De eenvoudigste synthese van methamfetamine uit amfetamine

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,812
Points
113
Deals
1
V58yjrZIsF

Inleiding

Er bestaan veel procedures voor de productie van N-methylamfetaminen (methamfetaminen) uit verschillende uitgangsmaterialen, zoals fenyl-2-propanon (P2P), fenylacetaldehyde of efedrine, maar wat als je al een amfetamine hebt en een methylgroep aan een aminogroep wilt toevoegen? Als je de eerste reactie gebruikt die in je opkomt voor de conversie, om de amfetamine te alkyleren met methyljodide of dimethylsulfaat, zou je teleurgesteld zijn, omdat je een mengsel van producten zou krijgen, met als belangrijkste N, N-dimethylamfetamine (met een zeer lage activiteit), want als de amfetamine eenmaal is gemethyleerd tot methamfetamine, is het molecuul veel gevoeliger voor een andere alkylering, en dus wordt de dimethylamfetamine veel sneller gevormd dan dat de resterende amfetamine wordt gealkyleerd tot methamfetamine. Eigenlijk zou je in het reactiemengsel niet-gereageerde amfetamine, N-methylamfetamine, N, N-dimethylamfetamine en zelfs wat van een quaternair N, N, N-trimethylamfetaminezout vinden.

Om dit te voorkomen, moeten we meestal onze toevlucht nemen tot indirecte methoden om de methylgroep te introduceren. Een manier is om de amfetamine te laten reageren met formaldehyde (hetzij als waterige oplossing, hetzij als paraformaldehyde) om de amfetamineformaldehyde-imine te krijgen, die vervolgens kan worden gereduceerd tot N-methylamfetamine met behulp van verschillende reductiemiddelen, bijvoorbeeld Al/Hg of Pt/H₂.

In dit onderwerp heb ik de eenvoudigste synthese beschreven van methamfetamine (4) uit amfetaminezout via imine (3) met behulp van Al/Hg-reductie.

Apparatuur en glaswerk:

Reagentia.

  • 1 mol amfetaminezout;
  • ~1 L 20% natriumhydroxide (NaOH) wateroplossing;
  • ~700 mL DCM of petroliumether;
  • 1 mol (81 mL 37% of 75 mL 40%) waterig formaldehyde (CH2O);
  • 350 mL EtOH (ethanol 96-98%);
  • ~70 g Al-folie;
  • 1,62 g kwik(II)nitraat (Hg(NO3)2);
  • ~500 mL 20 % zoutzuuroplossing (HCl);
  • ~200 g watervrij natrium- of magnesiumsulfaat (Na2SO4 of MgSO4).

Procedure

J417eyKxt9

  1. Je moet 1 mol amfetaminevrije (1) base krijgen door zout van je amfetaminezout (sulfaat of fosfaat) toe te voegen aan 20% NaOH-wateroplossing tot pH 12. Roer het 15 minuten en extraheer amfetaminevrije base door DCM of petroliumether 3 x 75 ml.
  2. Bereid Al amalgaam. Je moet ongeveer ~70 g Al folie en 1,62 g kwik(II)nitraat (Hg(NO3)2) gebruiken om amalgaam te maken zoals beschreven in het volgende onderwerp.
  3. Een mengsel van 1 mol amfetamine vrije base (136 g) en 1 mol waterig formaldehyde (2) (81 mL 37% of 75 mL 40%) in 350 mL EtOH (ethanol) wordt gegoten in een 5 L rondbodemkolf met refluxkoeler en een overmaat aluminiumamalgaam, dat van tevoren is bereid.
  4. Imine (3) wordt gedurende ongeveer twee uur gereduceerd om de reactietemperatuur onder ~50-60 °C te houden. Ermoet worden gekoeld als de reactie te heftig wordt.
  5. 1 L afgekoeld gedestilleerd water wordt toegevoegd aan de reactiemassa, aluminiumhydroxide vaste stoffen worden afgefiltreerd.
  6. De hele reactiemassa wordt behandeld met 20 % HCl tot pH 3 en geëxtraheerd met DCM of petroliumether 3 x 75 mL. De DCM-extracten worden gecombineerd. De waterlaag die bij het filtreren ontstaat, wordt gealkaliseerd met 20% NaOH aq tot pH 12 en geëxtraheerd met 3 x 75 ml DCM of petroliumether. Organische lagen met methamfetamine (4) worden gecombineerd (van eerste en tweede extractie van gealkileerde waterlaag), gedroogd boven Na2SO4 of watervrij MgSO4 en geconcentreerd in vacuüm.
  7. De bereiding van methamfetaminehydrochloride wordt uitgevoerd door droog HCl-gas door de organische (DCM met methamfetamine) laag te laten borrelen. Het neerslag van methamfetaminehydrochloride wordt afgefiltreerd door zuigfiltratie en gedroogd. Je kuntook IJsmethamfetamine kweken met de volgende methoden.
 
Last edited:

diogenes

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Dec 27, 2021
Messages
183
Reaction score
97
Points
28
Hoi Patton, ben je van plan om wat foto's van deze synthese toe te voegen? Wat is de gebruikelijke opbrengst?
 

diogenes

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Dec 27, 2021
Messages
183
Reaction score
97
Points
28
Is het ook stereospecifiek? Wordt D-methamfetamine verkregen als wordt uitgegaan van D-amfetamine?
 

MadHatter

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 4, 2021
Messages
442
Solutions
1
Reaction score
417
Points
63
In het originele Rhodium-artikel wordt het beschreven als stereospecifiek:
"70g d-amfetamine in alcohol met aluminium en 1 mol formaldehyde gaf d-metamfetamine, dat werd omgezet in het fosfaatzout. 1-Fenyl-2-aminopropanol leverde op dezelfde manier efedrine op."
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,812
Points
113
Deals
1
Hallo. Nee, dat ben ik nu niet van plan. Ik kan het niet precies zeggen.
 

BongMan

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 31, 2022
Messages
34
Reaction score
4
Points
8
Ik weet niet wat er mis is gegaan, maar ik verloor bijna 20 gm van pure amfetamine, ik heb geprobeerd om het te neutraliseren met NaOH, en extract met petroleumether niets was links op verdamping, probeerde het opnieuw met DCM weer niets links op verdamping, jongens iemand geprobeerd deze methode, als iemand gaat proberen gebruik dan kleine hoeveelheid ....
 

metux

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 9, 2023
Messages
111
Reaction score
43
Points
28
20 gram is veel, ik denk dat je meer oefening nodig hebt, maar verlies niet nog eens 20 gram maat, je kunt beginnen met een schaal van 1 gram.
 

BongMan

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 31, 2022
Messages
34
Reaction score
4
Points
8
Ik heb het 4-5 keer geprobeerd, dus ik ben in totaal 20 gram kwijt.
 

redsm

Don't buy from me
New Member
Joined
Nov 13, 2023
Messages
4
Reaction score
2
Points
1
Bedoelt u de eerste stap van de synthese?

Als je er niet in slaagt om amfetaminezout om te zetten in freebase, moet je de basisvaardigheden van scheikunde leren. Probeer een leerboek organische chemie en een praktische/experimentele handleiding organische chemie.
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,812
Points
113
Deals
1
Heb je diep vacuüm gebruikt? Weet je zeker dat het amfetaminezout was? Wat heb je precies gedaan, kun je je procedure beschrijven?
 

diogenes

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Dec 27, 2021
Messages
183
Reaction score
97
Points
28
Hoi Patton, wat doe je met het oplosmiddel (petroleumether) nadat je de vrije base hebt geëxtraheerd? Verdamp je het tot het een zeer kleine hoeveelheid is en voeg je dan EtOH toe? Kan IPA ook gebruikt worden? (Alleen omdat EtOH moeilijk te drogen kan zijn - of is droogheid in dat stadium geen vereiste?)

Als de organische laag met methamfetamine wordt samengevoegd en vervolgens geconcentreerd onder vacuüm - wordt het oplosmiddel dan ook verhit of wordt er alleen vacuüm toegevoegd? Wat is het voordeel hiervan vs. voorzichtige verdamping door verhitting van de organische laag?

Sorry voor de vele vragen, maar dit is echt een geweldige route en ik wil het graag proberen zodra ik tijd heb, dus het zou geweldig zijn om alle details op te helderen zodat het relatief soepel verloopt. Heel erg bedankt voor het delen hiervan.

Als ik het goed begrijp wat je hebt geschreven BongMan, heb je de waterige amfetamineoplossing geneutraliseerd met NaOH. Je moet eigenlijk de Ph verhogen tot ongeveer 12-13, en wanneer de juiste Ph is bereikt zal er een laagje freebase bovenop je waterige oplossing liggen. Wanneer deze onduidelijke laag verschijnt, ben je klaar voor de extractie.
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,812
Points
113
Deals
1
Hoi, Diogenes =)
Je moet vrije basisolie van amfetamine verkrijgen. Het ziet er anders uit.
misschien
Je voegt waterige formaldehyde toe, je hebt geen absolute EtOH nodig voor toevoeging aan een waterige oplossing, dat is duidelijk.

Vrije base van meth kan gedeeltelijk worden geoxideerd door luchtoxigenen onder verhitting, en je zult opbrengst verliezen. De gouden standaard is vacuümdestilleren.
Graag gedaan! Deel je resultaten met ons, alsjeblieft. Veel succes!;)
 
Last edited by a moderator:

BongMan

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 31, 2022
Messages
34
Reaction score
4
Points
8
Ik los amfetaminesulfaat op in 20 % NaOH en roer 15 minuten, extraheer met MDC X 3 keer, laat de oplossing verdampen, dat is precies wat ik heb gedaan. en ja, ik heb de Markies-test gedaan voor de conformatie van amfetamine en het was 100 % amfetamine.
 

BongMan

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 31, 2022
Messages
34
Reaction score
4
Points
8
.... oeps ik heb de pH niet gecontroleerd ik dacht dat ik al rond de 12-13 zat zoals gewoonlijk bij NaOH pH en ik heb niet gewacht op laagscheiding..........deel alsjeblieft je resultaten als je het gaat proberen.
 

BongMan

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 31, 2022
Messages
34
Reaction score
4
Points
8
kunnen we dit amphi to meth proces doen voordat we het omzetten in sulfaat tijdens de amfetaminesynthese ....?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,812
Points
113
Deals
1
Ja, je kunt deze reactie uitvoeren met amph vrije base (stappen 3-7).
Je moet een 20% NaOH-oplossing toevoegen aan een oplossing van amfowatersulfaat tot 12-13 pH. Meng dit vervolgens en extraheer 3 keer met DCM (niet MDC).
Hoe heb je dit ingedampt?
 
Last edited by a moderator:

BongMan

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 31, 2022
Messages
34
Reaction score
4
Points
8
in hete lucht ...
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,812
Points
113
Deals
1
Amf kan niet verdampt worden in hete lucht
 

primitiveintelectual

Don't buy from me
Resident
Language
🇨🇿
Joined
Feb 12, 2022
Messages
91
Reaction score
93
Points
18
voor deze reactie zou genoeg zijn 4L Rondbodemkolf ?
 

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 8, 2022
Messages
678
Reaction score
512
Points
63
Deals
5
Even opschalen, maar waarschijnlijk wel
 

ASheSChem

Don't buy from me
Resident
Language
🇫🇷
Joined
Apr 10, 2022
Messages
300
Reaction score
164
Points
43
Hallo jongens;
@G.Patton, @Dragovich, & co

ik begrijp deze stap niet...


is het een vacuümfiltratie of een vacuümdestillatie (als dit, hoeveel temp C °?)
Geen video's voor deze stap?

en... dit resultaat is... lichtgele methamfetamine (vloeibaar? poeder?) degene die je gebruikt voor ijs?

sorry voor noob tijd
 

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 8, 2022
Messages
678
Reaction score
512
Points
63
Deals
5
Ik heb een algemeen schema bijgevoegd voor vacuümdestillatie, of als je een alles-in-een oplossing wilt, kun je een korte padkop kopen zoals in de bijlage. Je hebt ook een vacuümpomp nodig, de minipompjes van aliexpress doen het werk of je kunt jezelf trakteren op een echte OFR, koop een waterstraalpomp en een echt sterke aquariumpomp om hem op aan te sluiten. Je hebt waarschijnlijk ook een koudeval nodig, ik denk dat patton hier een draad over heeft.
Of rotovap, dat is het handigst.
 

Attachments

  • hkYzIaKdnm.png
    hkYzIaKdnm.png
    104.8 KB · Views: 510
  • LGTiBljUMF.jpg
    LGTiBljUMF.jpg
    17.6 KB · Views: 512

ASheSChem

Don't buy from me
Resident
Language
🇫🇷
Joined
Apr 10, 2022
Messages
300
Reaction score
164
Points
43
Sorry, maar ik heb dit nog nooit gedaan, dus... ik ben een beetje verdwaald.

Kan ik deze assemblage gebruiken als voorbeeld?
TKmwOq7GlR


Dus ... ik doe de "organische lagen met methamfetamine (4) gecombineerd" (en mijn MgSO4? of in de 500ml een ...?) in de 2000ml ballon ... en ... ik zet hoeveel temp? al het destillaat wordt vastgehouden?
 
Top