Ergotamine in vloeibare cultuur

Ergot

Don't buy from me
Member
Language
🇬🇧
Joined
Jan 9, 2023
Messages
3
Reaction score
3
Points
3
Hallo allemaal,

Ik heb onlangs gestudeerd en geleerd over Claviceps Paspali, een Claviceps-stam die relatief hoge opbrengsten ergotamine produceert.
Nu droom ik over de mogelijkheid om zo'n soort in het wild te vinden, en ik zou graag jullie mening willen weten over hoe levensvatbaar het zou zijn om zo'n soort in mijn bescheiden biolab te kweken.
Er is wat informatie over het kweken van claviceps te vinden op erowid, en het lijkt vrij compleet. Het web laat me echter behoorlijk in het ongewisse over ervaringen die andere collega-dromers misschien hebben gehad.
Ik kom vaak de (Stevens en Hall) Paspali tegen, is dit een specifiek gekweekte of gekweekte subvariëteit met een hoge ergotamineproductie?

In mijn droom zou ik op zoek gaan naar wat monsters in het veld, deze onder steriele omstandigheden overbrengen op agarplaten en afhankelijk van hoe deze zich ontwikkelen later in een paar potten met brede mond of uiteindelijk
een geïmproviseerde bioreactor voor de vermeerdering van vloeibare culturen.

Iemand bereid om wat informatie of gedachten te delen?

Bedankt! :)
 

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
545
Reaction score
298
Points
63
C. purpurea kan worden gekocht op etsy voor een fatsoenlijke prijs, maar slechts een klein aantal geïnfecteerde zaden, niettemin voldoende voor het starten van meerdere culturen.
 

madmoney69

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 29, 2022
Messages
165
Reaction score
160
Points
43
Kijk eens op hetvespiary forum, het heeft een aantal grote discussies over het kweken van moederkoren.
 
Top