 nodig
Waarschijnlijk was het erg onzuiver en wilde het niet reageren, daarom kreeg je die groene kleur, maar dat is moeilijk te zeggen.
Je kunt zeker geen warm water toevoegen, voeg altijd koud water toe om methylamine kwijt te raken, dat is effectiever.
Gebruik de volgende keer ijskoude aceton voor het aanzuren en roer een mengsel.

maar ik denk dat het komt omdat je 4bk niet reageerde, weet je zeker dat het 50 gram was? of was het 50 gram zoals nat op de foto's? dan had je waarschijnlijk een verhouding van 10g:70ml in je erlenmeyer.
Je kunt daar geen 4mmc uit halen, je moet een succesvolle reactie BK4 + MMA doen om later je mephedrone te krijgen :) dat heb je niet gedaan dus probeer het nog een keer!
focus om schone bk4 te krijgen, het zou eruit moeten zien als sneeuwkristallen als je het wilt kristalliseren, maar dat is niet nodig, je kunt het in het oplosmiddel laten dat je in de 4mmc-synthese gaat gebruiken.
 

Kiteretsu_D

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 23, 2024
Messages
34
Reaction score
3
Points
8
50 gram met nattigheid, ik weet niet waarom het niet werd gedroogd ik laat het in de lucht voor meer dan 6 uur
 
View previous replies…

Kiteretsu_D

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 23, 2024
Messages
34
Reaction score
3
Points
8
Na het toevoegen van soudim bicarbonaat ph niet veranderd denk ik, maar daarna voegde ik meer hcl en vervolgens na het mengen bereikte ph 5
 

Dr. MMX

Professional
Manufacturer Seller
Language
🇺🇸
Joined
Nov 28, 2023
Messages
190
Reaction score
71
Points
28
Deals
8
De temperatuur is maximaal 55-60 celcius. De temperatuur kan hoog oplopen als er een grote hoeveelheid methylamine wordt toegevoegd en er niet veel oplosmiddel is. Meestal is dat geen probleem, tenzij er sprake is van DCM-synthese, want dan moet de temperatuur onder 36-38 worden gehouden. Je moet koud water hebben om af te koelen als je temperatuurproblemen krijgt.
Maar voor een dergelijke schaal denk ik dat het moeilijk was om boven die temp te komen, maar het is altijd beter om te meten als je het niet zeker weet.


Wat heb je precies gedaan bij het wassen van kristal voor 4bk synthese? Vertel me alsjeblieft je exacte stappen
 

Dr. MMX

Professional
Manufacturer Seller
Language
🇺🇸
Joined
Nov 28, 2023
Messages
190
Reaction score
71
Points
28
Deals
8
Er is een eerste probleem dat zeker moet worden opgelost met de 4bk-synthese, omdat dit de reden is dat het niet reageerde in de verdere 4mmc-synthese.

Op basis van de foto denk ik dat je problemen kunt hebben met het filteren via een doek of met een trechter. Als je een buchnertrechter gebruikt, zorg er dan voor dat de capaciteit goed is voor de hoeveelheid reagens die je wilt filteren.
Ik denk dat je nog niet klaar bent met je 4bk, maar dat je al bezig bent met de synthese van 4mmc. Concentreer je op het voltooien van elke stap van de synthese die je doet en filter het langzamer, totdat je witte kristallen krijgt. Je kunt controleren hoe 4bk eruit moet zien op de reagenslijsten van leveranciers.
Schone 4bk is verplicht voor een succesvolle synthese van 4mmc.
 

Kiteretsu_D

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 23, 2024
Messages
34
Reaction score
3
Points
8
Na 4bk kristallisatie ziet ut er zo uit, hierna zet je een buchner trechter op een maatbeker en pur papieren filter erin en leeg je de 4bk oplossing in de trechter, daarna nam ik 150 ml water en 10 g soudim bicarbonaat en mengde dat en deed er dan de 4bk in (4bk was geen poederachtig spul het was meer een Pizza deegachtige textuur) en na het mengen filterde ik het opnieuw met een buchner trechter en opnieuw spoelde ik het dit keer met water en droogde het aan de lucht gedurende 6-7 uur maar het was nog steeds niet helemaal gedroogd toen zette ik het in de vriezer en na 8 uur begon ik met de synthese van 4mmc.
 

Kiteretsu_D

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 23, 2024
Messages
34
Reaction score
3
Points
8
NH2afVGK9w
 

Dr. MMX

Professional
Manufacturer Seller
Language
🇺🇸
Joined
Nov 28, 2023
Messages
190
Reaction score
71
Points
28
Deals
8
Probeer het te herhalen en kijk wat het resultaat zal zijn, dan kunnen we een kijkje nemen. Denk ik. 2b4m
 

Dr. MMX

Professional
Manufacturer Seller
Language
🇺🇸
Joined
Nov 28, 2023
Messages
190
Reaction score
71
Points
28
Deals
8
Ik kan je niet vertellen dat
 

Kiteretsu_D

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 23, 2024
Messages
34
Reaction score
3
Points
8
Wat is het verschil tussen deze 2 syntheses



Beide ziet er hetzelfde uit met dezelfde chemische stof, waarom in de ene video krijgt hij 2b4mp tijdens het mengen van de chemische stof en in de andere moest hij koud water toevoegen na het mengen om kristallizan te krijgen.
 

Dr. MMX

Professional
Manufacturer Seller
Language
🇺🇸
Joined
Nov 28, 2023
Messages
190
Reaction score
71
Points
28
Deals
8
Het is allebei hetzelfde.
Er wordt water toegevoegd om het te spoelen. In beide gevallen werd water gebruikt
 

Kiteretsu_D

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 23, 2024
Messages
34
Reaction score
3
Points
8
Nee, maar hij chemische werd poeder tijdens het mengen, en ik moest koud water toe te voegen aan crystalz
 

Dr. MMX

Professional
Manufacturer Seller
Language
🇺🇸
Joined
Nov 28, 2023
Messages
190
Reaction score
71
Points
28
Deals
8
Hmm, ik heb de video niet bekeken. Ik denk dat het tijd is om het aan een expert te vragen
Misschien wil @G.Patton helpen. Ik zou het ook graag willen weten :)
 

Dr. MMX

Professional
Manufacturer Seller
Language
🇺🇸
Joined
Nov 28, 2023
Messages
190
Reaction score
71
Points
28
Deals
8
het probleem met 2b4m zelf hier, het reageerde zelfs niet, misschien zou het in EA wel reageren
 

Kiteretsu_D

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 23, 2024
Messages
34
Reaction score
3
Points
8
Wat bedoel je met ik kan het in bk4 laten staan? Kun je me het proces vertellen of de link delen?
 

dodobird

Don't buy from me
Member
Language
🇺🇸
Joined
May 27, 2024
Messages
2
Reaction score
1
Points
3
Hallo

U alleen gemengd 2b4mp met ethylacetaat en kreeg kristallen zonder methylamine of enige verzuring? Dat is wat ik lees... corrigeer me alsjeblieft
 

TheVacuumGuy

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Sep 20, 2023
Messages
124
Reaction score
55
Points
28
Dat groene gebeurt als het ofwel te heet is (het niet opmerken dat het oplosmiddel kookt door het roeren), of te lang zit (bijv. 6 uur in ethylacetaat), maar meestal een combinatie daarvan. Ik heb dit twee keer gehad en beide keren viel ik in slaap.
 
Top