Synthese van 3-cylindolen

WillD

Expert
Joined
Jul 19, 2021
Messages
730
Reaction score
1,047
Points
93
Reactieschema:
BZGVAjRgUe

Synthese:
1. Aan een roerende oplossing van indool (1 eq.) in CH2Cl2 werd SnCl4(1,2 eq.) in één portie toegevoegd.
2. Nadat het ijsbad was verwijderd, werd het mengsel 30 minuten bij kamertemperatuur geroerd, waarna azijnzuuranhydride (1 eq.) in kleine porties aan de suspensie werd toegevoegd, gevolgd door nitromethaan.
3. Het mengsel werd 2 uur bij kamertemperatuur geroerd.
4. Na blussen met ijs en water werd het mengsel gefiltreerd om anorganische neerslag te verwijderen en het organische materiaal werd geëxtraheerd met ethylacetaat.
5. De organische fase werd gedroogd boven Na2SO4 en geconcentreerd bij verminderde druk om het product te verkrijgen als een kristallijne vaste stof.
 
Last edited by a moderator:

David

Don't buy from me
New Member
Joined
Jun 22, 2022
Messages
3
Reaction score
0
Points
1
Leg me alstublieft deze stap in detail uit

5. De organische fase werd gedroogd over Na2SO4 en geconcentreerd bij verminderde druk om het product te verkrijgen als een kristallijne vaste stof.
 

WillD

Expert
Joined
Jul 19, 2021
Messages
730
Reaction score
1,047
Points
93
u hebt watervrij SnCl4 (cas: 7646-78-8) nodig. Het is een "wit" reagens dat je kunt kopen op de Ali markt of op een andere markt. Je kunt het ook vervangen door een ander Lewiszuur.
 

Yunik777

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Nov 20, 2023
Messages
10
Reaction score
3
Points
3
Ja, ik heb ook gehoord dat je letterlijk uit mottenballen kunt opbouwen als je het juiste spul hebt, weet iemand daar iets van?
 

Yunik777

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Nov 20, 2023
Messages
10
Reaction score
3
Points
3
Ik bedoel het opbouwen van noids
 

WillD

Expert
Joined
Jul 19, 2021
Messages
730
Reaction score
1,047
Points
93
Als je geen 1-naftoëzuur kunt vinden. Maar het verkrijgen van zuurchloride is niet de meest aangename procedure.
 

Yunik777

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Nov 20, 2023
Messages
10
Reaction score
3
Points
3
Bedankt voor je antwoord
 
Top