Elohopea(II)nitraattisynteesi ja sitä seuraava Al/Hg-tuotanto. Video-käsikirja.

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,812
Points
113
Deals
1
Se on väärin, koska siinä on väkevää typpihappoa. Lisäksi saat NO2:ta ruskeana kaasuna.
 

MadHatter

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 4, 2021
Messages
442
Solutions
1
Reaction score
417
Points
63
Kyllä, Pennywisen kaava on oikeampi, tuottaa NO2.
 

MadHatter

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 4, 2021
Messages
442
Solutions
1
Reaction score
417
Points
63
Kyllä, olet oikeassa. Korjaan asiani, hattua nostaa herra.
 

yin-yang

Don't buy from me
Resident
Joined
May 18, 2022
Messages
58
Reaction score
30
Points
18
Voinko laskea konsentraation sen tiheyden avulla? Nitriittiliuoksen paino jaettuna tilavuuden mukaan, koska vesi on 1 g/ml, ja tiedän tarkalleen, kuinka paljon suolaa minulla on sen sijaan, että tukeudun teroettiseen tulokseen?

Yksi mooli Hg tuottaa yhden moolin suolaa. Yksi termometri (2 gr) tuottaa noin 3,24 grammaa suolaa. En tiedä, kuinka paljon teoreettisesti tarvitaan 12 gramman Alin amalgamaattiin, en löytänyt yhtälöä verkosta, mutta se vaikuttaa erittäin pieneltä. Jos jokin näistä on totta, voit saada noin 10 erää 1 termometarista.
 
Last edited:

MadHatter

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 4, 2021
Messages
442
Solutions
1
Reaction score
417
Points
63
Miksi pelleillä lämpömittareiden kanssa? :). Tämä on juuri tullut: 200 + elohopeakytkimet Ebaysta, kokonaishinta noin 12 euroa. Sisältää laskelmieni mukaan noin 80 grammaa elohopeaa. Tulee olemaan hieman hankalaa saada se pois sieltä, mutta olen kiireinen mehiläinen :). Murskaan ne vain muovisäiliöön ja suodatan elohopean ulos suodatinpaperin läpi, jossa on pieni reikä.
 

Attachments

  • RBtomFewLx.jpg
    RBtomFewLx.jpg
    3.7 MB · Views: 500

JohnWebb

Don't buy from me
Resident
Joined
Nov 17, 2022
Messages
39
Reaction score
45
Points
18
Olen katsellut näitä Mercury-kytkimiä Alibabassa, eivätkä ne näytä olevan kovin suuria. Voiko yhdessä todella olla noin 3 grammaa elohopeaa?
 

malayboy

Don't buy from me
Resident
Joined
Apr 15, 2022
Messages
58
Reaction score
35
Points
18
miten elohopeanitraatti saadaan jauheeksi? yritin jäädyttää sen, mutta elohopeasuola ei saostu.
 

ACAB

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 27, 2022
Messages
291
Reaction score
167
Points
43
Anna nes***** haihtua.
 

WillD

Expert
Joined
Jul 19, 2021
Messages
730
Reaction score
1,047
Points
93
Matalassa lämpötilassa haitallisten höyryjen välttämiseksi.
 

s3v3n

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jun 9, 2022
Messages
38
Reaction score
11
Points
8
Hei, kokeilin tätä vaihetta, mutta kun lisäsin typpihappoa elohopeaan, mitään ei tapahtunut. typpihapponi konsentraatio ei ole kovin korkea, joten lisäsin suuremman määrän. jätin sen nyt melko pitkäksi aikaa, mutta mitään ei tapahtunut, joten halusin kysyä, jos teillä on ehkä jokin ajatus, mistä se voi johtua. kiitos paljon.
 

Loooow

Don't buy from me
New Member
Joined
Mar 30, 2022
Messages
34
Reaction score
9
Points
8
Hei, jos typpihapposi ei ole tarpeeksi vahva liuottamaan Hg:tä, poista Hg ja keskitä se haihduttamalla.
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,812
Points
113
Deals
1
Todennäköisesti on olemassa Hg(NO3)2, joka on liuennut ve*****. Luulen, että sinulla on heikko HNO3 aq-liuos. Sinun on käytettävä väkevää happoa tähän tarkoitukseen.
Vettä ei voi haihduttaa typpihapon aq-liuoksesta, vaan on suoritettava vain tislaus. Ole myös varovainen, koska NO2 voi räjähtää tämän toimenpi***** aikana, joten vältä avotulta.
 

Loooow

Don't buy from me
New Member
Joined
Mar 30, 2022
Messages
34
Reaction score
9
Points
8
Kiitos tiedoista, en ollut tietoinen tästä!
Onko mahdollista uuttaa vettä haposta MgSO 4:llä minun yleinen .... ???
 

s3v3n

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jun 9, 2022
Messages
38
Reaction score
11
Points
8
Mikä konsentraatio olisi pienin mahdollinen ja onko olemassa mitään keinoa saada korkeampi konsentraatio ilman tislausta? minulla ei ole niin paljon lasitavaraa enkä todellakaan halua läikyttää kiehuvaa typpihappoa, joten haluaisin välttää tuota menetelmää. jos se ei toimi, voiko suolahappoa käyttää elohopeakloridin muodostamiseen? mikä olisi yhtälö siihen ja mikä konsentraatio hcl:tä tarvittaisiin? kiitos paljon.
 

MadHatter

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 4, 2021
Messages
442
Solutions
1
Reaction score
417
Points
63
Ei, et voi käyttää suolahappoa. Se ei liuota metalleja. Elohopeakloridin valmistamiseksi on ensin valmistettava elohopeanitraattia ja muutettava se sitten elohopeaoksidiksi kuumentamalla. Elohopeaoksidi on riittävän reaktiivista, ja se voidaan sekoittaa HCl:n kanssa elohopeakloridin tuottamiseksi.

Ja poika, jos aiot tehdä kemiaa, tarvitset ainakin tislauslaitteiston. Se on peruskamaa. Vähintään. Ei se ole kovin kallista, tilaa se ebaysta.

Typpihapon kiehumispiste on 83 C, veden, kuten tiedät, kiehumispiste on 100 C. Jos siis keität, kiehuu typpihappo eikä vesi. Hanki vain tislauslaitteisto. Tavoittele vähintään 63-65 prosentin pitoisuutta. Millä pitoisuudella aloitat?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,812
Points
113
Deals
1
Ei, vain tislaus. Voit katsoa tämän menettelyn YouTubesta.
 

s3v3n

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jun 9, 2022
Messages
38
Reaction score
11
Points
8
Voiko reaktion saada käyntiin l ow-konsentraatiolla? Korkean lämpötilan pitäisi nopeuttaa reaktiota, riittäisikö se? Tai jokin katalyytti? Paljon kiitoksia
 

MadHatter

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 4, 2021
Messages
442
Solutions
1
Reaction score
417
Points
63
Mutta jäikö kysymykseni huomaamatta? Se on elintärkeä.
Minkä pitoisuuden typpihappoa teillä on?
 

s3v3n

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jun 9, 2022
Messages
38
Reaction score
11
Points
8
Im todella pahoillani minun typpihappo on 0.5mol/l luulen, että se on 0.3%, Korkeammat prosentit ovat vaikeita saada h ere die räjähdysalttiisiin asetuksiin, kiitos paljon avusta, sinun paras
 

MadHatter

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 4, 2021
Messages
442
Solutions
1
Reaction score
417
Points
63
Se ei onnistu koskaan.
Voit tehdä typpihappoa itse, jos et todellakaan löydä myyjää. Ja tiedän, että se on todella vaikeaa Euroopassa. Katso Youtubesta, sieltä löytyy paljon videoita typpihapon valmistamisesta. Mutta tarvitset väkevää rikkihappoa.
Tai katso "Listings" -sivua täällä BB:ssä. Luulen, että löydät sieltä typpihappoa.
 
Top