Question Misslyckad 4mmc-syntes, behöver hjälp

Kiteretsu_D

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 23, 2024
Messages
34
Reaction score
3
Points
8
Vänligen ge det en läsning och hjälp mig

Först gjorde jag 4mp -> 2b4mp

Kemikalie jag använde

4-metylpropiofenon
Vätebromid 46-48 procent
Väteperoxid 37%
Natriumbikarbonat

(Jag följde denna syntes - https://bbgate.com/threads/preparation-of-2b4mp-precursor-for-mephedrone.7042/ )

Hur jag gjorde det -
Först tillsatte jag 50 ml 4mp till kolvburken, tillsatte sedan 40 ml bromvätesyra 48%, blandade den och tillsatte sedan långsamt 18 ml väteperoxid 37% droppe för droppe medan jag blandade lösningen
Sedan tillsatte jag kallt vatten
Och filtrera sedan kristallen
Tvättade sedan kristallen med soudim bikarbonatvatten och torkade sedan kristallen

Det här är hur det såg ut


D54swG7eYM


Sedan gjorde jag 2b4mp -> 4mmc

Denna syntes följde jag -(https://bbgate.com/threads/the-simplest-recipe-for-crystal-mephedrone.7031/)

Kemikalier som används
2b4mp * - 50gg
Bensen - 100ml
Metylamin 40% - 70 ml
Saltsyra - 20 ml
Kyld torr aceton

Hur jag gjorde det -
Tillsätt 100 ml bensen i kolven, tillsätt sedan 50 g 2b4mp i kolven, blanda den tills den lösts upp, tillsätt sedan långsamt 70 ml metylamin 40% till kolven stängde locket på kolven och rör om det med megnetisk omrörare i 2 timmar, sedan kände jag mig sömnig efter 6 timmar igen, jag rörde om det i 2 timmar, sedan efter det rörde jag om det i ytterligare 2 timmar, blandningen blev grön vid det här laget, efter det gav jag blanda det för på och av som varannan timme blandar jag i 30 minuter tills jag av*****ade 20 timmar, blandningen var fortfarande grön

(Jag använde inte uppvärmningsmetoden)


2P9JsVNeR5




Sedan hällde jag lösningen i separeringstratten och tillsatte 500 ml varmt vatten och blandade det och väntade sedan på separation och hällde sedan ut bottenskiktet och upprepade sedan denna process igen
(Det nämns i syntesen att jag borde ha en gulfärgad lösning men jag hade en grönblåaktig lösning, varför är det så?)


VNh0lFcsjH





Sedan gick jag vidare till försurningssteget




Jag tillsatte fri bas 4mmc-lösning i kolven och tillsatte sedan kyld torr 200 ml torr aceton, blanda den, tillsatte sedan hcl droppe för droppe till lösningen, när jag började var ph-nivån 9, men när jag började tillsätta syra ser det ut som att ph-nivån ökade (inte säker på att kontrollera valet) efter en tid ser det ut som att ph-nivån nådde 3-4, så jag visste inte vad jag skulle göra så jag reaserched och och jag fick reda på att vi kan öka ph-nivån genom att tillsätta soudim bikarbonatvattenlösning till blandningen så jag tillsatte cirka 30 ml av denna lösning i blandningen, det fungerade inte så jag tillsatte mer hcl droppe för droppe jag tillsatte cirka 20 ml hcl och efter det nådde det på något sätt ph 5-6 jag stoppade försurningen och blandade den i ytterligare 10 minuter


EUywTdBhR1

YVCaJIXErb


(Lösningen var fortfarande flytande, den ändrade bara färg från grön till röd, när jag tillsatte hcl blev lösningen inte tjock eller något liknande)

Sedan häller jag ut lösningen och packar den i glasvaror och lindar den med plast och lägger den i frysen, efter 6 timmar tog jag ut blandningen och filtrerade den genom pappersfilter, och ingenting hände inte en enda droppe 4mmc-pulver fanns där :(

Det känns så nedslående, efter all denna väntan och hårt arbete fungerade det inte, vad tycker ni, vad gick fel

Jag tror att det kanske kan finnas 4 skäl

1. Efter att ha tillsatt metylamin borde jag ha värmt upp det istället för att vänta i 20 timmar
2. Jag borde ha gjort blandningen av torr Acton och hcl och sedan lagt till den fria basen istället för att blanda fri bas med torr Acton och sedan lägga till hcl
3. Jag borde inte ha tillsatt soudim bikarbonatvattenlösning i försurningssteget
4. Kanske är lösningen för mycket, jag borde avdunsta hälften av den och försöka igen?

Snälla berätta vad jag kan förbättra och vad som gick fel, och ska jag kasta bort lösningen eller kan jag fortfarande få 4mmc från den lösningen?
 

Kiteretsu_D

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 23, 2024
Messages
34
Reaction score
3
Points
8
En viktigare sak tempraturen i min stad är runt 30-35 grader, när jag syntetiserade
 

freedum

Buying through escrow
New seller
Language
🇬🇧
Joined
Nov 4, 2023
Messages
55
Reaction score
45
Points
18
Deals
1
Till att börja med använder de flesta personer DCM.

För det andra är jag nyfiken på varför du producerar din egen BK-4. För ditt första försök bör du eliminera detta ytterligare steg och helt enkelt använda förtillverkad BK-4.

Dessutom verkar dina förhållanden vara felaktiga. Metylamin bör vara cirka 100 ml för 50 g BK-4 (förutsatt att det verkligen är BK-4).

Den efterföljande frågan gäller återigen dina proportioner för försurning. 200 mL aceton är för mycket. Dessutom använder du en otillräcklig mängd HCl. Förhållandet mellan HCl och aceton bör vara 10 till 1.

Och nu ska du kombinera dessa komponenter på samma sätt som tidigare och långsamt tillsätta dem medan du väntar på att pH-nivån ska stabiliseras mellan varje tillsats. Jag tycker att det verkar som om det inte blev någon reaktion när metylaminet tillsattes. Är det möjligt att detta beror på att du faktiskt inte gjorde bk4?

Varifrån fick du din metylamin? Observerade du en exoterm reaktion? Steg temperaturen när du tillsatte metylaminet? Kände du en stark lukt av metylamin?

Vanligtvis är alla dessa tecken på en reaktion. Lukten avtar också efter 2 timmars blandning i strax under 40ºC.
 
View previous replies…

Kiteretsu_D

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 23, 2024
Messages
34
Reaction score
3
Points
8
Jag kunde inte hitta 2b4mp lokal återförsäljare i mitt land, det var därför jag gjorde det, men jag tror att det är rätt eftersom reaktionen hände för när jag fick pulvret fick det mig att gråta och min hand kliade, 2: a jag använde bensen för att det som nämndes i syntesen, jag visste inte att dcm är mycket mer bättre alternativ, 3: e ja när jag tillsatte metylamin tempratur höjde jag brukade lägga till droppe när temperaturen var runt 35-40 efter att ha tillsatt metylamin brukade det gå 50-55 ° då väntade jag på att temperaturen skulle komma ner
 
View previous replies…

freedum

Buying through escrow
New seller
Language
🇬🇧
Joined
Nov 4, 2023
Messages
55
Reaction score
45
Points
18
Deals
1
55 är alldeles för varmt. Om din bastemperatur är 25, tillsätt långsamt under omrörning och håll den svävande runt 35. När hela 100 ml har tillsatts och du är säker på att temperaturen inte fortfarande stiger, kan du applicera värme på 37-38 i 2 timmar. Du vill inte heller överkoka, eftersom det leder till en smutsigare produkt. Jag tycker att jag får ett mycket bra utbyte när jag följer dessa.
 

freedum

Buying through escrow
New seller
Language
🇬🇧
Joined
Nov 4, 2023
Messages
55
Reaction score
45
Points
18
Deals
1
Ren fällning, nästan vit.
 

freedum

Buying through escrow
New seller
Language
🇬🇧
Joined
Nov 4, 2023
Messages
55
Reaction score
45
Points
18
Deals
1
Jag får en mycket tunn röd topp, som jag lätt kan dammsuga bort och som skulle behöva minimalt med tvätt i aceton efter
 

Attachments

  • xhGi0yY4SR.mp4
    12.2 MB · Views: 0

freedum

Buying through escrow
New seller
Language
🇬🇧
Joined
Nov 4, 2023
Messages
55
Reaction score
45
Points
18
Deals
1
Det här är en jämförelse mellan två satser som varit frysta i 24 timmar. Den sats som har röd topp kokades vid högre temperatur och under längre tid, utan att någon större uppmärksamhet ägnades åt tillsatsen av DCM och värme. Den exakta tidpunkten för tillsats av metylamin övervakades inte heller noggrant.
 

Attachments

  • pfbE*****VGFM.jpg
    pfbE*****VGFM.jpg
    4.4 MB · Views: 52

TheVacuumGuy

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Sep 20, 2023
Messages
124
Reaction score
55
Points
28
Tunn röd topp 🤩IA9TovcNHm
 

Kiteretsu_D

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 23, 2024
Messages
34
Reaction score
3
Points
8
Jag hade på mig masken så jag luktade inte så mycket, det var inte så illa trodde jag, men det var illa
 

TheVacuumGuy

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Sep 20, 2023
Messages
124
Reaction score
55
Points
28

Är du säker på det, eller är det fel på receptet?

0ivytl8buL
 

freedum

Buying through escrow
New seller
Language
🇬🇧
Joined
Nov 4, 2023
Messages
55
Reaction score
45
Points
18
Deals
1
Olika ph-nivåer
 

freedum

Buying through escrow
New seller
Language
🇬🇧
Joined
Nov 4, 2023
Messages
55
Reaction score
45
Points
18
Deals
1
Från vitt klart till detta
 

Attachments

  • w4*****TmBYWu.mp4
    21.2 MB · Views: 0

freedum

Buying through escrow
New seller
Language
🇬🇧
Joined
Nov 4, 2023
Messages
55
Reaction score
45
Points
18
Deals
1
Ren fällning av hög kvalitet 4mmc
 
Last edited:

Dr. MMX

Professional
Manufacturer Seller
Language
🇺🇸
Joined
Nov 28, 2023
Messages
189
Reaction score
71
Points
28
Deals
8
1: a av allt bör du bara göra 2b4m från 4 MP bara genom att lämna det i ett lösningsmedel för en 4mmc-syntes. Jag menar att det skulle vara lättare.
Om du vill göra det här sättet du gjorde, bör du kristallisera det i något lösningsmedel för att bli av med föroreningar. Du behöver ren bk4
förmodligen var det mycket orent och ville inte reagera, det är därför du fick den gröna färgen, men det är verkligen svårt att säga
säkert kan du inte lägga till varmt vatten, lägg alltid till kallt vatten när du blir av med metylamin, det är mer effektivt.
nästa gång använder du iskall aceton före försurning och rör om en blandning

men jag tror att det är allt för att din 4bk inte reagerade, är du säker på att det var 50 gram? eller det var 50 gram som vått på bilderna? då hade du förmodligen som 10g: 70ml-förhållande i din kolv.
Du kan inte få 4mmc därifrån, du måste göra framgångsrik reaktion BK4 + MMA för att få din mephedrone senare :) du gjorde inte det så ge det ett nytt försök!
fokus för att få ren bk4, det ska se ut som snökristaller om du vill kristallisera det, men du behöver inte, du kan lämna det i lösningsmedel som du kommer att använda i 4mmc-syntes.
 

Kiteretsu_D

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 23, 2024
Messages
34
Reaction score
3
Points
8
50 gram med väta, jag vet inte varför det inte torkades jag lämnar det i luft i mer än 6 timmar
 
View previous replies…

Dr. MMX

Professional
Manufacturer Seller
Language
🇺🇸
Joined
Nov 28, 2023
Messages
189
Reaction score
71
Points
28
Deals
8
Du var tvungen att göra några misstag, försök bara igen och läs noggrant inlägg som experten delade, du kommer säkert att hitta problemet
 

Dr. MMX

Professional
Manufacturer Seller
Language
🇺🇸
Joined
Nov 28, 2023
Messages
189
Reaction score
71
Points
28
Deals
8
Är du säker på att du följde tidsramarna för de steg som krävs? Som att vara noga med att inte tillsätta peroxid innan bromiden har rörts om tillräckligt väl. Temperaturen var inte för hög?
kontrollerade du vilken ph du hade efter att ha använt natriumbikarbonat?
 

Kiteretsu_D

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 23, 2024
Messages
34
Reaction score
3
Points
8
Temperaturen var hög, när jag tillsatte peroxid och metylamin, i båda stegen, vad är den erforderliga temperaturen?
 

Dr. MMX

Professional
Manufacturer Seller
Language
🇺🇸
Joined
Nov 28, 2023
Messages
189
Reaction score
71
Points
28
Deals
8
Hmm Jag tittade inte på videon. Jag tror att det är dags att fråga en expert
Kanske @G.Patton skulle vilja hjälpa till. Jag skulle också vilja veta :)
 

Dr. MMX

Professional
Manufacturer Seller
Language
🇺🇸
Joined
Nov 28, 2023
Messages
189
Reaction score
71
Points
28
Deals
8
dess problem med 2b4m själv här, det reagerade inte ens, kanske i EA skulle det
 

Kiteretsu_D

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 23, 2024
Messages
34
Reaction score
3
Points
8
Vad menar du med att jag kan lämna det i BK4? Kan du berätta för mig processen eller dela länken?
 

Dr. MMX

Professional
Manufacturer Seller
Language
🇺🇸
Joined
Nov 28, 2023
Messages
189
Reaction score
71
Points
28
Deals
8
Du kan få 2b4m genom att tillsätta Br2 till 4MP i ett lösningsmedel som du senare kommer att använda för 4mmc-syntes
 
Top