MDMA-SYNTHES FRÅN MDP2P (PMK) via AL/HG + NITROMETAN + KRYSTALLISERING [BILDER INKLUDERADE]

567jyhgkumyh

Don't buy from me
New Member
Joined
Oct 31, 2022
Messages
2
Reaction score
9
Points
3
Mina utbyten var anständiga och renheten utmärkt. Jag gjorde hela reaktionen, med kristallisering, under en kväll. Reduktionen gick varm men var helt under kontroll, lätt att röra om, snabb och enkel att arbeta upp.

MATERIAL:

  1. MDP-2-P - 25 g
  2. ALUMINIUM - 27,5 g
  3. (Kvicksilver(II)klorid ) - 400 mg
  4. NITROMETAN - 20 g
  5. TOLUEN - 1 LITER
  6. En installation föratt generera TORR hcl-gas
  7. NaOH - 262 g
  8. Natriumbikarbonat - Tillräckligt för att mätta en lösning
  9. MgSO4 - 35 g
  10. Natriumklorid - Tillräckligt för att mätta en lösning
  11. MeOH - 1L
  12. Destillerat vatten - minst 1L
- Utbyte: 19,6 g från 25 g MDP-2-P

Jag ställde upp en två-liters trehalskolv med platt botten och pluggade en av halsarna. Jag ordnade så att jag hade en vanlig kondensor i det mittersta hålet. Apparaten placerades på min omrörare/värmeplatta.

Hur som helst är stegen som följer;

  1. Jag började med att skära Reynolds Heavy Duty aluminiumfolie i ca 1" rutor, för att få totalt 27,5 g. [FIGUR 1]
  2. Lägg nu 5 g partier i en liten Braun kaffekvarn och mala folien i 8-10 sekunder. [BILD 2]
  3. Folien kommer inte att bli riktigt "jordad" Detta fungerade otroligt bra. Det kanske låter konstigt att lägga sin folie i en kaffekvarn, men detta är utan tvekan ett genombrott i förberedelsen av aluminium för Al/Hg.
gonzonitro_1s.jpg
gonzonitro_2s.jpg
Figur 1: 5 g folie i 1" rutorFigur2: 5 g folie, efter 8-10 sekunders malning i en kaffekvarn från Braun
gonzonitro_3s.jpg
gonzonitro_4s.jpg
Figur3: Närbild av foliebollarFigur4: 27,5 g folie i en 2000 mL kolv med platt botten

3.1. Foliekulorna dumpades i kolven. [FIGUR 4]

4. Därefter löstes 400 mg HgCl2 ( kvicksilver(II)klorid ) i 750 ml MeOH av laboratoriekvalitet.

5. Medan detta gjordes blandades 25 g MDP-2-P och 20 g nitrometan i en dropptratt med 25 mL MeOH.

5.1 - 20 g nitrometan (CH3NO2);

Densitet nitrometan -->1,127 g/ml
molekylvikt --> 61,04 g/mol

17,75 ml - [ 17,8 ml].

5,2 - 25 g MDP-2-P

Densitet MDP-2-P --> 1,210 g/ml
molekylvikt --> 178,185 g/mol

20,66 ml - [ 20,7 ml ]

MDP-2-P var tre månader gammalt och hade förvarats i frysen. Den hade ursprungligen destillerats + luktade fortfarande gott

6. Dropptratten sattes på en sidohals på kolven.

gonzonitro_5s.jpg
Figur 5: Apparat

7. När MeOH var klar (all HgCl2 upplöst), hälldes även den i kolven och kondensorn sattes på plats.

7.1 Den rördes om i 5-10 sekunder ungefär varje minut.

7.2 På mindre än 10 minuter syntes svaga bubblor, lösningen var grå och aluminiumet var betydligt mindre glänsande. Några bitar hade börjat flyta.

gonzonitro_6s.jpg
Figur 6: Sammansmältningen är klar

8. Isvatten började rinna genom kondensorn. Cirka 1,5 kg is i 2,5 liter vatten användes, i en 5-liters färghink.

9. Ventilen på dropptratten öppnades så att blandningen började droppa med cirkaen droppeper sekund.

10. Ungefär varje minut satte jag på omröraren i cirka 5 sekunder.

11. Efter bara några minuter började kolven värmas upp och jag började röra om kontinuerligt. Vid denna tidpunkt hade blandningen en mycket tydlig stålblå-grå färg.

gonzonitro_7s.jpg
gonzonitro_8s.jpg
Figur 7: Reaktionen startar ~7 minuterFigur 8: Närmar sig återflödestemperatur ~8 minuter

12. Så småningom värmde reaktionen upp sig till ett imponerande återflöde och MeOH flödade nästan kontinuerligt från kondensorn.

13. Jag var tvungen att justera dropphastigheten då och då (en per sekund var lite för långsam) och jag av*****ade tillsatsen efter 42 minuter.
14. Under reaktionens höjdpunkt följde jag noga med vad som hände, men jag behövde egentligen inte göra någonting alls förutom att se till att tillsatsen skedde i en takt som gjorde att det hela skulle ta 40-45 minuter. Allt annat skötte sig självt.

gonzonitro_9s.jpg
Figur 9: Reaktionen går för fullt, ~15 minuter

15. När jag hade några milliliter MDP-2-P-blandning kvar började reaktionen redan sakta ner, även om det fortfarande fanns några små aluminiumflingor synliga.

16. Blandningen började bli mycket trögflytande, så jag tillsatte ytterligare 50-75 ml MeOH genom kondensorn, vilket förbättrade situationen avsevärt. Jag lämnade sedan i ungefär en timme för att låta reaktionen av*****a sig själv.

17. När jag kom tillbaka hade allting svalnat avsevärt och blandningen var mestadels en amorf grå färg med bara de minsta vita fläckarna inblandade.

18. Jag blandade 700 mL vatten och 262 g NaOH i en bägare.

19. Medan detta svalnade tömde jag innehållet i reaktionskolven i en 4000 mL bägare. Lite mer (50 mL) MeOH i reaktionskolven lossade lätt det återstående slammet, och detta dumpades också i bägaren.

20. Därefter hälldes NaOH-lösningen i 4000 mL-bägaren med slammet. [figur 11]

gonzonitro_10s.jpg
gonzonitro_11s.jpg
Figur 10: Slam i bägarenFigur11: Slam efter tillsats av NaOH och lite omrörning

21. En 3" omrörningsstav sattes i bägaren och den rördes om ordentligt. Det tidigare gråa slammet blev mörkare och NaOH började reagera med det kvarvarande aluminiumet, vilket skapade en skummande, illaluktande röra i bägaren. Den värmdes upp något men inte nämnvärt.

22. Detta fick stå och röra sig långsamt i ungefär en timme, då nästan alla bubblor var borta och skumbildningen hade minskat.

23. Jag äger ingen gigantisk sep-tratt, så jag bestämde mig för att extrahera blandningen direkt i bägaren. Detta fungerar faktiskt riktigt bra och kan vara enklare än att hantera en sep-tratt.

24. 500 mL toluen hälldes i bägaren och omröraren sattes på mycket hög hastighet i flera minuter.

25. Detta blandade de två faserna väl. Under de följande 15 minuterna eller så separerade toluenen ut till toppen.

gonzonitro_12s.jpg
gonzonitro_13s.jpg
Figur 12: Bubblande när NaOH reagerar med kvarvarande aluminiumFigur 13: Toluen efter blandning, mestadels färdigseparerad.
26. Jag var orolig, eftersom toluenen nästan inte hade någon färg. Jag skulle förvänta mig att det skulle finnas kvar MDP-2-P med sin svaga färg, eller att vissa reaktionsföroreningar också skulle ge en färg. Men detta var något mjölkvitt. Toluen är kina svårt för mig att få, så nästa gång planerar jag att prova xylen istället. Jag misstänker att detta kommer att fungera bra.

27. Det mesta av toluenet hälldes av från toppen.

28. Ca 100 mL blev kvar, eftersom det blev svårt att få bort toluen utan att en del av vatten/slamlagret också rann ut. Ytterligare 250 mL toluen hälldes i bägaren och blandades noggrant. Även denna nästa extraktion hälldes av, denna gång med lite av slamlagret, och lades i sep-tratten. Det var nog inte mer än ca 15 mL toluen kvar som flöt på slammet i bägaren när jag var klar. Nu var det lätt att tappa av slamlagret i sep-tratten och bara lämna toluen kvar. Den första toluenextraktionen tillsattes sedan i sep-tratten.

gonzonitro_14s.jpg
gonzonitro_15s.jpg
Bild 14: På väg att tappa av den allra sista biten slamvattenBild 15: Tvättning. Både toluen och tvätten är mycket rena, och gränssnittet mellan skikten är knappt synligt 3/4 av vägen ner i bilden.

29. Toluenen tvättades två gånger med mättat natriumbikarbonat, en gång med mättad NaCl och en gång med vatten. Alla tvättar var ganska rena och toluenen såg ännu renare ut än tidigare.

30. Toluenen dränerades till en tvättad, acetonsköljd, noggrant torkad bägare med cirka 35 g vattenfri MgSO4. Detta lämnades i ca 25 minuter och rördes om med en spatel två eller tre gånger. Därefter filtrerades det över i en ny bägare (också den supertorr) och MgSO4 i filtret tvättades med lite ny toluen.

31. En standard NaCl/H2SO4-generator för HCl-gas sattes upp, med en fraktioneringskolonn packad med CaCl2 (Damp-Rid från Home Depot) som torkrör. Ett gasdispergeringsrör med en porös glasskiva kopplades till torkröret och H2SO4 började droppa.

32. Gas började komma ut ur dispersionsröret, som jag sänkte ner i toluenfiltratet. Absolut ingenting hade hänt efter flera minuter och jag var övertygad om att jag hade gjort bort mig totalt. Sedan började det dyka upp lite vitt material här och där, och inom 30 sekunder fanns det gigantiska moln av puffig MDMA HCl som kaskaderade ut ur lösningen. Jag sket nästan på mig.

gonzonitro_16s.jpg
gonzonitro_17s.jpg
Figur 16: Kristaller bildas när HCl lämnar gasdispersionsröret.Figur 17: Närmar sig *****et av denna gasningskörning. Kristallerna sedimenterar och har bildat ett tjockt lager i botten av bägaren.

33. Jag skulle rekommendera att inte använda ett gasdispersionsrör, eftersom det verkar täppa till med kristaller och generera allvarligt mottryck i HCl-generatorn (men gör som du vill).

34. Vid ett tillfälle lossnade en glaspropp direkt från apparaten, det var så mycket tryck. Använd bara ett glasrör för att få in din HCl i toluenen.

35. Lösningen var så grumlig att jag inte kunde se om några fler kristaller fälldes ut, så jag bestämde mig för att *****a. Bägaren täcktes över och ställdes i frysen i en halvtimme. När den var kall filtrerades den med vakuum i en Buchner [FIGUR 18] , torkades sedan på en spegel under en glödlampa (för värme) och vägdes. Det blev totalt 8,26 g! [BILD 19]

36. Sedan satte jag igång med att gasa toluen igen. Och se och häpna, det var en annan massiv utfällning av kristaller.

36.1. Toluenen kyldes och filtrerades och filtratet torkades, vilket gav ytterligare 4,72 g!

37. Inställt på gas igen... det bara fortsätter att komma. Jag ger kristallerna lite tid att sedimentera, och nu verkar det verkligen inte komma mer ur lösningen. Kyler, filtrerar och torkar.

37.1 Den här gången var det 6,61 g mer!

38. Även om kristallerna hade en svag (och mycket behaglig) rotölslukt, bestämde jag mig för att inte omkristallisera eftersom kristallerna var bländande ljusvita och uppenbarligen av god renhet.

gonzonitro_18s.jpg
gonzonitro_19s.jpg
Figur 18: En Buchner-tratt tätt packad med kristallerFigur 19: 8,26 gram MDMA HCl, hackat och torkande på en spegel

39. Totalt utbyte: 19,6 gram MDMA HCl - från 25 gram MD-P2P!!!
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,812
Points
113
Deals
1
Tack för en detaljerad rapport!
 

Acidosis

Don't buy from me
Resident
Joined
May 31, 2022
Messages
209
Reaction score
146
Points
43
Det här är mycket bra och allt är perfekt och mycket vackert men det här är en mycket gammal Google-publikation, jag vet inte om du är den ursprungliga författaren eller helt enkelt det här är en klippa och klistra från sökmotorn, snälla vi är här för att undersöka och bidra med nya framsteg, prestationer, misslyckanden och korrigeringar, om du är den ursprungliga författaren till syntesen gratulerar jag dig. en hälsning.
 

Stretcher5335

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 20, 2022
Messages
16
Reaction score
9
Points
3
Tack, broder, för att du sa det först. Jag tänkte inte vara lika "trevlig" med min formulering. Får en att undra vem som skulle göra något sådant............I röstborttagning / förbud
 
View previous replies…

567jyhgkumyh

Don't buy from me
New Member
Joined
Oct 31, 2022
Messages
2
Reaction score
9
Points
3
Här kommer jag inte heller att vara trevlig.

1- Om du visste detta, varför skapade du inte ett inlägg och delade information som andra har gjort istället för att hålla dig för dig själv? Är det inte meningen att den här webbplatsen ska vara avsedd för det? För att dela information?

2- Jag replikerade det framgångsrikt men jag är inte villig att dela någon typ av bilder som gjorts via någon enhet som jag kanske eller kanske inte äger, eftersom bilder har geolokalisering, men du borde redan veta det, eller hur? RÄTT?!

3- Och jag är faktiskt inte författaren men eftersom många som du, gillar att leech runt och inte bidra, gick jag vidare och delade INFO jag hade till hands .Jag läste + skrev från pdf --> Word sedan till här.

..................... Jag röstar för ett förbud för dig för att du inte bidrar med information och lurar runt.

Men om det gör dig lycklig, snälla gå vidare, förbjud mig.

P.S: Detta går inte mot acidos, eftersom du var mer respektfull, även om jag förstår dina "bekymmer"

Författare MethylMAN & förfinad av brightstar

~ Gud välsigne var och en av er, fred.
 

Acidosis

Don't buy from me
Resident
Joined
May 31, 2022
Messages
209
Reaction score
146
Points
43
vän, han talar bara till dig med respekt, här finns det redan många synteser al / hg från pmk publicerade i forumet, bli inte arg, bara den personliga ansträngningen värderas högt här, tomterna som uppstår från en syntes och hur man sätter dem som en lösning, Å andra sidan kommer alla bidrag att uppskattas mycket, men det är inte nödvändigt att samarbeta med tidigare projekt som publicerats i Google eftersom ansträngningen är minimal och i *****ändan känner nästan alla här redan de gamla publikationerna som tidigare gjorde sitt stora bidrag till världen men idag är de redan föråldrade. Ingen är på jakt efter någon, helt enkelt om det är en klipp och klistra, det kommer inte riktigt att vara en ansträngning som värderas av någon. På samma sätt är jag ledsen om du har blivit förolämpad, bidraget till forumet är viktigt, låt oss alla försöka undersöka och utvecklas. Hälsningar och välsignelser!
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,812
Points
113
Deals
1
Jag vill bara säga att du kan radera dem med ett par klick. Det finns många sådana gratis tjänster online.
 

kharpa177

Don't buy from me
Resident
Joined
Feb 7, 2023
Messages
58
Reaction score
21
Points
8
18. Jag blandade 700 mL vatten och 262 g NaOH i en bägare. det måste vara destillerat vatten eller så kan det vara hushållsvatten

Kan du byta ut lösningsmedlet "toluen mot xylen? ?
 

Jordan Belfort

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jun 10, 2023
Messages
128
Reaction score
60
Points
28
någon här som faktiskt har arbetat med nitrometan tidigare
 

roths*****33

Don't buy from me
Resident
Joined
Oct 17, 2022
Messages
69
Reaction score
45
Points
18
Hur skulle man gå vidare med denna reaktion om man har 40 % vattenhaltigt metylamin?
Brightstars metod använder metylamin hcl och reaktionen börjar med droppande naoh för att frigöra metylamin och därmed reagera MDP2P med amalgamet.

Kan man teoretiskt tillsätta MDP2P droppvis i en blandning av metylamin och amalgam eller borde det vara metylamin som tillsätts droppvis i en blandning av MDP2P och amalgam (men skulle inte detta resultera i MDA?)
 

Jordan Belfort

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jun 10, 2023
Messages
128
Reaction score
60
Points
28
bara dumpa alla tillsammans och ersätta med nitrometan då du inte behöver vara kylning.

vattenhaltig metylamin fungerar också, tillsätt metanol kokning/omrörning av själva reaktionen.
 

Kanalratte556

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Dec 13, 2023
Messages
11
Reaction score
3
Points
3
Är reaktionen skalbar?
 

Jordan Belfort

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jun 10, 2023
Messages
128
Reaction score
60
Points
28
skapa en tryckbehållare, omrörare och låt extra tryck släppas ut vid 4-5 bar.
4 bar, om du använder metylamin på metanol, ökar driftstemperaturen till 100 celcius.
 
Top