Synthese van Fenylazijnzuur uitandelzuur (kleinschalig)

WillD

Expert
Joined
Jul 19, 2021
Messages
730
Reaction score
1,047
Points
93
Reactieschema:
QrjteHwBoC


Synthese:
1. Amandelzuur (15,0 g) werd opgelost in onderfosforzuur 85% aq (15 ml).
1hkByCow3X
ZCqxVdcWTX
Bp5X7NmlgV
87NRIpv2Fe



2. Jodium (15 g) werd in kleine porties toegevoegd, terwijl gedurende 1 uur bij reflux werd verwarmd.
Vsc8mfixzQ
XQKpn4odGU
MiCgKaA027



3. De oplossing werd over koud water gegoten en het ruwe product werd geherkristalliseerd uit heet water om een kleurloos kristallijn product van 10 g op te leveren.
Yi9qxTskp8
JfEbd61RYH
 
Last edited by a moderator:

rabbitass

Don't buy from me
Resident
Joined
Feb 17, 2024
Messages
23
Reaction score
7
Points
3
Hallo, ik ben erg geïnteresseerd in deze synthese, tenminste waar ik vandaan kom is het heel gemakkelijk om kg L-mandelzuur te krijgen, waar ik moeite mee heb is om het hypofosforzuur te krijgen, kan ik het vervangen door een ander zuur dat gemakkelijker voor mij te krijgen is?
 

lalalander

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jun 17, 2023
Messages
53
Reaction score
22
Points
8
Ik denk het niet. Als je rode fosfor kunt vinden, kun je ook fosforzuur gebruiken. Het is veel gemakkelijker te vinden dan onderfosforzuur. Natuurlijk is het vinden van rode fosfor nog steeds een probleem.
 

lalalander

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jun 17, 2023
Messages
53
Reaction score
22
Points
8
Hypofosforzuur is moeilijk te vinden.
 

WillD

Expert
Joined
Jul 19, 2021
Messages
730
Reaction score
1,047
Points
93
Het is precies hypo. Het is moeilijk te krijgen, maar het past het beste. Het verkrijgen van meth uit efedrine is vergelijkbaar.
 
View previous replies…

hacke8

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Feb 26, 2024
Messages
124
Reaction score
33
Points
28
Hallo, Will Chemist, kun je een draad publiceren voor het bereiden van P2P met fenylazijnzuur? Ik heb het al een hele tijd niet gevonden. Hartelijk dank.
 

stevepreston

Don't buy from me
Member
Language
🇺🇸
Joined
Aug 24, 2024
Messages
33
Reaction score
3
Points
8
hij heeft gelijk alsjeblieft het zou geweldig zijn...
 

stevepreston

Don't buy from me
Member
Language
🇺🇸
Joined
Aug 24, 2024
Messages
33
Reaction score
3
Points
8
Ik heb meer dan 2 kg waarvan ik niet weet wat ik ermee moet doen omdat de ovenbuismethode moeilijk is en we niet weten wat de makkelijkste methode is.
 

Labchef

Don't buy from me
Member
Language
🇬🇧
Joined
Oct 5, 2023
Messages
5
Reaction score
0
Points
1
Ik wil deze procedure proberen, maar ik ontdekte dat mandelzuur verschillende cas-nummers heeft. Wat is het juiste cas-nr om te gebruiken? Amandelzuur is er in DL, S en L geloof ik. Is het goed om een van deze te gebruiken voor de procedure om fenylazijnzuur te verkrijgen?
 

lalalander

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jun 17, 2023
Messages
53
Reaction score
22
Points
8
Het maakt niet uit. Na de reductie verdwijnt het chiraal centrum en hou je fenylazijnzuur over.
 

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 22, 2023
Messages
329
Reaction score
274
Points
63
Het lijkt erop dat jullie hier iets missen. Mogelijke op fosfor gebaseerde reagentia voor de reductie zijn:
- RP, rode fosfor met jodium
- H3PO2, hypofosforzuur en jodium
- H3PO3, fosforzuur en jodium
- H3PO4, orthofosforzuur of gewoon fosforzuur en NaI of KI, natriumjodide of kaliumjodide

Waarbij H3PO2 en H3PO3 de voorkeur hebben.
Al deze vormen HI, waterjoodzuur, wat het eigenlijke reductiemiddel is.

H3PO2 wordt gemaakt van natrium-, calcium- of kaliumhypofosfiet en HCl. Zoek naar "elektroless nickel plating" en je vindt het.
H3PO3 wordt gebruikt in hydrocultuur en wijngaarden.
H3PO4 wordt overal gebruikt als roestverwijderaar, ontkalker enz.

Jodium wordt gemaakt door oxidatie van NaI of KI.
NaI of KI worden gebruikt om water te desinfecteren, zoek maar op "Preppers" en "Survivalisten".

btw. PAA. fenylazijnzuur heeft een heel speciale en plakkerige geur die er niet makkelijk af te wassen is, wees gewaarschuwd. Of beter: Het stinkt enorm en jij ook als je het maakt. En de geur blijft ongeveer een week hangen, hoe vaak je ook doucht.
 

stevepreston

Don't buy from me
Member
Language
🇺🇸
Joined
Aug 24, 2024
Messages
33
Reaction score
3
Points
8
Kunt u alstublieft de verhoudingen van PSEUDO en IODINE en H3PO3 en de tijd en warmte uitleggen? Ik heb geen toegang tot H3PO2 en als het echt werkt en H3PO3 een goed betrouwbaar reductiemiddel is, kunt u dat dan opnieuw doen?
 

hacke8

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Feb 26, 2024
Messages
124
Reaction score
33
Points
28
Meneer, isandelzuur 2836-32-0? Kan het reagens met slechts 50% hypofosforzuur worden gebruikt?
 

stevepreston

Don't buy from me
Member
Language
🇺🇸
Joined
Aug 24, 2024
Messages
33
Reaction score
3
Points
8
Ja, er staat een stap voor stap video op youtube, zoek maar op mandelzuur / fenylazijnzuur... Graag gedaan...
 
Top