van "SIMPLE naar COMPLEX" of van methylamine HCI naar methylamine 40%

mejdubulok

Don't buy from me
New Member
Joined
Dec 21, 2022
Messages
23
Reaction score
25
Points
3
Eerder op het forum heb ik al een soortgelijke vraag gesteld: "hoe maak je 100% methylamine uit methylaminehydrochloride?" dus, vrienden, ik moet jullie teleurstellen, het is onmogelijk! maar het is heel goed mogelijk om een 40% of 50% oplossing te maken.
Nou, voordat ik verder ga, als ik de regels van het forum overtreed, verwijder deze thread dan.
en hier is dus een korte instructie:

Om een 50% oplossing van methylamine uit methylaminehydrochloride te verkrijgen, kan de volgende eenvoudige methode worden gebruikt:
1. Weeg 500 g methylaminehydrochloride af en doe dit in een glazen kolf met een volume van 1 liter.
2. Voeg 500 ml gedestilleerd water toe aan de kolf en meng de inhoud totdat de methylaminehydrochloride volledig is opgelost.
3. Voeg voorzichtig 500 ml 25% natriumhydroxideoplossing (NaOH) toe aan de erlenmeyer en roer de inhoud langzaam en voorzichtig. De reactie tussen methylaminehydrochloride en natriumhydroxide resulteert in de vorming van methylamine en natriumchloride.
4. Ga door met het toevoegen van natriumhydroxide, langzaam en voorzichtig roerend, totdat je een pH van 10-11 hebt bereikt. Hiervoor kan ongeveer 40 g natriumhydroxide nodig zijn.
5. Laat het mengsel een paar uur staan zodat de methylamine volledig oplost in water.
6. Daarna kan de resulterende 50% methylamineoplossing worden gebruikt voor verdere experimenten.
Het is belangrijk om te onthouden dat bij het werken met methylamine en natriumhydroxide alle nodige voorzorgsmaatregelen moeten worden genomen, omdat ze gevaarlijk kunnen zijn bij chemische reacties. Het wordt aanbevolen om experimenten uit te voeren in goed geventileerde ruimtes en handschoenen en een veiligheidsbril te dragen.
 

mejdubulok

Don't buy from me
New Member
Joined
Dec 21, 2022
Messages
23
Reaction score
25
Points
3
De bereiding van de maximaal zuivere 40% methylamineoplossing uit methylaminehydrochloride kan als volgt worden uitgevoerd:
Materialen:
- Methylaminehydrochloride (ongeveer 160 g)
- Gedestilleerd water (ongeveer 240 ml)
- Glazen kolf met een volume van ongeveer 500 ml
- Magneetroerder
- Thermometer
- Loskraan
- Glazen pipet
Stappen:
1. Bereid 240 ml gedestilleerd water in een glazen kolf met een volume van ongeveer 500 ml.
2. Doe methylaminehydrochloride in een erlenmeyer met water.
3. Plaats de erlenmeyer op de magneetroerder en begin te roeren.
4. Verwarm het mengsel voor tot een temperatuur van 50-60 °C en gebruik een thermometer om de temperatuur te controleren.
5. Blijf verwarmen en roeren tot de methylaminehydrochloride volledig is opgelost.
6. Breng het volume van de oplossing op 400 ml en voeg zo nodig gedestilleerd water toe.
7. Koel het mengsel af tot kamertemperatuur terwijl je blijft roeren.
8. Breng de pH op een waarde van 10-11 met een 10% NaOH-oplossing.
9. Controleer de concentratie methylamine in de oplossing met behulp van teststrips of een andere methode en pas zo nodig de concentratie aan door water of methylaminehydrochloride toe te voegen.
10. Laat het mengsel een paar uur of een nacht staan zodat alle onzuiverheden naar de bodem van de erlenmeyer zakken.
11. Filtreer de oplossing door een filter om alle resterende onzuiverheden te verwijderen.
12. Kant-en-klare methylamine 40%-oplossing kan worden gebruikt voor geschikte toepassingen.
Houd er rekening mee dat bij het gebruik van chemicaliën de juiste veiligheidsmaatregelen in acht moeten worden genomen, inclusief maar niet beperkt tot: werk in een goed geventileerde ruimte, gebruik beschermende kleding en handschoenen.
 
View previous replies…

Albert A

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 6, 2022
Messages
17
Reaction score
3
Points
3
De oplossing van methylamine in water en natriumhydroxide (NaOH) oplossing hoeft niet gekoeld te worden voor en tijdens het toevoegen.
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,812
Points
113
Deals
1
Uit 160 g methylaminehydrochloride krijg je 73,6 g methylaminevrije base, opgelost in 400 ml water. Het wordt 18,4% methylamineoplossing aq. Niet 40%.
Daarnaast krijg je 138,5 g NaCl in deze oplossing, dat niet volledig zal worden opgelost door oververzadiging van water. De oplosbaarheid van NaCl is 360 g/L (25°C).
Het is belangrijk om te zeggen dat MeNH2 zeer vluchtig is en vrij gemakkelijk verdampt. Daarom is het noodzakelijk om de kolf goed af te sluiten. De beste optie is om de methylamineoplossing direct na de bereiding te gebruiken.

Hier heb ik BB Forum team methoden van methylamine water en methanol oplossing preparaten van methylaminehydrochloride gepost.

 

Ortist

Don't buy from me
Resident
Joined
Apr 29, 2023
Messages
89
Solutions
1
Reaction score
54
Points
18

Waarom denk je dat deze methode 50% methylamine oplevert? Je gebruikt ongeveer 7,45 mol methylamine HCL dat na basificatie 7,45 mol methylaminegas oplevert, wat ongeveer 232 g opgelost is in 1134 ml water. Dat is verre van 50%. De reactie zelf produceert 7,45 mol water in aanvulling op je 1 liter.

Om je %% boven de 25% te krijgen moet je een gasgenerator maken en methylaminegas door water laten borrelen, dan de ontvangende kolf wegen om je echte percentage te weten te komen.
 
View previous replies…

mejdubulok

Don't buy from me
New Member
Joined
Dec 21, 2022
Messages
23
Reaction score
25
Points
3
Je hebt gelijk, het percentage methylamine in de resulterende oplossing is mogelijk niet nauwkeurig en dit kan te wijten zijn aan verschillende factoren, zoals gaslekken, een onvolmaakte reactie, enz. Om een nauwkeuriger percentage te krijgen, moeten aanvullende metingen en nauwkeurigere analysemethoden worden gebruikt. Een van de methoden kan de methode van het wegen van de opvangkolf zijn.


Bij de gasgeneratormethode moet het methylaminegas door het water in de opvangkolf worden geleid. De gasgenerator kan een apparaat zijn waarmee je de stroom methylaminegas in de oplossing kunt regelen.
Laat onder controle van het gewicht van de opvangkolf het gas door het water stromen totdat je het gewenste percentage methylamine hebt bereikt.


Bedankt voor je commentaar. Zoals ik al zei, heb ik in dit verband informatie uit verschillende bronnen gehaald.
 

Ortist

Don't buy from me
Resident
Joined
Apr 29, 2023
Messages
89
Solutions
1
Reaction score
54
Points
18
Om eerlijk te zijn kun je 25% methylamine in water gebruiken, je hoeft alleen maar de hoeveelheid die je nodig hebt voor de reactie opnieuw te berekenen. Als je reactie 50% nodig heeft, gebruik dan twee keer de hoeveelheid van 25%.

Als je echter 40% of meer nodig hebt, kun je het volgende doen: doe een kleine hoeveelheid (50-100 g) methylaminehydrochloride in de erlenmeyer, maak deze nat met een kleine hoeveelheid water en voeg druppelsgewijs een sterke wateroplossing van NaOH toe. Je krijgt dan methylaminegas dat je naar de opvangkolf met water kunt leiden.

Voordat je dit probeert: lees algemene informatie over het opzetten van een gasgenerator en bekijk een paar video's op youtube. Anders eindig je met een kamer vol methylaminegas. :)
 

mejdubulok

Don't buy from me
New Member
Joined
Dec 21, 2022
Messages
23
Reaction score
25
Points
3
het is mogelijk om een 40% oplossing van methylamine te verkrijgen zonder gebruik te maken van een gasgenerator, gebaseerd op nauwkeurige molaire metingen. in dit geval is het nodig om een meer eenvoudige berekening uit te voeren.
De gasgenerator wordt gebruikt in gevallen waarin het nodig is om een gasvormige verbinding, bijvoorbeeld methylamine, te verkrijgen voor verder gebruik. Met gasgeneratoren kun je gas genereren uit een vast of vloeibaar reagens door middel van een chemische reactie. In het geval van methylamine kan een gasgenerator worden gebruikt om methylaminegas te produceren, dat vervolgens door water wordt geleid om een methylamineoplossing te vormen.
Het belangrijkste verschil tussen het gebruik van een gasgenerator en een methode gebaseerd op precieze molaire metingen is de methode voor het vormen van een methylamineoplossing. De gasgenerator creëert methylaminegas dat vervolgens door water wordt geleid om het op te lossen. Met de methode op basis van nauwkeurige molaire metingen kan een methylamineoplossing worden verkregen door methylaminehydrochloride rechtstreeks aan het water toe te voegen.
Welke methode beter is, hangt af van de specifieke situatie en de eisen van het experiment of proces. Gasgeneratoren worden vaak gebruikt als een gasvormige verbinding nodig is om bepaalde chemische reacties of processen uit te voeren. Ze kunnen nuttig zijn als het nodig is om de gasstroom nauwkeurig te regelen of als het gas niet in vloeibare vorm kan worden gebruikt.
Aan de andere kant biedt de methode met nauwkeurige molaire metingen de mogelijkheid om precisieoplossingen met de vereiste concentraties te verkrijgen zonder een gasgenerator te gebruiken. Deze methode kan handiger en gemakkelijker te gebruiken zijn in gevallen waarin de gasvormige toestand van methylamine niet vereist is, maar wel volstaat om een oplossing te verkrijgen voor gebruik in chemische reacties of andere processen.
De keuze van de methode hangt dus af van de specifieke eisen en doelen van je experiment of proces.

p.s. Alle informatie is afkomstig van het internet. en op basis van uw kennis, kunt u mij vertellen welke methode het beste is voor het koken van voedsel? zeg meth, enz. Hartelijk dank. 😌
 

Brambus

Don't buy from me
Resident
Joined
Feb 4, 2024
Messages
11
Reaction score
0
Points
3
Bedankt voor jullie bericht/commentaar! Ik heb een aanvullende vraag.
Welk reagens moet worden gebruikt in de gasgenerator om methylaminegas te maken van methylamine hcl?
Ik hoop van jullie te horen!
 

Brambus

Don't buy from me
Resident
Joined
Feb 4, 2024
Messages
11
Reaction score
0
Points
3
Hebbes, het is NaOh. Ik heb mijn antwoord al, maar ik heb de dods nog niet verbonden.😅
 

mejdubulok

Don't buy from me
New Member
Joined
Dec 21, 2022
Messages
23
Reaction score
25
Points
3
Je hebt gelijk, het percentage methylamine in de resulterende oplossing is mogelijk niet nauwkeurig en dit kan te wijten zijn aan verschillende factoren, zoals gaslekken, een onvolmaakte reactie, enz. Om een nauwkeuriger percentage te krijgen, moeten aanvullende metingen en nauwkeurigere analysemethoden worden gebruikt. Een van de methoden kan de methode van het wegen van de opvangkolf zijn.


Bij de gasgeneratormethode moet het methylaminegas door het water in de opvangkolf worden geleid. De gasgenerator kan een apparaat zijn waarmee je de stroom methylaminegas in de oplossing kunt regelen.
Laat onder controle van het gewicht van de opvangkolf het gas door het water stromen totdat je het gewenste percentage methylamine hebt bereikt.


Bedankt voor je commentaar. Zoals ik al zei, heb ik in dit verband informatie uit verschillende bronnen gehaald.
 

mejdubulok

Don't buy from me
New Member
Joined
Dec 21, 2022
Messages
23
Reaction score
25
Points
3
aarzel niet en voeg indien mogelijk informatie toe. 🙏 dank u wel
 

Mo0odi

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Aug 26, 2022
Messages
150
Reaction score
56
Points
28
Bedankt voor het ter sprake brengen van een onderwerp dat veel mensen willen
 

Sh!zz

Don't buy from me
Member
Language
🇺🇸
Joined
Jul 15, 2023
Messages
2
Reaction score
0
Points
1
Heb je mogelijke bestanddelen van Queen Anne Lace gecontroleerd? Nu weet ik dat het een pose op selectiviteit is. Maar ik heb gelezen dat het natuurlijk 40% methylamine is. Meestal hydrosol van het stoomdestillaat. Ik vraag me af hoe de gemalen fysische eigenschappen kunnen postuleren... misschien zou het met IPA een poeder/additief opleveren... weet ik veel.
 

Sh!zz

Don't buy from me
Member
Language
🇺🇸
Joined
Jul 15, 2023
Messages
2
Reaction score
0
Points
1
De echte vraag is hoe we formaldehyde krijgen, want zonder formaldehyde hebben we geen echte amfetamine... Methanol dat door een verbrandingsmotor of motor wordt geleid, ontwikkelt deze charmeur als bijproduct.
 

white7proton

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 6, 2023
Messages
78
Reaction score
25
Points
18
Kent iemand een Europees contact dat Methylamine 40% waterig levert? Ik heb geprobeerd te zoeken waar de chemische leveranciers op deze site staan, maar ik heb geen geluk.

Help alstublieft indien mogelijk
 

mithyl2

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 19, 2022
Messages
264
Reaction score
27
Points
28
Constantylious777
 

mithyl2

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 19, 2022
Messages
264
Reaction score
27
Points
28
Als ik 40% waterige methylamine wil maken, zou ik dan de gasgeneratormethode gebruiken door simpelweg een kolf gevuld met water op een weegschaal te zetten en er dan methylaminegas in te pompen totdat het gewenste gewicht is bereikt? (bijv. een kolf met 1 kg water, methylaminegas erin gieten totdat de kolf 1,4 kg weegt?)
 
Top