Question Bästa EU-land för paketspeditör med svaga tullar? NL/ES/RO/BG?

phant0m

Don't buy from me
Resident
Reaction score
2
Vilket är det bästa EU-landet med den svagaste tullen för att ta emot kemikalier till ett paket forwaer? NL eller ES?
Jag vill främst importera farmaceutiska saker och kanske nootropics, inga prekursorer eller hårda droger.

Rumänien och Bulgarien är nu också schengenmedlemmar, det är fattiga länder, kanske tullen är svag?

Och vilken leveransmetod är bäst? Ska jag undvika express och bara använda paket som levereras med lokal post?

Blade23

Don't buy from me
Member
Language
🇧🇬
Reaction score
3
Heroin från Turkiet passerar genom Bulgarien, då och då fångar de upp en sändning kokain i hamnen, de fångar också upp många prekursorer och små sändningar med narkotika från Latinamerika och Kina. Tullmyndigheterna från EU och USA utbyter ständigt erfarenheter. De bulgariska tulltjänstemännen lyckades fånga ett halvt ton kokain som var impregnerat i banankartonger. Hittills har de i Bulgarien inte konfiskerat en enda sändning med droger från mig

cannedgoods77

Don't buy from me
New Member
Language
🇺🇸
Reaction score
4
Jag tror att det inte finns något svagaste tullland i EU, det finns bara länder som anses vara högriskländer eller länder där det inte är troligt att något skickas därifrån. Ha bara din dropadress korrekt inställd och försök att beställa från närmaste plats från dig.
Låt oss säga att du vill beställa från Colombia och att du inte har den bästa stealth, kanske det skulle vara mer meningsfullt att använda en skotare i USA först och sedan skicka därifrån till Europa.
Tullen i Europa kommer att bli mer förvånad över att se något från Colombia än USA.

rqq

Don't buy from me
New Member
Language
🇺🇸
Reaction score
19

Det är inte alls smart, broder. Du kommer att behöva passera tullen två gånger. Och det är inte som om det inte finns någon tullbehandling från USA till EU. Även om det är sant att USA alltid kommer att vara ett bättre utgångsland än CO. Det finns fortfarande mycket ogräs och andra droger som kommer från USA, så om du skulle göra det skulle jag föreslå att du får det skickat från en amerikansk stat som inte anses vara mycket hög risk som Kalifornien till exempel.