Reageerde een loogoplossing op de een of andere manier met aceton? Google is hier nutteloos. Is mijn freebase te herstellen?

Heartburn

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 10, 2022
Messages
18
Reaction score
13
Points
3
Toepassingsgebied: extractie van freebase uit loogoplossing.
Ik vergat oplosmiddelen bij te vullen en de enige beschikbare beslissingen waren om aceton te proberen of het te lang instabiel te laten als freebase. Aceton met een verzadigde wateroplossing moest zich gedragen als IPA en andere alcoholen - verdelen en bovenop drijven. IRL na het gieten van pure p.a. dosis aceton, en het schudden van het uiteindelijke scheidingsmengsel. Maar omwille van mijn lot, op de een of andere manier begon dit mengsel zelden waargenomen nuclinatie van het oppervlak naar beneden de hoorn van de klep. nu is het zachte vaste stof vergelijkbaar met pudding, gemaakt van dichte wolk van vis-glanzende, witte, naaldvormige, ongeordend in kristal gaas. het ongelijkmatig verdeelt de lagen, en ook verstopt mijn afvoer rotovalve voor goed ...

De vraag is alleen ik word achtervolgd door dit soort onverklaarbaar door gezond verstand, noch zelfs door google zoeken. Kan mijn freebase op de een of andere manier worden teruggehaald voordat het geoxideerd raakt of iets anders bederft? Heeft iemand dit eerder gehad?
 

BrownRiceSyrup

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 26, 2022
Messages
52
Reaction score
29
Points
18
Ik heb dit gekopieerd en geplakt (hieronder, zo cool ben ik niet). Maar dit is waarschijnlijk wat de prut is... De vraag is dan hoe je deze verbinding kunt scheiden en isoleren. Het ziet er naar uit dat het mogelijk water oplosbaar is... ish... Een van de echte scheikundigen (met een legitieme achtergrond) zou dit moeten toelichten op ....

"Wanneer je aceton reageert met loog, treedt er een reactie op die de aldolreactie wordt genoemd. Loog is meestal KOH of NaOH en dit zijn sterke basen. Het hydroxide zal aceton deprotoneren en het resulterende enolaat zal worden toegevoegd aan de carbonylkoolstof van een tweede acetonmolecuul. De algemene reactie wordt hieronder getoond
.
main-qimg-130e9dc4be3462e676c0765b7abb2c9b
"
 

Heartburn

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 10, 2022
Messages
18
Reaction score
13
Points
3
Ik heb dit gezien, maar ik wist dat het alleen verwijst naar vaste watervrije KOH. Uiteindelijk, na wat scrollen, heb ik wat uitleg gevonden in het Amerikaanse octrooi. Onder bepaalde omstandigheden kan een NaOH-oplossing een nucleatieproces op gang brengen, waardoor het, zoals ze beweren, een ultrazuiver NaOH-slurry wordt, klaar voor verdere verwerking etc. Aan het einde van mijn verhaal werd de acetonlaag gewoon gedecanteerd met een kleine hoeveelheid slurry, na lichte verwarming tot ongeveer 45-50°C werd de loog weer opgelost enzovoort.
Als het een juiste stelling is, geldig voor bevestiging door iemand anders - laat iedereen dan eerlijk toegeven of hij er ooit van gehoord heeft. Eerlijk gezegd heb ik dat niet.
 

BrownRiceSyrup

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 26, 2022
Messages
52
Reaction score
29
Points
18
Ik heb dat nog nooit meegemaakt... maar het is interessant. Ik denk dat ik dat moet onthouden als het me ooit overkomt. Maar ik ben blij dat je erachter bent gekomen.
 

BrownRiceSyrup

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 26, 2022
Messages
52
Reaction score
29
Points
18
maar wacht.... wat is een "P.A." dosis aceton? Ik begrijp niet welk proces je hier beschrijft. Je had geen oplosmiddelen, dus in plaats van de vrije base met rust te laten mengde je het met aceton? Waar komt de natriumhydroxide in het spel? En waarom is er water bij betrokken? Je had een verzadigde NaOH-oplossing en mengde die met aceton, denkend dat het wat zou doen?
 

Heartburn

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 10, 2022
Messages
18
Reaction score
13
Points
3
Zuiverheidsgraad "p.a." - als ik mijn sneltoets in de lokale taal correct heb vertaald, betekent dit >99,5% van de inhoud.
 
Top