Satsvis kemisk reaktor

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,812
Points
113
Deals
1
PNMWYvtrTz

Inledning

Batchreaktorn är den generiska termen för en typ av kärl som ofta används inom den kemiska industrin. Namnet är något av en missvisande benämning eftersom kärl av denna typ används för en mängd olika processoperationer såsom upplösning av fasta ämnen, produktblandning, kemiska reaktioner, batchdestillation, kristallisering, vätske-/vätskeextraktion och polymerisering. I detta ämne kommer vi endast att behandla satsreaktorn, eftersom denna typ av reaktor används för produktion av psykoaktiva ämnen.

En typisk satsreaktor består av en lagringstank med omrörare och integrerat värme-/kylsystem. Dessa kärl kan variera i storlek från mindre än 1 liter till mer än 15 000 liter. De är vanligtvis tillverkade av stål, rostfritt stål, glasfodrat stål, glas eller exotiska legeringar. Vätskor och fasta ämnen fylls vanligen på via an*****ningar i reaktorns topplock. Ångor och gaser leds också ut genom an*****ningar i toppen eller genom en kondensor. Vätskor släpps vanligtvis ut genom botten. Fördelarna med satsreaktorn ligger i dess mångsidighet. Ett enda kärl kan utföra en sekvens av olika processer utan att man behöver bryta inne*****ningen. Detta är särskilt användbart vid bearbetning av giftiga eller högpotenta föreningar.

Batchreaktorer används för de flesta reaktioner som utförs i ett laboratorium. Reaktanterna placeras i ett provrör, en kolv eller en bägare. De blandas, värms ofta upp för att reaktionen ska äga rum och kyls sedan. Produkterna hälls ut och renas vid behov.
Dettaförfarande används även inom industrin, men den största skillnaden är storleken på reaktorn och mängden reaktanter.
U3FwGimhYQ
BZOfCesjSQ

Scheman för en satsreaktor

Tillämpning vid läkemedelstillverkning

All produktion av narkotiska och potenta substanser kräver syntes. För små volymer räcker det med att använda små reaktionskärl (päronformade eller små två-/trehalsade kolvar). Vid uppskalning av produktionen står kemisten inför ett antal problem, till exempel att öka reaktionsmassans volym, förbättra värmeöverföring och blandning, bekväm lastning / lossning av reagenser, blandningskontroll och så vidare. Alla dessa problem löses genom val och inköp av en lämplig Batch-reaktor. I dethär ämnet har jag försökt att förklara så enkelt som möjligt vilken utrustning det är, hur man använder den, underhåller den och väljer att köpa.

Komponenter i en typisk satsreaktor

Satsreaktorer består av olika delar som utför olika funktioner:

Tank

Tanken är huvuddelen av den kemiska reaktorn, där alla kemiska reaktioner äger rum. Det är här somalla reaktanter möts och blandas med andra typer av reaktanter för att producera *****produkten.
0VdxliLTta
Omrörare
Detta är den del av den kontinuerliga omrörda tankreaktorn som ansvarar för att lagra och homogent blanda alla re
aktanter.
M2KDrEaBhl
Värmeväxlare
Du kommer att vara beroende av värmeväxlaren för att få den värme eller kyla som krävs för att de kemiska reaktionerna ska kunna ske. Ett av de mest svårlösta problemen vid uppskalning är temperaturregleringen. En bra temperaturreglering i en satsreaktor måste ta hänsyn till två faktorer. För det första måste temperaturregulatorn kunna hålla bulkproduktens temperatur på önskat värde och reagera på förändringar i värme- eller kylbelastningen i rätt tid. För det andra måste väggtemperaturen i reaktorn hållas på en nivå som inte påverkar produkten negativt. Ett typiskt värme- och kylsystem för en konventionell satsreaktor visas i figuren nedan. Reaktorkroppen är omgiven av en yttre mantel genom vilken värmeöverföringsvätska cirkulerar. På större kärl används flera injektionspunkter för att förbättra fördelningen av värmeöverföringsvätskan inom m
anteln.
TNj3QphUXS
Inlopps- och utloppsrör
Du kommer att använda inloppsrören för att tillsätta mer reaktanter i tanken, medan utloppsrören släpper ut *****produkten
.
QYWIyFX9EJ
CXAskYNbRm
Styrsystem
Du kommer att använda styrsystemet för att konfigurera, styra och övervaka rotationshastighet, temperatur och tid för reaktionerna i de kemiska reaktorerna.

Ytterligareutrustning
Ytterligare utrustning består av en återflödeskondensor, ytterligare en tratt, adaptrar, gasrör, en uppsamlingskolv och så vidare
.
GDOUltqp0I

Hur fungerar satsreaktorer?

Steg ett: Förberedelsefasen

Du kommer att börja hela processen genom att förbereda maskinen och ställa in den enligt produktspecifikationerna. Bortsett från det kommer du också att förbereda alla reaktanter som du vill blanda med hjälp av satsreaktorn. Så snart du har *****fört förberedelseprocessen kommer du att införa alla reaktanter i reaktorn genom inloppet och ytterligare tratt (tillval).

Steg två: Blandningssteg
Här kommer omröraren att träda i aktion när reaktanterna kommer in i tanken på satsreaktorn. Bortsett från det kommer värmeväxlaren att ge den nödvändiga värme eller kyla som reaktionsprocessen kräver, vilket *****för reaktionen. Processen fortsätter med alla faktorer som förblir konstanta när reaktanterna blandas och bildar homogena blandningar. Det tar en avsevärd tid, som vanligtvis varierar beroende på typen av reaktanter.

Steg tre:Släppa ut produktblandningen
*****ligen kommer du att låta maskinen släppa ut produktblandningen så snart blandningsprocessen är klar. Du kommer att notera att maskinen behåller de egenskaper som den hade under inloppsprocessen såväl som utloppsprocessen
.
Video Manual

Vilka är fördelarna med att använda Batch-reaktorn?
Gp9vwGhEsR

Det finns ett stort antal fördelar som du kommer att njuta av genom att använda detta. Här är några av fördelarna med att använda en Batch-reaktor.
  • Lätt att använda
Du kommer att ha en lätt tid när det gäller att kontrollera och driva den kemiska reaktorn. Den har en enkel design och ett kontrollsystem som är vänligt mot användarkraven.

  • Mångsidig
Du kan också blanda ett brett spektrum av kemikalier för att göra olika psykoaktiva ämnen.

  • Hög hållbarhetsnivå
Du kommer också att använda de kemiska reaktorerna under mycket lång tid eftersom de är mycket hållbara. Deflesta av dem har material med en mycket hög draghållfasthet som kan motstå trycket från de kemiska reaktionerna.

  • Korrekt kontroll av variabler
Du kommer också att ha perfekt kontroll över alla reaktionsvariabler tack vare de kemiska reaktorerna. Det gör attdu kan kontrollera trycket och temperaturen hos de kemiska reaktorerna bättre.


Hur man underhåller en batchreaktor
Du måste underhålla dina kemiska reaktorer regelbundet för att säkerställa att de är i korrekta arbetsförhållanden. Detta kommer att bidra till att öka livslängden eller livslängden såväl som prestandan hos de kemiska reaktorerna. Du kan underhålla de kemiska reaktorerna genom korrekt rengöring av systemet för att bli av med resterna på enheten. Bortsett från det måste du smörja alla rörliga delar på de kemiska reaktorerna för att förhindra skador. Du måste också utföra regelbunden inspektion på maskinen för att identifiera de delar som behöver bytas ut. I så fall måste du ta bort och byta ut delarna av de kemiska reaktorerna om behovet uppstår. Det är viktigt att ha ett ordentligt schema för korrekt underhåll av de kemiska reaktorerna. Du kan använda en prediktionsprogramvara som övervakar de kemiska reaktorernas prestanda och informerar dig om eventuella problem.
Vilka specifikationer tittar du på innan du köper Batch Reactor?
Det finns särskilda driftvariabler som du måste titta på när du väljer kemiska reaktorer. Här är de viktigaste operativa variablerna som du kommer att ägna mycket uppmärksamhet åt. Du kommer att göra ditt val genom att titta på vilken typ av kemiska reaktorer som kan hantera applikationskraven.
Modell av den kemiska reaktorn

Du bör överväga att använda de mest betrodda modellerna av kemiska reaktorer i branschen. Idet här fallet bör du konsultera andra läkemedelstillverkare, som kommer att hänvisa dig till specifika modeller som fungerar bra.



Uppehållstid
Du bör känna till den period som vissa reaktanter kommer att ta medan de är i de kemiska reaktorerna. Detta kommer att hjälpa till att köpa den perfekta kemiska reaktorn som tål reaktionstiden mellan olika reaktanter. Vanligtvis använder läkemedelstillverkning glasreaktorer.

Volym eller kapacitet

De flesta kemiska reaktorer är mycket stora i storlek och rymmer olika volymer av reaktanter. Du kommer att överväga mängden reaktanter som du kommer att blanda i reaktionen innan du gör ett val.
Tryck- och temperaturkrav
Här kommer du att överväga de maximala och minimala temperaturkraven för din syntes.


Vilka faktorer påverkar kostnaden för kemiska reaktorer?

Så snart du har idén att köpa en kemisk reaktor måste du ha en ordentlig budget. När du budgeterar för kemiska reaktorer måste du titta på specifika faktorer som.
  1. Kvaliteten på de kemiska reaktorerna. Här, ju högre kvalitet på de kemiska reaktorerna, desto mer kommer du att betala för de kemiska reaktorerna.
  2. Kapacitet för de kemiska reaktorerna. I dethär fallet kommer du att betala ett högre pris för de kemiska reaktorerna som kan hantera större kapacitet eller volymer.
Iallmänhet kostar kemiska reaktorer mellan 500 och 250 000 US-dollar att köpa.

Leverantörer

Det finns många företag som tillverkar och säljer batchreaktorer. Ditt val beror på din budget, tid för frakt till din plats och importregler. Här representerade några leverantörer med olika prisintervall för 100 L glas Batch Reactor. Priserna är giltiga för 02.2022.
UMBhOqPRjo
Lab1st Scientific - https://www.lab1st.com
Shanghai Yuanhuai Industrial Co., Ltd
- https://www.pharmasources.com
Lab Society
- https://labsociety.com
Across International
- https://www.acrossinternational.com
Nantong Purui Technical Instrument Co., Ltd
- https://purui.sn-led.com/
 
Last edited by a moderator:

Chernobyl1932

Don't buy from me
New Member
Joined
Mar 31, 2022
Messages
1
Reaction score
0
Points
1
Kan jag med en sådan här reaktor utföra hela processen med mdma-syntes? I så fall skulle bara produkterna saknas, eller hur?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,812
Points
113
Deals
1
Du kan inte utföra en hel syntes av MDMA i den här reaktorn. Bara flera delar.
Vad? Jag förstår inte vad du säger.
 

Beeber

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 17, 2022
Messages
9
Reaction score
2
Points
3
Begär en metod för destillation och återflödesreaktor.
R6DLuflm0q
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,812
Points
113
Deals
1
Vad är det du menar?
 

Beeber

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 17, 2022
Messages
9
Reaction score
2
Points
3
Hur använder man det?
destillation och återflöde
 

Beeber

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 17, 2022
Messages
9
Reaction score
2
Points
3
Behöver den process jag behöver destillera under vakuum vakuum?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,812
Points
113
Deals
1
Det är klart att jag gör. Läste du ämnena som jag skickade?
 

Beeber

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 17, 2022
Messages
9
Reaction score
2
Points
3
Tack så mycket för din kunskap
 

Khaafii

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 30, 2022
Messages
37
Reaction score
17
Points
8
Vilka delar?

Jag ser snart ut att börja något. Hur långt kommer jag att komma med syntes från PMK-glycidat till PMK. Och från PMK till MDMA? vilka delar kan jag använda denna reaktor för?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,812
Points
113
Deals
1
För det första bör du lära dig om syntesmetoder i forumet. Du behöver inte batchreaktor om du inte har några syntesfärdigheter. Du måste börja med en småskalig belastning i en kolv med rund botten.
 
Last edited by a moderator:

phantomwriter

Don't buy from me
New Member
Joined
Jun 10, 2022
Messages
4
Reaction score
1
Points
3
Hej bröder. Köpte någon batchreaktor från lab1ist, Shanghai Yuanhuai Industrial Co, Ltd, Nantong Purui Technical Instrument Co, Ltd? Vad är dina recensioner?
 

Mo0odi

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Aug 26, 2022
Messages
150
Reaction score
56
Points
28
Kan jag göra amfetamin p2np hur kyler jag amfetaminreaktionen
 

Mo0odi

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Aug 26, 2022
Messages
150
Reaction score
56
Points
28
Tack så mycket, du uppmuntrar och hjälper alltid till. Tack så mycket
 

Gale

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 30, 2022
Messages
85
Reaction score
50
Points
18
Jag har lite problem, vad är det här? Bara ett exempel på foto jag hittade ... Tack så mycket
 

Attachments

  • 9zveUOk6wV.jpg
    9zveUOk6wV.jpg
    261.9 KB · Views: 404
Last edited:

Gale

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 30, 2022
Messages
85
Reaction score
50
Points
18
Jag är inte säker på vad de här runda bottenfästena är... och är den där kondensorn OK för al/hg-reduktion? Du ser hur kondensorn är an*****en med någon form av böjd sak med en annan rund botten under den med kranen på den ... Vad är allt det här för något, det verkar inte stämma. Jag gissar att den övre vänstra runda botten är någon form av tillägg?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,812
Points
113
Deals
1
Al/Hg Amfetaminsyntesen är inte skalbar mer än ~100 g last. Är du säker att du vill köpa batchreaktor?
Det är okej för en satsreaktor. Denna kolv är nödvändig för att samla in avdunstat lösningsmedel. Utrustningsschemat är detsamma som i en rotovap-maskin.
Denna kolv, förmodligen, typ av dropptratt men utan slang. Jag tror att du måste installera lämplig slang själv.
 

Gale

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 30, 2022
Messages
85
Reaction score
50
Points
18

Jag fokuserar främst på al/hg MDMA-syntes och skalar upp till 1,1 kg med bra avkastning. Temperaturen stiger till cirka 80c dumpning grossist utan kylning. Jag antar att jag kommer att kunna kontrollera detta med tillägget rund botten eller kommer bara att använda ett normalt konstant trycktillägg?

Arbetar med boro-reduktionen, har inte haft en chans att ge det en chans men jag tror att det skulle vara mer lämpligt för mina behov. Skulle vara mitt för att köra en mer cool reaktion.
 
Top