Question Waar technisch zwavelzuur kopen?

Mr.Magic

Don't buy from me
Resident
Joined
Nov 12, 2022
Messages
11
Reaction score
3
Points
3
Hoi allemaal,

de laatste keer dat ik zwavelzuur heb gekocht was ongeveer 2 jaar geleden, toen je het bijna overal kon kopen zonder speciale toestemming. Dat was kort voordat het in Europa als gevaarlijke stof werd geclassificeerd.
De meeste online distributeurs van chemische stoffen hebben een verklaring voor eindgebruik nodig.

Dus waar kan ik hoeveelheden van 1-5l zwavelzuur met <95% zuiverheid kopen?
Heeft iemand een clearnet/darknet markt, waar zwavelzuur en andere chemische goederen worden aangeboden?

Mr.Magic
 

Never to sleep

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 31, 2022
Messages
128
Reaction score
160
Points
43
95% zuiver zwavelzuur is geen technische kwaliteit. Het zijn niet "de meeste" distributeurs die een eindgebruikersverklaring nodig hebben, maar allemaal. Je kunt dit alleen kopen als je het als bedrijf koopt en er een legitiem gebruik voor opgeeft.

Sommige afvoerreinigers bevatten laagwaardig zwavelzuur dat je kunt extraheren en concentreren tot de gewenste concentratie. Houd er wel rekening mee dat het koken van geconcentreerd zwavelzuur geen pretje is, omdat je dit moet doen bij temperaturen boven de 300 °C.

Als marktplaats kun je dit forum gebruiken om goederen te kopen. Als je het echt nodig hebt, kun je me een direct bericht sturen en dan stuur ik je wat.
 

buffalophill

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 28, 2024
Messages
13
Reaction score
10
Points
3
Welk zwavelzuur je ook krijgt, het kan verontreinigd zijn, afvoerreinigers zijn vaak verontreinigd. het moet helder zijn en zwaarder dan water. om zuiverheid te garanderen kun je een destillatieapparaat gebruiken. ten eerste om water te verwijderen, ten tweede om het zuur te destilleren en verontreinigingen achter te laten.
 

blacky2340

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Sep 28, 2023
Messages
37
Reaction score
27
Points
18
Ik gebruik een specifieke afvoerreiniger met 97% zwavelzuur, zo niet meer. 1 liter = 1,8 kg is zo goedkoop als wat, maar wat kan je anders verwachten in Oost-Europa?
 

OTC_HomeChemist

Don't buy from me
New Member
Joined
Apr 30, 2024
Messages
17
Reaction score
8
Points
3
Hi,
je zult in de EU geen legale bron vinden die zwavelzuur van meer dan 14,9% verkoopt, waar je ook kijkt.

Als je een hogere concentratie dan dat nodig hebt, kun je ofwel het 14,9% spul gebruiken dat je gemakkelijk in grote hoeveelheden en in veel verschillende winkels over de toonbank en online kunt kopen en het concentreren of het spul via andere kanalen krijgen.

Zwavelzuur concentreren tot 70% is een fluitje van een cent en vereist alleen basisglaswerk... Alles boven 70% mag alleen worden gedaan met veiligheidsmaatregelen, de juiste apparatuur en basiskennis/ervaring. Geconcentreerd kokend zwavelzuur is smerig spul, geloof me maar.
 

blacky2340

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Sep 28, 2023
Messages
37
Reaction score
27
Points
18
Ik heb 97% zuur. En het is niet kokend haha het heeft een leuke paarse kleur ik kan mijn hand er zonder problemen in steken als ik geen snee in mijn hand heb dan kan het branden.
 

magnesium_sulphate

Don't buy from me
Resident
Joined
Apr 11, 2024
Messages
19
Solutions
1
Reaction score
21
Points
3
Hallo,
Er bestaat afvoerreiniger die voor 97% uit zwavelzuur bestaat. 1l kost minder dan €5. Stel VPN in op Litouwen en google "sieros rūgštis valiklis". Ik weet niet zeker waar je woont en of ze het
naar je opsturen, maar het is de moeite waard om te kijken. Ik heb bij indregients gekeken en het is zeker 97% zwavelzuur.
 

blacky2340

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Sep 28, 2023
Messages
37
Reaction score
27
Points
18
Ik kan opnieuw verzenden via bbgate escrow drain cleaner maar duurder dan 5 eur :D
 

Swirly

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Oct 2, 2023
Messages
13
Reaction score
2
Points
3
Ze kleuren dat spul. Heeft een paarse kleur. Ik twijfel over het gebruik van Ambro-sol.
 
Top