Säkrare Shake and bake-metod ska granskas.

hirozaru

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Feb 22, 2024
Messages
32
Reaction score
4
Points
8
Jag fick det här receptet av en vän som är kemist och som sa att SnB är farligt och att det här borde vara säkrare.

Det finns några saker där som jag tycker är mycket intressanta, andra som jag är mycket förbryllad över.
Varför säger de flesta att man bara ska använda ammoniumnitrat, men han är emot det?


För det första förutsätter det att du har gjort PSE-extraktionerna från dina piller. Jag kan inte kommentera om det kommer att fungera från krossade piller.

Och jag kan inte direkt dela extraktionsmetoderna, eftersom det beror på specifika pilleringredienser och fyllning.

=======

Jag är fortfarande emot SnB eftersom det vetenskapligt kräver trycksäker utrustning, men eftersom du insisterar kommer jag åtminstone att vägleda dig genom ett förfarande med lägre risk.

1. välj rätt kolv för reaktionen, det jag rekommenderar är en gammal brandsläckare 🧯 men se till att den är helt tät (helst med en kontrollventil som öppnas och stängs på begäran).

2. använd inte ammoniumnitrat eftersom det har en högre tendens att explodera. använd istället ammoniumsulfat eller ammoniumklorid som en säker ammoniakkälla.
3. Basen är naturligtvis natriumhydroxid. Använd alltid en mättad lösning för att minimera mängden vatten som används i reaktionen eftersom det förbrukar litium snabbt och genererar värme.

4. tillsätt icke-polärt lösningsmedel till ammoniaksaltet (olösligt)
5.Tillsätt sedan natriumhydroxidlösning gradvis (inte allt på en gång) eftersom det genererar värme snabbt.

6. Reaktionen frigör ammoniakgas och natriumsulfat som biprodukt.

7. håll reaktionskolven i ett isbad hela tiden. det är till stor hjälp för att minska det tryck som behövs för att göra ammoniaken flytande.

**** Öppna ventilen långsamt varannan eller var tredje minut för att minska trycket.

****Den här processen tar ca 20-30 minuter att göra ammoniak flytande.


Nu för SnB :

1.Dump i alla pseudoefedrin, efedrin, fenylpropanamin eller andra substituerade beta-hydroxifenetylaminer .

Obs: du kan använda det icke-polära skiktet från extraktion Tek men den resulterande produkten blir mindre ren.

2. skaffa litiummetallremsa (håll den alltid sparad i icke-polärt lösningsmedel för att förhindra oxidation och brand 🔥). klipp den med sax till ca 2x2 cm storlek och tillsätt långsamt 2-3 bitar litium till reaktionskolven var 5-8 minut. skaka kolven försiktigt efter att ha tillsatt bitar av litium för att få aminen (icke-polärt skikt) i kontakt med fria litiumjoner (i flytande gasvattenskikt)

Obs: Öppna ventilen för att tryckavlasta behållaren innan du öppnar förseglingen. detta är extremt viktigt för att hålla dig säker.
Försegla alltid behållaren igen efter att du har lagt till metallbitar.

3.Denna process tar ca 40-120 minuter.

4. efter det. tryckavlasta behållaren och flytta allt till en bägare, få snabbt ut oreagerat litium ur lösningen och lägg det icke-polära lösningsmedlet för att förhindra brand.

5. lösningen kommer att ha brun färg (indikerar reagerat litium). kassera vattenhaltigt skikt (innehåller ammoniak) och behåll det icke-polära skiktet (innehåller produktens fria bas).

6. tvätta bränsleskiktet med vatten 3 gånger för att bli av med suspenderad ammoniak (nödvändigt steg. om du hoppar över detta steg kommer *****produkten att ha ammoniumklorid blandad med den)

7. använd H2SO4 och bordssalt för att bubbla HCL-gas in i bränslelagret.

8.Det resulterande saltet är olösligt och kommer omedelbart att fällas ut.

9. tvätta produkten med iskall aceton.

Sista och mycket viktiga anmärkning: det är viktigt att använda saltformen (pseudoefedrinhydroklorid) i denna reaktion.
Om du bestämmer dig för att använda en freebase i bränsleform måste du använda ammoniumklorid som en källa till ammoniak.

Var försiktig med hela saken. Jag är fortfarande emot det, men om du är villig att göra det så kommer du att göra det. Jag hjälper dig bara att minska risken när du arbetar med kemikalier.

## Mätningar

dessa mätningar är tillräckliga för att minska 3000 mg pseudo.
1. tillsätt 36 g natriumhydroxid till 75 ml vatten och se till att allt löses upp och att lösningen återgår till rumstemperatur 🌡️.
2. För ammoniumklorid behövs 53 g. för ammoniumsulfat behövs 66 g (båda ger samma mängd ammoniakgas)
3. För bränsle är 50 ml mer än tillräckligt.
4. om ytterligare gas behövs (behållaren är för stor för att trycksätta), tillsätts en blandning av 2,5 g NaOH (fast form) + 4 g ammoniumsalt direkt till reaktionen utan att tillsätta vatten. detta förhållande 2,5/4 kan tillsättas upprepade gånger var 3:e minut under försiktig blandning tills tillräckligt med vätska har samlats upp (kan upprepas upp till 35 gånger)
5. litium: en remsa från CR123A-batteri är mer än tillräckligt för 3.000 mg
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,402
Solutions
4
Reaction score
960
Points
113
Deals
1
initialt ser det genomförbart ut. Jag har inte beräknat siffrorna. Jag vill nämna att du inte behöver en mättad lösning, du KAN blanda NaOH och ammoniumsaltet torrt och droppa vatten på det. Reaktionen gör vatten som kommer att hålla det igång då behöver du bara 1/2 gram (ett halvt batteri värt) litium. även vattenflaskor av plast (thinones) är utformade för att hantera över 100 psi och en sodaflaska 130psi men KAN vanligtvis hantera 150 psi Anmonia är flytande vid rumstemperatur vid 100 psi. de exploderar inte spontant de sträcker sig först. Jag har sett en 2 liters flaska gå från 12 "lång till 24" lång innan den spricker. När det börjar sträcka sig är det dags att ventilera det (eller när du inte kan buckla det med tummen)
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,402
Solutions
4
Reaction score
960
Points
113
Deals
1
ammoniumförhållandena är fel😕 53 gram NH3CI är samma AS 132 gram(NH3)²SO⁴. när en matematik är dålig är flera vanligtvis dåliga Och. ofta betyder det att författaren inte kan balansera en reaktion, vilket är ett dåligt tecken
 

hirozaru

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Feb 22, 2024
Messages
32
Reaction score
4
Points
8
hör vi inte historier om människor som gör shake and bake i sina bilar? är det inte sant? Vad händer om proportionerna inte är exakta? Föroreningar? eller det lägger till avfall? eller det bara misslyckas?

Vad är skillnaden mellan att använda ammoniumnitrat, sulfat eller klorid?
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,402
Solutions
4
Reaction score
960
Points
113
Deals
1
Ja, folk gör det i sina bilar, ryggsäckar, i princip var som helst. Skogen är ofta en attraktiv plats. Vanligtvis kan s&b-metoden inte beräknas exakt eftersom reaktionen inte kontrolleras och kemikalierna inte är rena. Vissa metoder använder hela krossade piller eller till och med hela okrossade piller. Det finns flera reagenser som används på olika sätt, om du tillsätter vatten som bränner mycket litium så har jag sett recept från ett halvt AA-batteri till 2AA-batterier i princip finns det 1 gram i ett batteri (0,94 g enligt Energizer som hänvisar till avancerade litium AA: er för 15 år sedan) per 5000 mg.(2 lådor ofta).
I detta speciella scenario är skillnaden mellan sulfat chlidr och nitrat liten eftersom allt du gör är att spricka det för att frigöra ammoniak, men jag föreställer mig Nh⁴Cl + NaOH = NH³ (g), NaCl och H²O, vilket har ett par konsekvenser. Det tillför vatten för att driva på ytterligare reaktion och vatten äter också upp ditt litium. (NH³)²SO⁴+NaOH=Na²SO⁴, 2NH³, 2H²O. Observera att natriumsulfat tillverkas här och är ett bra torkmedel. Bindning 8 vattenmolekyler per molekyl så ammoniumsulfat kommer definitivt att behöva lite vatten. Då blir NH⁴NO³+ NaOH=Nh³ gas. H²O och NaNo³. Natriumnitrat, som ser ut att kunna stjäla lite litium. Ingen av dem gör eller bryter en reaktion. För lite kan resultera i en ofullständig reaktion och för mycket kommer bara att lämna mer skräp i din utrustning. Den enda risken för totalt misslyckande är att inte skapa tillräckligt med tryck för att kondensera och inte göra dina solvaterade elektroner (litiumbrons).
DET PRIMÄRA ÄR ATT SÅ TVIVEL I FÖRFATTARENS FÖRMÅGA. Jag har sett många recept som definitivt inte var beprövade eftersom de är dödligt felaktiga på ett eller annat sätt. Många människor tar en enorm risk och slösar bort pengar på dåliga recept. Du behöver inte vara framgångsrik för att bränna ner ditt hus och gå i fängelse.
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,402
Solutions
4
Reaction score
960
Points
113
Deals
1
förhållandet mellan NAOH och ( NH3)²So⁴ ska vara 1:3 OCH förhållandet mellan NAOH och NH³ CL ska vara 3:4
 

Anarchy Labz

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Apr 9, 2024
Messages
54
Reaction score
43
Points
18
Så fungerar syntesen? Jag vill tillverka metamfetamin men ammoniumnitrat är svårt att få tag på så jag vill använda ammoniumklorid.
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,402
Solutions
4
Reaction score
960
Points
113
Deals
1
Min åsikt är, som det är skrivet, nej. Det andra steget 7 (att öppna reaktorn upprepade gånger) kommer inte att fungera. Så snart du släpper på trycket kommer ammoniaken att förvandlas till gas, din solvaterade elektron kommer att förstöras direkt och du är tillbaka på ruta 1. När du väl har lagt till litiumet kan du inte släppa på trycket. Andra problem jag ser med det inkluderar generellt sett 1 gram litium är tekniskt sett 5 gånger vad du behöver och vanligtvis i användning två gånger vad du behöver, allt extra vatten i NaOH "mättad lösning" kommer att äta igenom en skitbelastning av det och det finns ingen anledning att använda en mättad lösning eftersom reaktionen gör tillräckligt med vatten för att *****föra sig själv när den startar. Jag har inte ens försökt att beräkna det eftersom det inte finns något sätt att beräkna vad som kommer att hända med sakerna i en reaktion i ett kärl som du inte kan se in i, men det finns definitivt tillräckligt med vatten i det här systemet för att döda det
 

hirozaru

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Feb 22, 2024
Messages
32
Reaction score
4
Points
8
Jag förstår vad du menar. 75 ml är mycket vatten, jag tror att han föreslog det eftersom han vill att NaOH-lösningen ska svalna innan den blandas i, vilket minskar värmen för att minska risken.

Jag använde en enklare metod, där jag satte litium först, PSE, NH₄NO₃ alla tillsammans i bränslet, NaOH sist. Sedan 5 ml vatten bara för att starta reaktionen.

Jag brukar lägga ett helt litiumbatteri, för att hålla hälften i en separat behållare och överföra det är mer irriterande än kostnaden för det extra litiumet. till och med en CR123A-batterier eftersom de ibland är billigare Energizer AA litiumbatterier.

Tack för din feedback. det här är verkligen till hjälp.
 

SoldadoDeDrogas

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Nov 16, 2023
Messages
226
Reaction score
159
Points
43
Varför publicera YTTERLIGARE ETT dåligt SnB-recept? Som om det inte fanns tillräckligt med förvirring och vandringssägner kring just den här metoden. Varför fortsätta att lägga till det? Jag har publicerat ett säkert sätt att göra det här framgångsrikt - och jag är tillräckligt säker på säkerheten för att jag gör det i en glasflaska för att starta. Allt du behöver veta har redan skrivits och publicerats på den här webbplatsen. Lätt nog för en total noob att räkna ut. PDF-filen som Flatline inte skrev. PDF-filen som Douda uppdaterade. SnB-videon från Hamiltons Pharmacopeia - "Hur man inte lagar meth" och AthenaLeaks Rocky Mountain Police SnB-kokvideo. Allt jag gjorde var att sätta ihop allt och räkna ut det, och jag räknade ut det utan formell kemiutbildning / erfarenhet utan att skada mig själv. Varför återuppfinna hjulet?

Uppenbarligen väljer alla att göra en SnB på egen risk. Med det sagt är detta recept av din "kemistvän" fruktansvärt okunnigt och oansvarigt och allvarligt vilseledande, vilket antyder att han är en professionell som har tagit sig tid att optimera säkerheten för resten av oss idioter eller något. Jag är ledsen att säga det så, för som jag säger, jag är inte kemist, jag har aldrig ens varit i en kemiklass, men jag kan titta på det här receptet och säga att det inte kommer att fungera. Det kommer inte bara inte att fungera, utan det är till och med förmodligen farligare än de flesta av de recept som redan beskrivits. Han beskriver björkreaktionsprocessen exakt för det mesta men det handlar om det. Mer vatten än bränsle? Allvarligt talat? Om han faktiskt försökte detta själv innan han berättade för människor "Det säkra sättet att göra en SnB" "Från en certifierad kemist" och även om ni alla är "emot det" väljer ni att felinformera andra ändå, med full vetskap om att ni inte vet. Om han hade provat det skulle han veta vad som händer när H2O och Li reagerar och att det skulle gå fel snabbt. Han skulle inte försöka sprida mer förvirring ... bara lägga till faran - från en ståndpunkt av total okunnighet.

---"Var försiktig med hela grejen. Jag är fortfarande emot det men om du är villig att göra det så kommer du att göra det. Jag hjälper dig bara att minska risken när du arbetar med kemikalier." ---
Du säger att du försöker förhindra skada, vad är det här?

Jag tänker inte bry mig om att riva sönder det här, det här är ett skräprecept - slösa inte bort din tid och pengar. Som jag sa visade jag redan en arbetsmetod som är säker och publicerade den. Det finns 100 olika sätt som kommer att fungera, det jag publicerade är inte "SANNINGEN", det är bara ett annat sätt att flå en katt. Det finns så mycket utrymme att leka med i den här metoden. När du förstår vad du verkligen försöker göra i den här proceduren, inser du att det faktiskt är svårare att skruva upp det. Om du är så rädd, använd bara en brandsläckare istället för en glasflaska om det får dig att må bättre. Jag förstår inte varför man oroar sig för säkerheten när man ändå planerar att ventilera den jävla saken varannan minut... vilket, bortsett från allt H2O, också garanterar att detta inte kommer att göra ett skit. Du kommer bara att bränna all din Li.

För alla som planerar att göra en SnB, MÅSTE DU FÖRSTÅ att det finns en strategi, en metod för att göra denna process framgångsrikt. Det är inte lika lätt som det brukade vara - du kan inte bara slänga PSE, Anh NH3 och Li i en flaska och bara börja skaka för att göra meth så här längre. Det finns en anledning till att man tillsätter ingredienserna med taktiska avsikter och hanterar det på specifika sätt under olika stadier. Det är något av en temperamentsfull process ... men du måste faktiskt prova det här för att veta det och räkna ut det.
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,402
Solutions
4
Reaction score
960
Points
113
Deals
1
Se upp med glasflaskorna. Linda in dem i hönsnät eller något. Det är inte explosionen, det är glassplittret som kommer i 1000 fps. Om flaskan hade en hårfin spricka kunde den explodera vid 10 psi. Mason burkar är klassade för 60 psi och labbglas gjord för tryck är bra till 100 psi, men du kommer att vara nära eller över det utan ett sätt att knw exakt och en glasflaska ger ingen indikation på att det kommer att explodera. Plastflaskor sträcker sig först, så att du kan springa dit och släppa ut trycket när det börjar bli högre
 
View previous replies…

SoldadoDeDrogas

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Nov 16, 2023
Messages
226
Reaction score
159
Points
43
Det är utan tvekan lite vårdslöst av mig. Jag gör det för att ge oss andra lite självförtroende. Jag vet inte, jag kanske inte borde göra det.... Jag kan inte förklara hur det kom till mig så lätt
annat än min baskunskap och erfarenhet från andra områden i livet som går in i det. Uppvisa noggrannhet när det gäller att läsa och läsa om all information som rör denna process och förstå den. Ha goda lyssnar-/kommunikationsfärdigheter - ja, med livlösa saker. En växt kommunicerar att den behöver vatten genom att vissna. Precis som den här processen kommunicerar måste du veta vilka tecken du ska lyssna efter, vad det betyder och hur du ska reagera.

Jag borde notera:
Jag använder en större flaska än vad som är nödvändigt med flera hundra ml (1,5L) Jag föredrar dessa kombuchaflaskor - de är lite tjockare än de flesta flaskor jag sett och de är gjorda för att klara lite inre tryck. Vissa champagneflaskor kan vara bra, men jag vet inte hur det är med korkarna.
Ett annat övervägande är locket. Det är ett plastlock med bredare mun, som en 3 liters läskflaska - jag märkte att detta kommer att ge mig de första varningstecknen på för högt tryck. Locket kommer att bukta ut på toppen - det här är den svaga punkten på flaskan som kan "tryckas in." Om detta fortsätter för länge kommer locket att snedvrida och ånga börjar fly och du kommer att kunna berätta av det väsande ljudet som en vattenkokare, och definitivt kunna berätta av ammoniak som bränner näsan och ögonen.
Säkerhetsåtgärder? Egentligen inte... Jag improviserar något av en sprängsköld genom att låta den sitta i en 5 gallon hink. Jag gillar kycklingtrådsidén ...
Jag har funderat på att linda in/förstärka flaskan med gorillatejp. Kanske ska jag göra en kevlardräkt av phonebooks....
Helst skulle du vilja ha en stor klar plexiglassköld som du kan sticka händerna genom eller under ... du vet ...
När du ser den idioten från New England på nationella nyheter på grund av en fruktansvärt våldsam och grym SnB-olycka, kan du hälla ut lite sprit för din homie.

o7
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,402
Solutions
4
Reaction score
960
Points
113
Deals
1
nah om du faktiskt använder ett plastlock tvivlar jag på att det kan uppnå 50 psi innan luft bara skulle läcka ut. Speciellt om det är varmt
 

SoldadoDeDrogas

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Nov 16, 2023
Messages
226
Reaction score
159
Points
43
När jag ursprungligen gjorde den lyckade körningen var jag tvungen att värma upp den på en värmeplatta en stund eftersom det var vintertid här. Självklart vet jag inte PSI, men som sagt, jag slänger i allt och stänger den och jag behöver vanligtvis inte öppna den förrän den är klar. Om det fortfarande finns någon synlig Li skakar jag bara skiten ur den i en minut medan jag låter den svalna för att kondensera ammoniaken. Så, jag menar, oavsett PSI, fungerar locket. Om du tror att det är garanterat att börja läcka ~ 50 PSI, antar jag att det är ännu bättre för säkerheten så långt som att använda en glas RV.
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,402
Solutions
4
Reaction score
960
Points
113
Deals
1
Vilken. jävla. berg-och-dalbana! En burk direkt på en brännare har en förväntad livslängd på ca 5 minuter och botten sjunker vanligtvis. Så lite som en trasa i en kastrull med vatten med jr på trasan kommer att förhindra det. Mason burkar, tryckkokning vakuum temperaturer vid tryck. Jag brukade tryckkoka 3 körningar av 32 masonburkar några dagar och använde skiten ur plastlock. @ 250f och de är lite mjuka och behöver en 1/4 varv för att dra åt locket innan de svalnar eller luft suger tillbaka in och förorenar det (det är vatten som kokar vid 2 atmosfärer). 50 psi är ett kommersiellt lastbilsdäcktryck. Kanske skulle jag bli förvånad thugh, vem vet. Jag värmde upp ett provrör med ett fenoliskt lock och när det poppade var det definitivt 100 psi. Jag blev förvånad över att jag hade fingrar eftersom jag trodde att det exploderade, men locket poppade av och det var så högt att jag stängde av alla lampor och polisen knackade på min dörr 3 minuter senare.
 

hirozaru

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Feb 22, 2024
Messages
32
Reaction score
4
Points
8
@SoldadoDeDrogas @Frit Buchner Tack för era recensioner om detta.

Jag kan se hur ofullständigt och faktiskt svårare att följa detta är. Jag trodde att den här personen försökte hjälpa mig, men han ledde mig i fel riktning.

Han föreslår dock inte att man blandar vatten med litium. detta är bara att tvätta efter reaktionen.
Och han börjar inte från piller, men han ville att jag skulle extrahera Pseudo i ett tidigare extraktionssteg.

Jag borde ha lagt upp det också kanske ...

hur som helst, de andra recepten är inte noob vänliga heller. Så jag har typ gett upp det här nu

Jag förstår inte hur folk säger att de kan göra det i bagageutrymmet på sin bil på en parkeringsplats eller i en R.V på några timmar. med alla steg som är inblandade ...
 

SoldadoDeDrogas

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Nov 16, 2023
Messages
226
Reaction score
159
Points
43
Inga problem, min vän.
Jag skulle vilja göra en bra och detaljerad videoförklaring någon gång. Åtminstone kommer jag att göra ett nytt inlägg om experimentet. När jag tittar tillbaka på mitt senaste inlägg känner jag att jag inte gjorde det rättvisa som jag kunde ha gjort - men det var inte tänkt att vara ett fristående inlägg. Jag knöt bara ihop allt annat och försökte visa/förklara hur det fungerade.
Mitt inlägg förutsätter att du har smält allt annat material och har en grundläggande förståelse.

Du kan göra det på några timmar var som helst på grund av den nästan obegränsade improvisationspotentialen för vardagliga föremål / produkter. Du kan göra det med vissa krossade piller utan extraktion först så länge den enda aminen är EP / PSE och förfalskningarna tillåter det. Extraktion är endast nödvändig om du ska göra en stor sats eller om något förvanskar *****produkten. Reaktionen tar bara ungefär en timme, om det, särskilt om du har erfarenhet och inte behöver referera. Bortsett från det behöver du bara filtrera, torka och sedan gasa reaktionsbränslet. Filtrera saltet och tvätta det med aceton. Det är det ... och du har en bra produkt, rak d-meth - "vev." Det är bra att använda vid denna tidpunkt men du kan ytterligare rena och kristallisera till is om du vill.
 
Top