Kemiidiot som ber om hjälp

Grubby

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jul 27, 2024
Messages
21
Reaction score
9
Points
3
1. Blanda 40 gram fenylaceton, 20 gram metylaminhydroklorid och 200 ml metanol, tillsätt 1 gram natriumhydroxid för att neutralisera till svag alkalinitet och reagera vid 60 grader i 2 timmar för att generera en iminintermediär.
2. Tillsätt 15 gram natriumborhydrid till iminintermediaten och reagera vid rumstemperatur i 6 timmar för att generera amfetamin.
3. Tillsätt 100 ml vatten till reaktionslösningen, separera det organiska skiktet och upprepa tvättningen tre gånger. Efter att ha använt 100 ml vatten varje gång, tillsätt en lämplig mängd saltsyra för att neutralisera till pH 5.
4. Indunsta allt lösningsmedel och vatten, *****a värma när temperaturen är över 100 grader och kristallerna fortfarande inte fälls ut efter kylning. Har jag missat några viktiga steg?
 

chef learner

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jan 9, 2024
Messages
49
Reaction score
6
Points
8
Det finns inte tillräckligt med natriumhydroxid. Vid framställning av metylamingas bör metanol-metylaminlösningen hållas vid låg temperatur för att säkerställa att metanolen absorberar metylamingasen. Fukt kommer att produceras i den främre sektionen. Det rekommenderas att ta bort fukten. Mängden kommer att påverka utbytet. Lösningen kommer att återspegla förlusten av metylamin vid rumstemperatur. Gasen gör din reaktionsblandning oreaktiv, och allt du kan få är P2P efter att ha slösat reagenser. Efter tillsats av vatten bör du ta DCM eller andra lösningsmedel för att extrahera den metamfetaminfria basen från vattnet och sedan surgöra

Jag vet inte om jag har rätt eller fel, men det här är åtminstone vad jag lärde mig på forumet
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,472
Solutions
4
Reaction score
1,002
Points
113
Deals
1
11,851 gram natriumhydroxid för att deprotonera 20 gram metylammoniumklorid
 
Top