Electrum monero

HEISENBERG

ADMIN
ADMIN
Joined
Jun 24, 2021
Messages
1,647
Solutions
2
Reaction score
1,741
Points
113
Deals
666
SnIUuT932y

Electrum is een van de oudste en bekendste Bitcoin-wallets. Hoewel het geen compleet knooppunt van het BTC-netwerk is, kunnen gebruikers met Electrum hun privésleutels beheren en hebben ze toegang tot verschillende geavanceerde Bitcoin-functies, zoals adressen met meerdere handtekeningen en hardware wallet-integratie.

Electrum bestaat al sinds 2011 en de client ervan is standaard opgenomen in het op privacy gerichte besturingssysteem Tails. De portemonneesoftware gebruikt vereenvoudigde betalingsverificatie (SPV) en een volledig node-serversysteem om betalingen te verifiëren.

Electrum is goed voor ongeveer 10% van alle transacties op het Bitcoin-netwerk.

Er zijn nu versies van Electrum voor Linux, Windows, OCX en Android. U kunt het hier downloaden.

Dit is een software wallet, dat wil zeggen dat het meer veiligheid biedt dan een online wallet en minder dan een goed gemaakte papieren of hardware wallet. Dit is een solide optie voor nieuwe gebruikers die controle willen hebben over hun privé portemonneesleutels nadat ze bitcoins hebben gekocht op de beurs en hun Electrum portemonnee hebben opgestuurd. Bovendien heeft Electrum een aantal voordelen:

Veiligheid.

Electrum biedt zijn gebruikers een groot aantal verschillende beveiligingsopties. Bij het aanmaken van een portemonnee kun je een van de volgende opties kiezen: twee-factor authenticatie portemonnee, standaard portemonnee, multi-handtekening portemonnee en hardware portemonnee.

Open-source software. Iedereen kan de code controleren op fouten, bugs of beveiligingslekken. Electrum is geschreven in Python. Dat is een oude en bekende taal, dus de code kan door veel leden van de gemeenschap worden gecontroleerd.

Er wordt geen gebruikersinformatie opgeslagen op de servers. Gebruikers hebben controle over hun privésleutels en dus over hun fondsen. Omdat de server open source is, kan elke gebruiker de server draaien. Dit gedecentraliseerde model beschermt gebruikers omdat er geen enkel punt is dat kan falen.

Electrum gebruikt de seed phrase als fallback. Dit beschermt je als je je privésleutel verliest of je apparaat waarop Electrum is geïnstalleerd. De back-upzin is een unieke set van 12 woorden. Door ze op een veilige plek te bewaren, verzeker je jezelf van een volledig herstel van de toegang tot je portemonnee.

Twee-factor authenticatie biedt een extra beveiligingslaag. Voor elke transactie die wordt gedaan naar uw Electrum-portemonnee, moet u een twee-factor authenticatiecode van het andere apparaat opgeven om deze betaling te kunnen verzenden. Electrum kan ook worden gebruikt als een portemonnee met meerdere handtekeningen. Dit verhoogt de veiligheid van de portemonnee aanzienlijk.

Hardware apparaten zijn een andere optie als het gaat om verbeterde beveiliging. Apparaten van Ledger en TREZOR, twee van de meest prominente merken in de hardware-portemonnee-industrie, zijn compatibel met Electrum. De Coldcard hardware wallets van Coinkite werken ook met Electrum.

Werksnelheid.

Electrum gebruikt een vereenvoudigde betalingsverificatie SPV, een manier voor lichtgewicht Bitcoin-clients om te controleren of een bepaalde transactie is opgenomen in een blok, zonder het hele blok te downloaden. Deze functie is nodig om het aantal bronnen te beperken dat de computer van de gebruiker nodig heeft om de portemonneesoftware te draaien.

Volledige controle over het verzenden van transacties.

Electrum berekent het bedrag aan commissie dat in de transactie wordt opgenomen. Het heeft een handige schuifregelaar waarmee gebruikers kunnen kiezen hoe urgent de transactie is. Ze kunnen kiezen hoe lang het duurt om de transactie op het netwerk te verwerken.

In het geval dat je transactie werd verzonden met een lage commissie en daardoor lang in het netwerk bleef hangen zonder bevestiging, kun je met Electrum de commissie verhogen of de transactie annuleren.

Het opzetten van een nieuwe portemonnee (aan de hand van het voorbeeld van Windows).

1. Ga naar electrum.org en download de versie voor jouw besturingssysteem.
0kOIFaz1Um

Kies Windows Installer, waarmee de volledige installatie op je systeem wordt voltooid. Er is ook een draagbare versie (Portable), die werkt zonder installatie, vanaf elk medium.

2. Voer het installatiebestand uit en volg de instructies op het scherm zoals bij elk ander installatieproces.
UNMqOT0tD5

Start Electrum na de installatie.

3. Vervolgens kunt u de methode selecteren om verbinding te maken met de server. In de meeste gevallen zal de optie "Auto Connect" werken.

4. Vervolgens biedt de installatiewizard aan om een portemonnee aan te maken. Je kunt deze een willekeurige naam geven of de standaard_wallet laten staan. Daarna moet je het type portemonnee selecteren dat je wilt aanmaken:

Standaard portemonnee.

De gemakkelijkste optie. Je kunt een nieuwe portemonnee aanmaken (een nieuwe seed phrase maken), de portemonnee herstellen met behulp van de bestaande seed phrase of eerder geïmporteerde sleutels. Als je alleen de publieke sleutel gebruikt, is de portemonnee alleen beschikbaar om te bekijken, als je de privésleutel gebruikt, zijn overschrijvingen beschikbaar. Je kunt ook een dongle gebruiken. In dat geval zoekt de installatiewizard naar het juiste apparaat. Trezor, Ledger, KeepKey, Bitbox, Archos Safe-T, Coldcard worden ondersteund.

Portemonnee met twee-factor-authenticatie.

2FA wordt geleverd door de TrustedCoin-service, waar een van de drie sleutels wordt opgeslagen en de service uw transacties ondertekent. Je hebt een apart apparaat nodig met Google Authenticator. Tijdens het installatieproces moet je een portemonneewachtwoord instellen, de servicevoorwaarden accepteren en een geldig e-mailadres opgeven. Als resultaat ontvang je ook een zaadzin voor het herstellen van de portemonnee, evenals een QR-code en een alfanumerieke herstelcode voor het toevoegen van een account aan Google Authenticator (elk ander 2-factor authenticatieprogramma kan ook worden gebruikt).

Multi-handtekening portemonnee.


OJBhmnCV47

Bij het aanmaken van zo'n portemonnee moet je het aantal handtekeningen selecteren dat nodig is om geld te deblokkeren. U kunt maximaal 15 deelnemers en/of handtekeningen selecteren. Elke deelnemer levert zijn seed-phrase, of zijn publieke sleutel, of tekent met een hardware portemonnee. Om een multisig-portemonnee te kunnen herstellen, moet u de openbare sleutel van elk lid bij elke back-up voegen.

Bitcoin-adressen of privésleutels importeren.

Deze optie is nodig om portemonnees te herstellen die bestaande privésleutelbestanden of gewoon adressen gebruiken.

Een portemonnee gebruiken.

Geld ontvangen.

Open de tab "Ontvangen" en klik op de knop "Nieuw adres". Er verschijnt een nieuw adres dat je kunt kopiëren en naar de afzender van het geld kunt sturen. Het adres zal ook beschikbaar zijn in de vorm van een QR-code voor snelle betaling vanaf mobiele apparaten. Als je het gevraagde bedrag opgeeft bij het aanmaken van het adres, dan wordt het opgenomen in de QR-code en hoeft de verzender het niet in te voeren. De vervaldatum van het adres is belangrijk bij het verzenden van ondertekende verzoeken of Lightning-verzoeken, in andere gevallen is het niet nodig om het in te stellen - het adres zal altijd deel uitmaken van de portemonnee en kan voor onbepaalde tijd worden gebruikt. Dit heeft echter niet het beste effect op je privacy.
6aJZNjcSLt

Geld versturen.

Op het tabblad "Versturen" voer je het adres van de ontvanger in, specificeer je het bedrag en klik je op de knop "Betalen". Controleer altijd dubbel of het adres correct is. Je kunt dit bijvoorbeeld doen door de eerste en laatste 3 tekens van het adres te controleren. Vervolgens wordt u gevraagd om de grootte van de transactiekosten aan te geven - hoe hoger deze is, hoe eerder de transactie wordt opgenomen in de algemene blockchain transactie wachtrij. Het aantal huidige transactiebevestigingen kan worden gevolgd op het tabblad "Geschiedenis".

Nuttige instellingen.

In het bovenste menu "Extra" - "Voorkeuren" kun je een aantal algemene parameters instellen die van invloed zijn op alle adressen en transacties van de Electrum portemonnee. Op het tabblad "Algemeen" is de standaardvaluta mBTC, voor sommigen misschien handiger, in feite is het een duizendste deel van BTC, d.w.z. 1BTC = 1000mBTC. Bits (1mBTC = 1000 bits) en satoshi (1bits = 100sat) kunnen ook worden geselecteerd. Op het tabblad "Transacties" kan de optie om de commissie te wijzigen worden ingesteld, dit kan handig zijn om transactiebevestigingen te versnellen. Op het tabblad "Valuta" selecteer je de gewenste fiatvaluta en de bron waarmee de huidige wisselkoers van deze valuta naar bitcoin wordt bepaald. Hierdoor kun je de huidige koers onderin het hoofdvenster van het programma zien en bij het verzenden van transacties worden het bedrag en de grootte van de commissie automatisch omgezet in de geselecteerde fiatvaluta.

Netwerkinstellingen.

Ga naar "Extra" - "Netwerk" in het bovenste menu. Hier kun je specifieke servers selecteren die je vertrouwt, of een automatische selectie overlaten. Daarnaast kun je op het tabblad "Proxy" Electrum laten werken via Tor (deze moet wel op het systeem draaien) of een andere proxyserver.

Enkele conclusies.

Na het bekijken van de belangrijkste functies van Electrum, wordt het duidelijk dat de portemonnee vol zit met betrouwbare beveiligingsfuncties. Door gebruik te maken van twee-factor authenticatie of een adres met meerdere handtekeningen, voorzien gebruikers hun portemonnee van een extra beschermingslaag. Deze functies zorgen voor een algeheel gesloten beveiligingssysteem van Electrum. Op één uitzondering na, die onlangs is verholpen. Meer details vind je hier, maar in het kort: Electrum had een kwetsbaarheid waardoor hackers bitcoins konden stelen via geïnfecteerde sites. Dit is de enige kwetsbaarheid die Electrum tot nu toe heeft gehad, en het is verholpen in latere versies. Als je Electrum gebruikt, zorg er dan voor dat je je software bijwerkt, want het ondersteunt geen automatische updates.

Electrum is opgenomen in de Tails en Whonix distributiepakketten, waar het werkt via Tor, maar het moet duidelijk zijn dat het gebruik van Electrum via Tor je Bitcoin-activiteit niet anoniem maakt. Het traceren van transacties direct in de blockchain is nog steeds eenvoudig door het ontbreken van mengbepalingen in Electrum.
 
Last edited by a moderator:

opemilylane777

Don't buy from me
New Member
Joined
Dec 8, 2021
Messages
2
Reaction score
2
Points
3
Hallo iam newto all this & I am ambitious as I have so many ideas....however I really want to do this right...that being said, I am at a loss at what to do with the whole buying BTC & sending it to wallet? Zoals huh? P,ease if someone can guide me...on the streets I'm on point hahah but this is all new to me...thank yku,,,
 

HEISENBERG

ADMIN
ADMIN
Joined
Jun 24, 2021
Messages
1,647
Solutions
2
Reaction score
1,741
Points
113
Deals
666
Heb je hulp nodig bij het kopen van een Bitcoin?
 

banister

Don't buy from me
New Member
Joined
Nov 10, 2021
Messages
57
Reaction score
43
Points
18
BTC is dood voor ondergronds gebruik. Raadpleeg XMR voor een veiligere en aangenamere ervaring op de donkere zeeën.
 

NoNameNoSlogan

Don't buy from me
New Member
Joined
Jan 25, 2022
Messages
25
Reaction score
13
Points
3
Ik speel elke dag met cryptocurrency. Heisenberg, kan ik met die portemonnee (XMR) Monero opslaan? NQeukoYmLM
 

SasquatchMonero

Don't buy from me
New Member
Joined
Sep 17, 2023
Messages
28
Reaction score
11
Points
3
Electrum is een bitcoin portemonnee en staat geen opslag van Monero toe.

Om Monero op te slaan, raad ik aan om Feather Wallet of Monero GUI wallet te gebruiken.
 

NoNameNoSlogan

Don't buy from me
New Member
Joined
Jan 25, 2022
Messages
25
Reaction score
13
Points
3
Dat moet ik met je eens zijn.
 

HEISENBERG

ADMIN
ADMIN
Joined
Jun 24, 2021
Messages
1,647
Solutions
2
Reaction score
1,741
Points
113
Deals
666
Nee, electrum is alleen voor bitcoin
 

Bimbone

Don't buy from me
New Member
Joined
Jun 4, 2022
Messages
8
Reaction score
3
Points
3
Electrum loopt nu voor op de hele planeet, ik denk dat er gewoon geen handigere opslag is voor bitcoin
 

thegentleman_007

Don't buy from me
New Member
Joined
Aug 5, 2022
Messages
15
Reaction score
5
Points
3
Daar ga ik naar kijken, bedankt voor het delen.
 

Gérard Gibert

Don't buy from me
New Member
Joined
Jan 13, 2023
Messages
4
Reaction score
0
Points
1
Als ik crypto koop van een Bitcoin ATM, kan dat alleen genoeg zijn voor anonieme betaling als ik via het escrow-systeem van BB koop van een verkoper die de voorkeur heeft van de site?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,812
Points
113
Deals
1
Hangt ervan af hoe je ze hebt gekocht en ATM. Waren er camera's? Heb je contant betaald? Gebruik je de Electrum portemonnee?
 

Gérard Gibert

Don't buy from me
New Member
Joined
Jan 13, 2023
Messages
4
Reaction score
0
Points
1
Hallo G. Patton, ik heb de crypto nog niet gekocht. Ik wil er gewoon voorbereid in gaan. Dit lijkt de enige optie die "snel" is als ik nu wil kopen. Aangezien ik een beginner ben op dit gebied, zal het me maanden kosten om het onderwerp voldoende te leren kennen om de technieken die anderen gebruiken met succes toe te passen. Het plan is om contant te betalen, met een masker, hoed, capuchon op, met mijn hoofd naar beneden en niet voor de machine te staan. Dit is geen probleem vanwege Covid en omdat het winter is, zal ik niet opvallen. Moet ik eerst een Electrum-portemonnee maken? Maakt de pinautomaat er niet gelijk een aan als ik de crypto koop? Wat is de beste oplossing in dit geval? Bedankt voor jullie reacties!
 

SasquatchMonero

Don't buy from me
New Member
Joined
Sep 17, 2023
Messages
28
Reaction score
11
Points
3
Bitcoin is _nooit_ anoniem. Er zijn tonnen gotchas met het gebruik van bitcoin die deze thread zo lang zouden maken dat hij tot aan de Mars zou reiken.

Gebruik gewoon Monero.
 
Top