Richt je scheikundelab in je garage in

Novator

Resident
Joined
Oct 30, 2021
Messages
39
Reaction score
819
Points
83
7PKqGfwzU8

Het laboratorium bevindt zich in de garage.

De garage is geërfd of je hebt hem zelf gekocht - het maakt niet uit. Van boksen in een jachtclub tot gebouwd met je eigen handen, elke garage kan geld opleveren. De voorbereiding van de lancering van een ondergronds laboratorium is 50% succes. Tijdens de voorbereidingsfase moeten onvoorziene omstandigheden worden uitgesloten. Nog voor de eerste aankoop van reagentia moet je nadenken over de productiecyclus vanaf het begin van de synthese tot aan de recycling. En als je dat leest, weet je al wat je wilt. In dit artikel wordt ingegaan op de bouw van een laboratorium in de garageruimte en op een aantal belangrijke problemen met betrekking tot de productie van drugs.


Meestal wordt de illegale productie van verdovende middelen uitgevoerd in gehuurde appartementen, landhuizen, loodsen, boerderijen, containers, gebouwen, aarden schuilplaatsen. Maar het is de garage die toonaangevend is op het gebied van mogelijkheden en eenvoud.
MqYi1RfLJy

Waarom de garage?
☑ Afstand tot de woonsector
☑ Goedkoop in procesorganisatie en bediening
☑ Breed scala aan mogelijkheden
☑ Dankzij het technische doel van de structuur kunt u snel apparatuur installeren en demonteren, de configuratie van de ruimte wijzigen. In het geval van een lek van chemische geuren is het ook minder waarschijnlijk dat het laboratorium in gevaar wordt gebracht.


QwWqTXGAFO
Z0Au3TyxcR
De garageruimte en de beschikbaarheid van communicatie zijn de belangrijkste grenzen waarvan de schaal van het laboratorium afhangt. In een beperkte ruimte moet de productie van medicijnen zoveel mogelijk worden geoptimaliseerd. Het is onaanvaardbaar om het eindproduct te drogen en te verpakken naast reagentia of productieafval.

Afhankelijk van de omstandigheden en taken wordt de garage gebruikt voor een volledige synthesecyclus of de fasen daarvan, de vervaardiging van tabletten/capsules, de verpakking van goederen, de vervaardiging van verpakkingen, het maskeren voor later transport), (inclusief het verbergen van drugs in voertuigen), de verwerking van plantaardige grondstoffen.
In zeldzame gevallen is de garage geschikt voor synthese met behulp van een reactor. Het gebruik van de reactor vereist een plafondhoogte van meer dan twee meter, een ventilatiesysteem met een hoge pijp. En kleine groothandel gesynthetiseerd in kolven is de beste keuze voor de garage.
Waar moet rekening mee worden gehouden en van welke factoren hangt de veiligheid af?

  • lawaai
  • scherpe geur, bij afwezigheid van luchtfiltersystemen
  • goed gesloten ramen kunnen argwaan wekken
  • hoge elektriciteitsrekeningen
  • wanorde in de omgeving
  • wanordelijk uiterlijk van auto's en mensen op verschillende tijdstippen van de dag
  • te hoge veiligheidssystemen kunnen extra aandacht trekken
  • verdacht afval (flessen, dozen, zakken, medicijnen, sporen van chemicaliën)
  • rioolwateranalyse (relatief nieuwe manier om misbruik van stoffen op te sporen)
  • overtollige warmte die uit de ruimte komt (infraroodcamera's worden gebruikt om boerderijen en laboratoria op te sporen)

Om zeker te zijn van succes wordt er bij het organiseren van het laboratorium rekening gehouden met bovenstaande punten.

Chemische reacties vereisen.

☑ Ononderbroken stroomvoorziening van 6KW of meer. In de regel zijn er geen ramen in de garages en een plotselinge stroomstoring kan tot de meest ongewenste gevolgen leiden, dus installeer een back-upstroomvoorziening (voor verlichting en veiligheidssystemen).
☑ Watervoorziening (idealiter riolering), evenals een goots***** en droger voor natte vaat. Zonder dit is het onmogelijk om het laboratorium schoon te houden.
Geforceerde afzuiging met luchtfilters.
☑ Koelapparatuur.
ZhW0CkAFlL


Opslag:
Garages met twee verdiepingen en communicatie hebben de voorkeur vanwege de zonering van productiestappen. Als er geen aparte ruimte is voor de opslag van reagentia, wordt een kast met ventilatiefunctie geïnstalleerd. Oxidatiemiddelen mogen niet worden opgeslagen in de buurt van vluchtige, explosieve en ontvlambare stoffen. Het wordt aanbevolen om vluchtige reagentia bij lage temperaturen op te slaan en gekoeld te gebruiken. Hygroscopische reagentia moeten worden opgeslagen in een afgesloten container, op plaatsen met een minimale luchtvochtigheid. Om te voorkomen dat de concentratie giftige dampen in de lucht toeneemt en om de kans op brand te elimineren, moet het magazijn worden uitgerust met onafhankelijke afzuigventilatie. Een van de eenvoudige manieren om de temperatuur in de ruimte te regelen is een mobiel airconditioningsysteem.

0jau7eXF1A

Beveiliging.
CCTV-camera's in de faciliteit kunnen beter van het verborgen type zijn. Beveiligingssystemen die in het zicht staan, kunnen de aandacht van anderen trekken. Alarm, videobewaking en elektronische sloten worden geïnstalleerd met een back-up stroombron (batterij).
Elk laboratorium moet een minimale EHBO-doos hebben voor verwondingen en noodgevallen. Nachtmerrie (brandweerman), andere middelen om de huid en ademhalingsorganen te beschermen. Kooldioxide brandblussers, veilig bij het blussen van elektrische apparaten. In het ideale geval wordt er een automatisch brandblussysteem geïnstalleerd, waarbij rekening wordt gehouden met droge zones. Droge zones omvatten de opslag van hygroscopische stoffen/stoffen die reageren met water, de locaties van elektrische panelen en een back-up stroombron. De garagepoort moet mechanisch zijn, vermijd dat de elektrische aandrijving de poort opent.
Onopzettelijke ontdekking is een extra risico. De poort moet een aparte toegangsdeur hebben. Ook zijn de vloeren in het laboratorium bedekt met folie, dat gemakkelijk kan worden weggegooid na synthese of als er een reagens wordt gemorst.

MLFT4c6wIl

Verwijdering.
Vanaf dit verantwoordelijke stadium zou het schrijven van het artikel begonnen moeten zijn. Ongeacht de beschikbaarheid van riolering moet giftig afval worden behandeld en afgevoerd voor verwijdering. Het syntheseproces gaat gepaard met de ophoping van talrijke verbindingen die direct schadelijk zijn voor de gezondheid en de ecologie. Bijtend slib met onzuiverheden van zware metalen, zuren, brandbare mengsels van oplosmiddelen en nog veel meer - dit alles is onaanvaardbaar om op te slaan in een laboratorium, te begraven in de achtertuin of in een afvalcontainer te gooien. Zorg van tevoren voor het voertuig, de verpakkingsmethode en de plaatsen waar afval veilig kan worden weggegooid. Het is mogelijk om afval op vooraf geselecteerde plaatsen in het bos te deponeren, te begraven of in de grond te gieten.

Je kunt geen omelet maken zonder een paar eieren te breken.
Milieuvriendelijk recyclen is een vraag die wordt gesteld door professionele fabrikanten van stoffen met veel ervaring. Kleine partijen of jonge bijen hebben in de regel geen grote hoeveelheid afval om veel tijd aan te besteden voor het afvoeren.
  • De belangrijkste taak van recycling is om op een effectieve en veilige manier van de overblijfselen van de productie af te komen.
Als we kijken naar de meest voorkomende methoden van afvalverwerking, blijft de belangrijkste aanbeveling - verbrand, alles wat brandt en afvoer, alles wat stroomt. Als chemici regelmatig afval verbranden in de oven, moeten ze in een maand tijd ongeveer 10 pond as en slib begraven. Voordat vloeibaar afval (op welke manier dan ook) wordt afgevoerd, moeten de bestaande chemische verbindingen op zijn minst gedeeltelijk worden vernietigd. Hiervoor worden bij de behandeling van afval geconcentreerde zuren of logen gebruikt. De behandeling van afval komt ook aan bod bij het organiseren van een laboratorium in een privéwoning.

Apparatuur en inventaris:
1oCGPTlQVe
Laboratoriumvriezers. Gebruikt voor opslag, koeling en kristallisatie.
Bkhdwg7yIx
Zuurkast. Deze wordt gebruikt om de gebruiker te beschermen tegen het inademen van giftige gassen.
Bestand tegen chemische en mechanische invloeden, extra uitgerust met rioolflenzen aan de randen (ter bescherming tegen per ongeluk morsen).
9DkQtXnqBW
Vacuümpomp. Deze is onmisbaar in de processen van filtratie, destillatie, het creëren van vacuüm in de exsiccator en andere systemen.
Tz4RxiUZX3
Verwarmde magnetische roerder. Hij wordt in bijna alle productiestadia gebruikt. Het ontbreken ervan vermindert de kwaliteit en het resultaat van de synthese aanzienlijk en verhoogt de arbeidskosten.
8R736JUTPO
Weegschalen voor algemeen gebruik en precisieweegschalen. Ze worden toegepast in bijna alle stadia van productie, opslag en verpakking.
Elektrisch fornuis. Het wordt gebruikt voor verwarming in bijna alle productiestadia.
46kYSIuTsr
De reactor is alleen nodig in een grote garage voor de synthese van grote groothandel. In andere gevallen is het gebruik van de reactor niet gerechtvaardigd en neemt hij te veel ruimte in beslag. Een laboratoriumreactor is ontworpen voor de optimalisatie en reproductie van verschillende chemische reacties, verspreidings-, meng- en homogenisatieprocessen.
VIYqbDnw9a
Rotatieverdamper. Wordt gebruikt in chemische laboratoria voor het efficiënt en voorzichtig verwijderen van oplosmiddelen uit monsters door verdamping.
9G1SYbMFQR
Krachtige kanaalventilator. De hoofdtaak van zo'n ventilator is actieve luchtverversing. Zwakkere (stille) ventilatoren worden gebruikt voor constante ventilatie (bijvoorbeeld op plaatsen waar reagentia worden opgeslagen).
2tHzVD0yQN
Sealapparaat wordt gebruikt voor het strak verpakken van reagentia en eindproducten. De verzegeling is van het vacuümtype.
De benodigde hoeveelheid van verschillende gereedschappen en hulpapparatuur wordt bepaald door de taak van de synthese.
Zorg altijd voor een voorraad verbruiksartikelen (vooral papieren handdoeken), evenals containers voor het opslaan, afplakken, vervoeren en recyclen van afval. Vergeet de reservekleren niet.
 
Last edited by a moderator:

savantmic

Don't buy from me
New Member
Joined
Feb 20, 2022
Messages
6
Reaction score
1
Points
3
Hallo, ik ben hier voor het eerst en ik wil een grote tank zeggen. Ik vroeg me af of deze plek bestaat
 

LittleFlame

Don't buy from me
New Member
Joined
Mar 12, 2022
Messages
8
Reaction score
3
Points
3
Deze post is een goudmijn. Me***** een bladwijzer gemaakt. (y)
 

Novator

Resident
Joined
Oct 30, 2021
Messages
39
Reaction score
819
Points
83
Ik sta tot uw dienst! Als er iets toe te voegen is, zal ik het bericht zeker bijwerken.
 
Last edited by a moderator:

dark_side_of_chemistry

Don't buy from me
New Member
Joined
Mar 23, 2022
Messages
35
Reaction score
15
Points
8
hallo, kan ik een reactor bouwen van een conische fermentor? om het uit te rusten met een mechanisch roerwerk, als verwarmingssysteem dacht ik een verwarmingsband te installeren. het hoeft alleen de temperatuur voor een reactie van max 60 graden te krijgen. het gaat om de synthese van mephedrone. Moet het vat dicht zijn en wat methylaminegas laten ontsnappen of is het beter om het gat aan de bovenkant open te laten?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,812
Points
113
Deals
1
De reactiemassa moet verbonden zijn met de atmosfeer via een terugvloeikoeler om verdamping te voorkomen.
 

muscleup

Don't buy from me
New Member
Joined
Oct 27, 2022
Messages
7
Reaction score
2
Points
3
Zo geweldig! Iemand aanbevelingen voor een goede gebruikte HPLC-machine?
 

Agilent1100DAD

Don't buy from me
New Member
Joined
Dec 27, 2022
Messages
30
Reaction score
75
Points
18
Ik begin altijd met een Agilent 1100. Koop een gebruikt model dat de software (meestal chem station) en een computer bevat. Ik gebruik een diode-arraydetector (DAD), binair oplosmiddelsysteem, ontgasser en automatische monsternemer. De prijs varieert van $10k-$12k.
 
Top