Hoe Methylaminegas op de juiste manier genereren in Methanol

Researcher

Don't buy from me
New Member
Joined
Feb 3, 2022
Messages
3
Reaction score
0
Points
1
Ik heb een probleem omdat ik niet weet hoe ik methylaminegas moet genereren

Ik heb 100 gram methylamine in 80 gram water gedaan en gemengd in een bekerglas.
Vervolgens heb ik 200 gram NaOH in een erlenmeyer gedaan die met een siliconenslang was verbonden met een ijskoude Liebig-koeler en vervolgens met een kruik met 3 liter methanol (Methanol was -18 graden Celsius).
Vervolgens nam ik de methylamineoplossing met een injectiespuit en spoot 60 ml van deze methylamine/wateroplossing in de erlenmayer kolf met NaOH erin.
Toen heb ik me***** de stopkurk met slang erop gezet zodat het gas door de ''gekoelde'' liebig condensor naar de bodem van de methanolpot ging.
Toen ontstonden er 5 seconden lang sterke borrelingen in de Methanol pot en toen stopte het.
En toen ik de stopkurk met slang in de erlenmeyer wilde openen (om meer methylamineoplossing erin te doen)
werd de methanoloplossing teruggezogen in de erlenmeyer en verloor ik 0,5 liter methanol.

Ik heb nog wat methylaminehydrochloride over en ik wil dit vergassen in 3 liter methanol.
Wat is de juiste manier om het Methylamine gas te genereren via de MeAM - NaOH route?
Kan iemand me alsjeblieft helpen iets te maken dat uiteindelijk werkt en Methylamine gas produceert zonder terugzuiging?

Kan iemand me alsjeblieft helpen
je kunt me ook in PM schrijven
 

ACAB

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 27, 2022
Messages
291
Reaction score
167
Points
43
Hallo, ik ben geen expert, maar ik denk dat niets zuigt, maar iets perst.
Is de methanolpot van 3 liter open? Waar moet de overdruk heen? En zodra de Erlenmayer wordt geopend, duwt hij de methanol terug.
Ik zou voorstellen om het systeem niet te openen, en de voorraad methylamineoplossing langzaam toe te voegen met behulp van een trechter die bovenop wordt geplaatst.
De overdruk uit de methanolpot zou ik afvoeren naar een andere open container gevuld met zoutzuur, waardoor de methylamine geneutraliseerd wordt en teruggewonnen kan worden door verdamping als methylamineHCL.
In ieder geval een gesloten systeem, anders ontstaat er gevaarlijke druk.
Ik hoop dat mijn verklaring je helpt.
 

Researcher

Don't buy from me
New Member
Joined
Feb 3, 2022
Messages
3
Reaction score
0
Points
1
bedankt voor het antwoord

Ik zal het opnieuw moeten proberen met een drukontlastingsbuis, zoals u hebt geadviseerd.
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,812
Points
113
Deals
1
Beste methode
Door te experimenteren werd vastgesteld dat de beste methode om MeNH2 uit de waterige oplossing te extraheren is om de temperatuur van de oplossing al roerend te verhogen. Er ontstaat onmiddellijk gas na het roeren bij standaard temperatuur en druk en de oplossing begint te koken bij 60 ºC. Grote hoeveelheden MeNH2(g) kunnen worden verkregen door de temperatuur van de oplossing geleidelijk te verhogen tussen 60 ºC en 80 ºC bij normale druk. Een terugvloeikoeler en een gaswasbuis gevuld met watervrij MgSO4 om het gas voor te drogen en 3A moleculaire zeef voor een laatste droging zijn voldoende om waterdamp te verwijderen. (Opmerking: het gebruik van NaOH om het gas te drogen wordt om de volgende reden afgeraden: NaOH vormt een harde vochtige koek op het grensvlak tussen damp en NaOH. Deze dunne koek zal uiteindelijk de gasstroom belemmeren, waardoor de leidingdruk toeneemt en een verbinding kan knappen of exploderen - de giftige schadelijke MeNH2 dampen zullen de werkplek snel onbewoonbaar maken. Dit is een feit gebaseerd op ervaring, geen loze speculatie, dus vermijd de geposte suggestie om NaOH te gebruiken om MeNH2-gas te drogen: die suggestie is ondeugdelijk en hoewel iemand zich op de korte termijn kan "redden", zal het op de lange termijn uiteindelijk tot een catastrofe leiden).

Terwijl de temperatuur van de oplossing stijgt tot 80 ºC, wordt waargenomen dat waterdamp condenseert in de onderste helft van de refluxkoeler. Na enige tijd bij dezelfde temperatuur begint de productie van MeNH2(g) af te nemen. Op dit punt laat men de gedeeltelijk verbruikte oplossing afkoelen en pompt deze uit de reactorkolf (een slangenpomp is ideaal) en in een plastic (HDPE) karaf voor verdere behandeling om het resterende MeNH2 terug te winnen. De reactor wordt opnieuw gevuld met verse 40%-oplossing en er wordt geroerd en verwarmd, zoals hierboven beschreven, totdat de temperatuur 80 ºC bereikt en de gasproductie afneemt. Op deze manier kan een aanzienlijke hoeveelheid 40% oplossing worden verwerkt, zonder dat het gasapparaat uit elkaar gehaald hoeft te worden, zonder dat het werkgebied blootgesteld hoeft te worden aan MeNH2-dampen en zonder dat er een vast residu in de kookkolf achterblijft.

De gedeeltelijk gebruikte oplossing kan dan verder worden behandeld om praktisch 100% van de resterende MeNH2 te verkrijgen. Dit gebeurt door toevoeging van zoutzuur volgens de reactie MeNH2(aq) + HCl(aq) = MeNH2-HCl(aq). De reactor moet tijdens het toevoegen van het zuur in een ijsbad worden gehouden omdat er aanzienlijke warmte wordt opgewekt door het toevoegen van zuur. Na neutralisatie wordt de MeNH2-HCl-oplossing aan de kook gebracht, het water en eventuele MeNH2-damp worden teruggewonnen door condensatie en de droge MeNH2-HCl kan vervolgens worden gereageerd met een verzadigde NaOH-oplossing om MeNH2(g) te genereren volgens de reactie:
MeNH2-HCl(s) + NaOH(aq) = MeNH2(g) + NaCl(aq)+ H2O

Er wordt een voordeel verkregen door eerst het grootste deel van het MeNH2(g) af te koken, voorafgaand aan de toevoeging van het zuur, aangezien er aanzienlijk minder zuur wordt verbruikt en aanzienlijk minder hydrochloridezout wordt geproduceerd, waardoor er minder NaOH nodig is om het hydrochloride om te zetten in een gas, enzovoort, en er over het algemeen minder geknoei en gedoe is. In feite zou iemand al het MeNH2 kunnen produceren dat hij of zij nodig heeft door eenvoudigweg de aanvankelijke 40% oplossing te roeren en te koken, de reactor gemakkelijk te lossen en opnieuw te laden en de taak om de gebruikte oplossing met zoutzuur te laten reageren voor een later tijdstip te bewaren.

Absorptie van MeNH2 in MeOH
Aangenomen wordt dat de leden die deze post lezen begrijpen dat een van de redenen voor het genereren van MeNH2-gas is om dat gas te absorberen in koud, geroerd MeOH. Door het MeOH voor en na het oplossen van het gas te wegen, kan de hoeveelheid teruggewonnen MeNH2 berekend worden, wat nodig is voor aanvullende syntheses. Merk op dat sommige mensen voorstelden om een dispersiebuis te gebruiken bij het opnemen van MeNH2(g) in MeOH. Dat advies is ongegrond en ondeugdelijk omdat het de druk op het systeem zal verhogen, wat tot een catastrofe kan leiden. Volg deze suggesties niet op - gebruik geen dispersiebuis. MeNH2(g) wordt gemakkelijk geabsorbeerd in koud MeOH. Het b.p. van MeNH2 is -6 ºC, dus een zoutwater/ijsbad is voldoende om dampen te condenseren. Bovendien wordt MeNH2(g) geabsorbeerd in MeOH bij vrijwel elke temperatuur behalve heet. Polyethyleen slang met een OD van 1/2" uit de bouwmarkt zonder enige vorm van dispergeerinrichting aan het uiteinde van de slang is voldoende voor dit doel.

Terugzuigcontrole
Terugzuiging treedt op als de hoeveelheid gas die wordt gegenereerd onvoldoende is om de hoeveelheid gas die wordt geabsorbeerd te compenseren. Als de gasproductie afneemt, treedt terugzuiging op. De terugzuiging van MeOH met MeNH2-gas kan snel en heftig zijn. Voortdurende terugzuiging geeft aan dat het tijd is om de gebruikte oplossing in de reactor te vervangen door verse 40 % oplossing. Het terugzuigen wordt geregeld door afsluitkranen om de leidingdruk te verlagen. Er moet echter een sifon worden geïnstalleerd tussen de gasdroogbuis en de ontvanger voor die onvermijdelijke momenten dat de operator de andere kant opkijkt en er waardevolle MeNH2/MeOH-oplossing in het systeem wordt gezogen. De val moet groter zijn dan het volume MeOH in de ontvanger, zodat er niets verloren gaat en niets de reactor kan bereiken. Als MeOH ooit teruggezogen zou worden in de hete reactor waar de temperatuur hoger is dan de b.p. van MeOH, dan zal de resulterende explosie van glaswerk ieders aandacht trekken. Maar wees ervan verzekerd dat dit niet mogelijk is met de beschreven opstelling.
VshtZDrBne
WptHbI8D2o

sifon en afsluiters
 
Last edited by a moderator:

JustBrowsing223

Don't buy from me
Member
Language
🇺🇸
Joined
Dec 23, 2023
Messages
5
Reaction score
0
Points
1
@G.Patton Sorry voor het lange antwoord, dit wordt een vraag in 2 delen.
1. Betekent dit gewoon het koken van 40% methylamine hcl aq oplossing (1000 ml H2O + 400 g methylamine hcl? Als dat het geval is, heb je dan misschien een idee hoeveel methylamine hcl er in de afgewerkte oplossing blijft? Ik probeer gewoon te begrijpen hoe efficiënt het proces zou zijn.

Dus de opstelling zou zoiets zijn als - 2L 2-hals rondbodem met thermometer en 50cm liebig condeser bevestigd aan gasdroogbuis en afgewerkt met moleculaire zeef droogkolf, terugzuigregelaar en schoffel/buis die in watter gaat? (Ik wil 40% aq oplossing voor 4mmc synthese)

Ook, is de moleculaire zeef drogen nodig voor het maken van aq. oplossing?

2. Als ik de aq. NaOH-route zou nemen, stel ik me de opstelling als volgt voor, 2L 2-hals rbf met drukgeëgaliseerde druppeltrechter in de ene en condensor in de andere hals, gevolgd door droog- en terugzuiggedeelte, klopt dat?
Misschien kun je me vertellen wat de verhouding moet zijn tussen methylamine hcl en watter in de reactiekolf, evenals de verhouding tussen NaOH en watter in de druppeltrechter?

Ik zou superblij zijn met alle informatie die me kan helpen met een deel van het project. Ik heb gewoon geen optie om veilig 40% oplossing te kopen.
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,812
Points
113
Deals
1
Hallo, nee. Er is geschreven over methylaminewateroplossing, niet over methylaminehydrochloride. Er is een groot verschil. Als je methylaminevrije base wilt krijgen, moet je daar een alkali aan toevoegen. Hier is de reactievergelijking voor jou:
MeNH2-HCl(s) + NaOH(aq) = MeNH2 (gas) + NaCl(aq)+ H2O
Je hebt een equimolaire hoeveelheid (1:1 in mol methylamine*hcl) NaOH nodig in ongeveer 50% aq sln.

Dit is ongeveer methylamine vrije base in aq oplossing:
Je hebt rbf nodig met een refluxcondensor en een gaswasbuis na zijn gevuld met watervrij MgSO4 om het gas voor te drogen en 3A moleculaire zeef voor een laatste droging zijn voldoende om eventuele waterdamp te verwijderen. Je kunt er direct aan toevoegen via de eerste hals of een rbf met twee hals gebruiken (dat is een betere optie).
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,812
Points
113
Deals
1
Het is heel vreemd, want je hebt een overmaat aan druk.
Je moet een Druppeltrechter met druknivellering gebruiken, een sifon tussen de condensor en de opvangkolf met MeOH en een afsluitkraan tussen de reactiekolf met NaOH en de condensor.

Wanneer je de toevoeging van MeNH2 aan de opvangkolf wilt stoppen, sluit je de afsluitkraan tussen de reactiekolf met NaOH en de condensor en open je de kraan van de druppeltrechter. Maak ook verbinding met de atmosfeer van de opvangkolf via een extra afsluitkraan.
 
Last edited by a moderator:

hunter12

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jan 18, 2023
Messages
37
Reaction score
4
Points
8
Heb je op zijn minst een schema van de opstelling? Ik denk dat het een grote hulp zou zijn
 

ACAB

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 27, 2022
Messages
291
Reaction score
167
Points
43
Dus mijn bewering was niet helemaal verkeerd :D
. Zou ik ook een sifon moeten gebruiken als ik een terugslagklep gebruik voor de methanolontvanger?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,812
Points
113
Deals
1
Ja, natuurlijk. Je kunt niet onmiddellijk reageren in elke situatie. Deze apparatuur voorkomt onaangename gevolgen...
 

ACAB

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 27, 2022
Messages
291
Reaction score
167
Points
43
Maar een terugslagklep (check valve) zou voorkomen dat er methanol uit de ontvanger komt in de richting van de reactor, en zou dat volautomatisch doen zodra de stroomrichting verandert.
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,812
Points
113
Deals
1
Ja, als je het kunt kopen.
 

tajira

Don't buy from me
Resident
Joined
May 7, 2022
Messages
30
Reaction score
15
Points
8
Hoe kan ik verkregen gas meten? Ik heb het nodig om MDMA synthese 300g in MeOH
 

ACAB

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 27, 2022
Messages
291
Reaction score
167
Points
43
Ja zeker, ik heb er een, was goedkoop, kostte een paar dollar en is praktisch.
enkele links...
Gebruik hem op dit moment op de vacuümpomp.
 

tajira

Don't buy from me
Resident
Joined
May 7, 2022
Messages
30
Reaction score
15
Points
8
Hoe kan ik verkregen gas meten? Ik heb het nodig om MDMA synthese 300g in MeOH
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,812
Points
113
Deals
1
Je kunt het gewicht van de oplossing wegen na gasborrelen.
 

Mr.Blanks00

Don't buy from me
Resident
Joined
Sep 2, 2022
Messages
43
Reaction score
20
Points
8
hallo meneer, als je 40% methylamine in water wilt maken, betekent dit dat de methanol wordt vervangen door water, meneer, hallo meneer, kunt u uitleggen hoe je erachter kunt komen dat al het methylaminegas is geabsorbeerd in methanol door het te wegen voor en na het absorberen van het methylaminegas.
 

Stretcher5335

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 20, 2022
Messages
16
Reaction score
9
Points
3
Waarom heeft niemand het over het verkrijgen van methylamine via nitromethaan? En als iemand wat licht kan schijnen op is het mogelijk om de reactie (nitro+alu. folie) uit te voeren zonder keton en de gegenereerde methylamine te gebruiken in een toekomstige reactie, bijvoorbeeld met p2p?
 

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
531
Reaction score
287
Points
63
Zolang je het gas beheert, kun je het apart proberen, maar er is in ieder geval een methode die ik hier ergens heb gelezen of misschien in rhodium chem archives die dit in situ doet, omdat dat logischer is en MeNO2 moet worden toegevoegd met een zodanige snelheid dat methylamine niet gemakkelijk als gas kan ontsnappen.
 

diogenes

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Dec 27, 2021
Messages
183
Reaction score
97
Points
28
Heb je hier toevallig een link naar? Bedankt.
 

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
531
Reaction score
287
Points
63
Trouwens, in de videosectie staat een fragment uit Hamillton's pharmacopeia waar MDMA wordt verkregen uit safrol, de methylamineringsreactie is Al\Hg met MeNO2 in een geïmproviseerde HDPE muurverf reactor met een ducttape die de stroom vasthoudt op een boormachine die naar boven is gedraaid om te roeren, maar dat ding werkte naar mijn eerlijke mening behoorlijk.

P.S. te lui om de link te zoeken dus ik laat je de vreugde van het vinden van het evenals een zeer effectieve oplossing voor een aantal gemeenschappelijke problemen zoals colloïden (emulsies) lossen ze op door middel van een "conventionele dilding apparaat" dat is briljant
 

Stretcher5335

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 20, 2022
Messages
16
Reaction score
9
Points
3
"Emulsies dippen" klinkt al erg genoeg en God verhoede dat dit in de rechtszaal terechtkomt. Je wilt niet dat bewijsstuk A je beste vriendin is, dus ik gebruik een gezichtsreiniger die geweldig werkt en geen 10 C-batterijen nodig heeft.

PMD Clean Mini Purple Facial Cleansing Device
 

Stretcher5335

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 20, 2022
Messages
16
Reaction score
9
Points
3
Ook voor iedereen die denkt aan de 5 Gal reactor: ja, een boormachine werkt geweldig, maar een andere optie is een ijsmachine. Kijk er eens naar, een reactor met een roerstaaf zit in een andere reactor waarin je ijs, zout, water, enz. plaatst. Plus de roerstaaf is voor taai dik materiaal. Je moet de binnenkant van het vat coaten of je eigen gemodificeerde roerwerk gebruiken om de roerder vast te zetten.
Elite Gourmet EIM-308L# 4 Qt. Electric Motorized Maker Ice & Rock Salt, 4Qt. Freezing Canister, Creamy Ice Cream, Gelato, Frozen Yogurt, or Sorbet, Recipe Booklet, 4 Quart, Mint
 
Top