Pregabalin Hur kan jag syntetisera

lamer

Don't buy from me
Member
Language
🇺🇸
Joined
Jul 19, 2024
Messages
6
Reaction score
0
Points
1
Pregabalin Hur kan jag syntetisera
Jag kunde inte hitta några resurser, kan du hjälpa mig?
 

The-Hive

Moderator in UK section
Resident
Joined
Jun 20, 2023
Messages
465
Reaction score
236
Points
43
Deals
1
Läkemedelsmarknaden @rosechem säljer det på kg
 

lamer

Don't buy from me
Member
Language
🇺🇸
Joined
Jul 19, 2024
Messages
6
Reaction score
0
Points
1
Jag letar efter syntes
 

The-Hive

Moderator in UK section
Resident
Joined
Jun 20, 2023
Messages
465
Reaction score
236
Points
43
Deals
1
Det är billigare att köpa än att faktiskt tillverka
 

lamer

Don't buy from me
Member
Language
🇺🇸
Joined
Jul 19, 2024
Messages
6
Reaction score
0
Points
1
Jag hittade en sådan källa, men jag är inte säker på att den är korrekt och jag har inte de nödvändiga mätningarna.















  1. Pregabalin, även känd som β-isobutyl-γ-aminosmörsyra eller Lyrica, är ett läkemedel som används för att behandla epilepsi, neuropatisk smärta, ångestsyndrom och fibromyalgi.


  2. Syntesen av pregabalin omfattar flera steg med början från 4-metyl-2-pentanon. Här är en kort översikt över syntesprocessen:


  3. Omvandling av 4-metyl-2-pentanon till 4-metylvalerofenon: I detta steg behandlas 4-metyl-2-pentanon med etylmagnesiumbromid för att ge 4-metylvalerofenon.
  4. Bildning av enamin: 4-metylvalerofenon reageras med cyklohexanon i närvaro av bas för att bilda en enaminmellanprodukt.
  5. Alkylering: Enaminintermediaten alkyleras med bromättiksyra i närvaro av bas för att bilda nyckelintermediaten 3-(2-bromacetyl)-4-metylvalerofenon.
  6. Cyklisering: Nyckelintermediären cykliseras med ammoniak för att bilda 3-(aminometyl)-5-metylhexansyra, som sedan omvandlas till pregabalin genom efterföljande steg som innefattar skydd och avskydd av aminogrupper.

  7. Den fullständiga syntesreaktionen kan beskrivas enligt följande:


  8. Steg 1: 4-metyl-2-pentanon + etylmagnesiumbromid → 4-metylvalerofenon


  9. Steg 2: 4-metylvalerofenon + cyklohexanon + bas → mellanprodukt av enamin


  10. Steg 3: Enaminmellanprodukt + bromättiksyra + bas → viktig mellanprodukt (3-(2-bromacetyl)-4-metylvalerofenon)


  11. Steg 4: Nyckelintermediär + Ammoniak + Skydds-/skyddande steg → Pregabalin
 

bigrob

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jul 30, 2024
Messages
7
Reaction score
1
Points
3
vissa dem material är ganska dyra du kan plocka upp ett kg här för mycket billigt jag skulle titta på andra vägar istället för att syntetisera detta
 
Top