Synthese van N,N dimethyltryptamine freebase via Fischer Indole (met foto's van het proces en een video)

Agilent1100DAD

Don't buy from me
New Member
Joined
Dec 27, 2022
Messages
30
Reaction score
75
Points
18
Veel plezier!

1. Een middelgrote magnetische roerstaaf werd in een RBG-kolf van 500 ml geplaatst. 18 g fenylhydrazine HCl werd opgelost in 250 ml gedeïoniseerd water in een RBG-kolf van 500 ml met 3 hals 24/40 scharnier, die op een verwarmingsmantel werd gezet die als magneetroerder fungeert. Hals 1 had een rubberen tussenschot, hals 2 had een thermometer, in een glazen 24/20 adapter, en was verbonden met de verwarmingsmantel. En hals 3 had een terugvloeikoeler die was aangesloten op een watercirculatiepomp.

2. 4 ballonnen werden opgeladen met stikstof, bevestigd aan het uiteinde van een 20 mL injectiespuit (zonder plug). Een 18 gauge naald werd aan de spuit bevestigd en de spuit werd in een stevig stuk rubber gestoken voor later gebruik.

3. Het RBF werd met stikstof gevuld door de spuit (met een stikstofballon aan het uiteinde) in hals 1 te steken. De verwarmingsmantel werd ingesteld op 32 °C en de magnetische roerstaaf werd ingesteld op middelhoog roeren.

Ue8NfUcVPX

4. Een 10 mL spuit werd gevuld met 7,2 mL geconcentreerd zwavelzuur en een 18 gauge naald werd aan de spuit bevestigd. De spuit met zwavelzuur werd in het rubberen tussenschot van hals 1 gestoken. Het zwavelzuur werd langzaam toegevoegd aan de suspensie, onder een stikstofomgeving, gedurende 10 minuten terwijl de temperatuur onder 40'C werd gehouden.

5. De oplossing (lichtoranje kleur) is verwarmd tot 37'C en nog eens 10 minuten geroerd.

6. Een oplossing van 25 g 4-(N,N-dimethylamino)butanal diethylacetal in 90 mL acetonitril werd bereid in een bekerglas van 250 mL.

7. Het rubberen tussenschot op hals 1 werd losgemaakt en een 100 mL toevoertrechter werd toegevoegd. De 4-(N,N-dimethylamino) butanal diethylacetaloplossingin acetonitril werd toegevoegd aan de toevoertrechter. Het rubberen septum, met de stikstofballon er nog aan, werd bovenop de vultrechter geplaatst.

4XM5PFkcx9


8. Nadat stap 5 was voltooid, werd na 10 minuten de 4-(N,N-dimethylamino)butanaldiethylacetaaloplossingin acetonitriloplossing druppelsgewijs toegevoegd gedurende 60 minuten, terwijl de temperatuur op 37'C werd gehouden. Na toevoeging wordt de toevoertrechter gespoeld met acetonitril (ongeveer 30 ml) en druppelsgewijs toegevoegd aan de reactor.

9. De inhoud werd 4 uur geroerd terwijl de temperatuur op 40'C werd gehouden.

10. Aan de zure oplossing in de RBF werd druppelsgewijs 100 ml NaOH-oplossing (4M) toegevoegd terwijl de temperatuur op 20~25'C werd gehouden. De RBF-kolf werd periodiek in een koud bad geplaatst als de temperatuur 25'C bereikte. De pH van de oplossing was 11 nadat NaOH was toegevoegd en de suspensie was melkachtig.
.
11. De suspensie in de RBF-suspensie is geëxtraheerd met 3* 200 DCM




12. De organische lagen worden samengevoegd en in een vacuümoven bij 30 °C met een onderdruk van -30 mm hg geplaatst. Het eindproduct werd 48 uur in de vacuümoven gelaten om er zeker van te zijn dat al het oplosmiddel verdampt is.

13. Na 48 uur vormde het eindproduct lichtoranje kristallen en wat lichtoranje residu.

14. De ruwe freebase werd opgelost in aceton (200 ml) en door een pad van silica (230-400 mesh, 100 g) gegoten. Het pad werd geëlueerd met aceton/MeOH (9:1, 2 L). De gecombineerde filtraten werden weer in de vacuümoven geplaatst bij 30 'C gedurende 24 uur. 30 'C. Het eindproduct had een massa van 15,45 g gezuiverde N,N DMT freebase als een geconcentreerde om 15,45 g gezuiverde N,N DMT freebase (56,8% opbrengst) als een geel-roodachtige olie met gele kristallen die gevormd rond de olie.


O3P46wuzm9
P8jw7QtDxV
0ALQmUR7Tv



15. Het smeltpunt was 45-47 'C, wat overeenkomt met een combinatie van DMT polymorf I en II.

0OQN6hmkJ9

Geïsoleerde N,N DMT-kristallen!
 
Last edited by a moderator:

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
531
Reaction score
287
Points
63
Dit is echt duidelijk, correct en goed beschreven in elk rellevant detail, gefeliciteerd en bedankt om dit met ons te delen! Ik vraag me af of N-Me,N-iPr-aminobutyl-diethylacetal toevallig commercieel verkrijgbaar is, maar ik heb geen hoge verwachtingen omdat alleen N-Me-isopropylamine buitensporig duur is volgens standaardleveranciers.
 

K.1

Don't buy from me
Member
Joined
Feb 15, 2023
Messages
7
Reaction score
0
Points
1
Kan ik iets anders gebruiken in plaats van acetonitril? Wat moet ik gebruiken?
Agilent1100DAD
 

Agilent1100DAD

Don't buy from me
New Member
Joined
Dec 27, 2022
Messages
30
Reaction score
75
Points
18
Je wilt een oplosmiddel gebruiken dat:

A. Het 4-(N,N-dimethylamino) butanal diethylacetaal oplost.

B. Vergelijkbare verdelingscoëfficiënten (Log P) heeft

C. Mengbaar met water, je zult een aq oplossing van NaOH toevoegen en dan extraheren met DCM

D. Lage hygroscopische eigenschappen (laag vochtgehalte)

E. Heeft geen ongewenste reacties met zwavelzuur


je hebt de keuze uit ethylacetaat, chloroform, ethanol, methanol, acetonitril of dmso

ethylacetaat en chloroform zijn een no go omdat ze onmengbaar zijn met water. Ethanol en methanol zijn hygroscopischer dan acetonitril en kunnen reageren met de precursor.
DMSO kan door zijn hoge kookpunt nog complexer worden door de uiteindelijke verwijdering tijdens de bewerking.

Onthoud dat je de 4-(N,N-dimethylamino)butanal diethylacetaaloplossing toevoegt aan geconcentreerd zwavelzuur. Ethanol in de aanwezigheid van geconcentreerd zwavelzuur produceert ethaan, methanol produceert methaan. Zolang je geconcentreerd zwavelzuur gebruikt, zal er geen hydrolyse van ACN optreden.

Daarom zou ik niet afwijken van ACN.

Het is een oplosmiddel dat gemakkelijk te vinden is op Amazon of eBay. Als de verkoper geen analysecertificaat levert, destilleer dan om water te verwijderen, voeg watervrij natriumsulfaat toe en filter het natriumsulfaat weg.

Ik hoop dat dit helpt.
 

Rabidreject

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Dec 2, 2023
Messages
316
Reaction score
29
Points
28
Dit is prachtige chemie, maar het is zoveel ingewikkelder dan de dubbele methylering van tryptamine, voor de gemiddelde chemicus - toegegeven, ik wacht nog steeds op mijn vacuümkamer - we hebben niet allemaal mooie vacuümovens! Haha jk - het is allemaal voor de grap want ik ben jaloers!
Om eerlijk te zijn, mijn olie die ik uiteindelijk heb gekregen heeft een vergelijkbare kleur en ook het uiteindelijke extract dat je hebt gemaakt met DCM had ongeveer dezelfde kleur als de mijne.
De silica pad is ook cool, maar ja, niet echt toegankelijk.
Vervelend genoeg is n,n-DMT wat me geïnteresseerd heeft in organische chemie in plaats van extractie en nu weet ik 6 maanden van dagelijkse kennis en leren ... Ik kan gerust zeggen dat ik wou dat ik was begonnen met de Henry reactie op gesubstitueerde aldehyden tot PEA's of zelfs Psychedelische Amfetaminen ...
Misschien zelfs eerst een gram of twee racemische amfetamine...gewoon om de bal aan het rollen te krijgen en de adhd onder controle! Haha
 
Top