Question MDA/MDMA-synthese zonder nitroethaan

Mescalibor

Don't buy from me
New Member
Joined
Jan 25, 2024
Messages
4
Reaction score
3
Points
1
Hallo,

zwemmen hebben piperonal maar geen nitroethaan
Is het mogelijk om piperonal te reduceren tot isosafrol, net zoals met fe/hcl?
En de andere vraag hoe kan ik formamide maken van ureum (zoals Adblue)?
Ik heb een synthese gevonden waarbij geen nitroethaan nodig is


Synthese: In het Amerikaanse boek "Psychedelic Chemistry" staat de volgende synthese: Aan een gekoeld mengsel van 34 g H2O2 en 150 g mierenzuur wordt druppelsgewijs een oplossing van 32,4 g isosafrol in 120 ml aceton (de temperatuur moet onder de 40 graden Celsius worden gehouden) toegevoegd. Laat het reactiemengsel ongeveer 12 uur staan en damp het vervolgens in onder vacuüm. Voeg 60 ml MeOH en 360 g 15% H2SO4 toe aan de rest en verwarm gedurende 3 uur in een waterbad. Het mengsel wordt afgekoeld, geëxtraheerd met ether of benzeen en verdampt onder vacuüm om 20 g 3,4-methyleendioxybenzylmethylketon (I) te verkrijgen.
Voeg 23 g (I) toe aan 65 g formamide en verwarm gedurende 5 uur tot 190 graden Celsius. Het wordt afgekoeld. Voeg 100 ml H2O toe en extraheer met benzeen. Het extract wordt verdampt onder vacuüm. Voeg 8 ml MeOH en 75 ml 15% HCl toe aan de rest. Het wordt 2 uur verwarmd op een waterbad. Nu kun je verdampen in een vacuüm (of de oplossing wordt alkalisch gemaakt met KOH en de olie wordt geëxtraheerd met benzeen en gedroogd. Daarna wordt het onder vacuüm ingedampt.) om ongeveer 11 g MDA te krijgen. (#23)
En de MDA kan worden gemethyleerd als je in de literatuur wilt kijken
 
Top