In de VS is tabak geloof ik van staat tot staat verboden op institutionele grond. In mijn staat is tabak sinds de jaren 90 niet meer toegestaan. Sommige staten verkopen tabak in de winkel.
Dus in mijn ervaring, afhankelijk van de instelling, is het waarschijnlijk dat als je in de gevangenis zit, je de post moet gebruiken omdat je het terrein niet mag verlaten of geen contact mag hebben - je moet papier doordrenken met de gewenste oplossing en er een briefje op schrijven. Dit werkte heel goed voor synthetische noïden. Ik heb gehoord dat het ook werkte voor kristal, ik heb gemengde resultaten gehoord over suboxone. Ik ben niet positief over al het andere, want alles wat binnenkomt wordt grondig onderzocht, er worden röntgenfoto's gemaakt, honden ingezet enz.
.
Een andere optie is contactbezoeken - dit is meestal voor staatsgevangenissen in plaats van staatsgevangenissen. Suboxone strips zijn de belangrijkste handelswaar - mensen verdienen meer geld als ze uit de gevangenis komen dan dat ze op straat verdienen. Mensen rollen de strips op in plasticfolie en maken er een bundeltje van, meestal smokkelt een vrouw het naar binnen en vindt een manier om het bij je te krijgen zonder dat iemand het merkt. Bezoekers werden bij binnenkomst licht gefouilleerd. Je moet het doorslikken, als het erdoor komt zonder vernietigd te worden, of het heel goed verstoppen omdat je na het bezoek gefouilleerd wordt. Voor $100-200 voor een 8mg strip... kun je in korte tijd een klein fortuin verdienen. Meestal laat je iemand een postwissel naar hun mensen sturen en als het lukt, krijg je je strip. Je kon de strip in 16 of 32 stukjes breken en het in een paar druppels water op een lepel doen en elk stukje opsnuiven en dan was je de hele nacht op om je cel schoon te maken met een tandenborstel. Bij contactbezoeken kon je van alles binnenkrijgen, maar het was meestal wiet of synthetische noids als wierook en suboxonstrips.
Als het je lukt om naar lagere beveiliging te gaan, kun je misschien werk krijgen bij een buitenploeg die afval opruimt op de snelweg of het terrein - mensen doen dit meestal alleen om sigarettenpeuken te zoeken voor tabak, maar af en toe komt er iets voorbij. Mensen kunnen misschien iets over het hek gooien, maar dat is nogal riskant en moeilijk. Er zijn andere privileges zoals werkvrijlating waarbij je wordt afgezet en opgehaald bij een lokaal bedrijf waar de instelling contracten mee heeft. Dit is je beste kans, maar het kost tijd om die positie te krijgen, meestal na je eerste jaar opsluiting. Ik heb op de paardenstal van de staatspolitie gewerkt om stront te scheppen, in principe had iedereen daar wel iets te doen, er was geen toilet dus iedereen moest in het bos schijten - dat was geen probleem. Je kon gemakkelijk een dead drop regelen en de meeste mensen deden dat ook. Als je van het terrein van de instelling af kunt en een minuut of twee voor jezelf hebt, kun je iemand vragen je te brengen wat je maar wilt, als je die connectie hebt, kun je een houwitser stukje bij beetje terug naar binnen smokkelen als je wilt - elke situatie is anders, dus je moet de nuances uitwerken. Zolang je je gedeisd hield en niemand verraadde, kon je alles doen. Zorg er gewoon voor dat je slaagt voor je urineonderzoek - de meeste bewakers keken niet eens naar je dus het is niet al te moeilijk.
De laatste optie is als je een connectie hebt aan de binnenkant - als een bewaker een vriend van de familie is, misschien een van de verpleegsters. Of als je een echt coole advocaat hebt. Dit is zeldzaam en moeilijk en duurde meestal niet lang om de een of andere reden, ik weet niet zeker waarom.