Waarom duren mijn vertalingen zo lang?

methyllordir

Don't buy from me
New Member
Joined
Jun 20, 2022
Messages
6
Reaction score
2
Points
1
Ik ben net een groentje en ik heb geprobeerd om veel oliën, oplosmiddelen, water/oliemengsels en water/oplosmiddelen te destilleren en ik doe gewoon een eenvoudige destillatieopstelling met gewone glazen en zo, maar het maakt niet uit wat ik destilleer, het duurt gewoon eeuwig.
als ik een water/olie mengsel heb, dan destilleert het gewoon 10ml in 4 uur.

Als ik te veel procedures en opstellingen bekijk op youtube en het internet lijkt er niets mis te zijn met mijn opstellingen maar het is gewoon vreemd tijdrovend ?!?

ook het gebruik van een vacuümpomp maakt gewoon de hele plaats gevuld met het gas ( te veel afval ) , en ook ik zie dat voor eenvoudige distillaties vacuüm is geen noodzaak, maar het lijkt onmogelijk zonder voor mij ?
 

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 8, 2022
Messages
678
Reaction score
512
Points
63
Deals
5
Vertel ons meer over wat je gebruikt om te verwarmen, wat je verwarmt, glaswerk dat je gebruikt, enz.
Gebruik je een bad van iets? Omwikkel je de bovenkant van je kolf en kolom eerst met een paar cm?
 
View previous replies…

methyllordir

Don't buy from me
New Member
Joined
Jun 20, 2022
Messages
6
Reaction score
2
Points
1
Ik gebruik een elektrische laboratoriumverwarmer/magnetische roerder en borosilicaatglaswerk. Verwarmen in een bad zorgt er alleen voor dat de oplossing sneller opwarmt, maar lijkt niet echt te helpen bij de destillatie zelf.

Ik heb nog niet geprobeerd de kolf of het bovenstaande glas in te pakken.
 

KokosDreams

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 16, 2022
Messages
912
Solutions
2
Reaction score
599
Points
93
Het isoleren van de kolf + kolom met aluminiumfolie zal helpen voorkomen dat de warmte wegvloeit en zo de destillatie sneller laten verlopen, toch kost een destillatie tijd.
Je wilt ervoor zorgen dat de warmte in je apparaat op een constant niveau is, zodat de destillatie kan plaatsvinden.
 

WinterDust

Don't buy from me
Resident
Joined
May 21, 2022
Messages
230
Reaction score
206
Points
43
Deals
3
Jezus Christus, wat heb ik een problemen vandaag.

Laat ons een duidelijke foto zien van je hele opstelling, ik gebruik dezelfde apparatuur als jij voor vacuümdestillatie en ik heb geen probleem.
 
Top