Question Kunnen leveranciers de douane echt 100% vrijwaren?

Cranston

Don't buy from me
Resident
Joined
Sep 20, 2023
Messages
76
Reaction score
45
Points
18
Ik ga een deal sluiten met een leverancier van buiten de EU (slechts een paar gram van een specifieke chemische stof voor het lab).
De verkoper zegt dat hij verantwoordelijk is voor de inklaring van de producten. Verder gebruiken ze perfecte stealth. Ze zeggen dat ze 100% succesvol transport hebben.

Ze bieden ook herverzending aan voor het geval de douane het in beslag neemt, maar daar gaat het niet om: ik wil helemaal niet dat de douane iets in beslag neemt. Dat is belangrijker dan het geld.

Wat is de ervaring hiermee? Kunnen ze echt de douane inlichten en 100% succes hebben met het transport?
 

blackburn

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 18, 2022
Messages
103
Reaction score
48
Points
28
NEE! Dat kan niet.

Je moet nog steeds langs de douane in je land...

Zelfs als het lijkt alsof het pakket binnen de EU is verzonden, kan de douane steekproeven doen op buitenlandse pakketten...

Niets is 100% zeker.
 

Cranston

Don't buy from me
Resident
Joined
Sep 20, 2023
Messages
76
Reaction score
45
Points
18
Dat dacht ik al.
Hoe goed kan de stealth zijn? (voor een paar gram van een niet-reactieve chemische stof waar de meeste mensen niet eens van gehoord hebben)
Heeft iemand ervaring met dergelijke sluipzendingen?
 

blackburn

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 18, 2022
Messages
103
Reaction score
48
Points
28
Een paar gram is gemakkelijk te verbergen, je moet met de afzender praten en afspraken maken over stealth.
 

crazyinmate

Don't buy from me
Member
Joined
Sep 28, 2023
Messages
4
Reaction score
2
Points
3
Ik had een soortgelijke situatie met een CN-verkoper die een mooie RC aanbood. Ze zeiden precies hetzelfde, ik nam de gok en betaalde 230 dollar en na 7 dagen gaven ze me een trackingnummer dat 14 dagen lang geen activiteit had, toen was het plotseling in de EU en 4-5 weken na betaling ontving ik mijn brief. Ik weet niet hoe ze het hebben gedaan, maar ze hadden een bedrijf/persoon in de EU die het opnieuw naar mijn land stuurde.
12-13 dagen na ontvangst van de TN dacht ik dat ze me hadden opgelicht omdat ze erg traag waren met antwoorden en ook niet veel informatie gaven, ze bleven alleen maar zeggen dat het wel zou komen, gewoon geduld hebben.

Toen de brief door de douane ging, werd hij zonder problemen gecontroleerd en ingeklaard.

De inhoud van de brief was verzegeld in 5 verschillende lagen van verschillende materialen. Waarschijnlijk de meest professionele ervaring die ik ooit heb gehad. Ten minste 500+ aankopen van verschillende DNM's in de afgelopen 7 jaar. Slechts één keer in beslag genomen (0,5 g coke monster) uit NL, ik denk dat de reden was dat het met priority luchtpost werd verzonden. Ik neem meestal de lange verzendmethoden omdat ik meer vertrouwen heb in de "massa" afplak dan in de snellere. Bedankt
 

crazyinmate

Don't buy from me
Member
Joined
Sep 28, 2023
Messages
4
Reaction score
2
Points
3
Alphapipe
Ik heb al 5 keer geprobeerd te antwoorden, maar telkens als ik op 'Post reply' druk, word ik naar de zoekpagina geleid.
Vervelend, want ik wil het verhaal met jullie delen.
Hoe dan ook, ik was boos op de verkoper omdat hij me een vrij duur monster van hoge kwaliteit liet kopen met de belofte dat het binnen 3-5 dagen in de EU zou worden geleverd. De tijd verstreek en plotseling kreeg ik een officiële mail van de politie dat er 0,54 gram 92% pure cocaïne in beslag was genomen op de luchthaven en dat de zaak tegen mij was geseponeerd wegens gebrek aan bewijs. Eerst moest ik lachen om het feit dat ze de zuiverheid hadden gemeten en het hadden vermeld en toen werd ik verdrietig want 92% is een behoorlijke kwaliteit en daar heb ik voor betaald. Maar ja, lessons learned, neem de lange en langzame verzending, veel veiliger in mijn ervaring en bestel nooit bij NL. Weet niet meer wat ik schreef in de andere 5 pogingen
 

Cranston

Don't buy from me
Resident
Joined
Sep 20, 2023
Messages
76
Reaction score
45
Points
18
Nu zie ik je antwoord en meest interessante verhaal.
Dus je zaak is geseponeerd wegens "gebrek aan bewijs"?! Wat maakt het ook uit... wat hebben ze nog meer nodig als bewijs?
Prijs jezelf gelukkig, er zijn landen waar je je rijbewijs verliest, zelfs als je maanden niet hebt gereden...
 
View previous replies…

crazyinmate

Don't buy from me
Member
Joined
Sep 28, 2023
Messages
4
Reaction score
2
Points
3
Nou, 0,54 gram is niet veel en als ze vragen of het van mij is, zou ik nee zeggen.
Ik ben niet de eigenaar van het adres waar de post naartoe is gestuurd, dus er zijn meerdere opties. Ze moeten bewijzen dat ik het gekocht heb en ja, hoe doen ze dat? Als het 1kg is denk ik dat het er anders uit zou zien 😂
Grappig is dat ik in de gevangenis heb gezeten voor het verkopen van coke dus ik begreep echt niet dat de zaak werd geseponeerd, als ze op het adres zouden komen en een huiszoeking zouden doen weet ik zeker dat ze me zouden kunnen beboeten voor het bezit van veel illegale stoffen. Maar ik denk dat grootte ertoe doet 😂😂😂
 

Cranston

Don't buy from me
Resident
Joined
Sep 20, 2023
Messages
76
Reaction score
45
Points
18
Ongelooflijk...
Ik heb absoluut geen geschiedenis met wetshandhaving op het gebied van stoffen.
Maar ik zweer dat als de douane 0,54 g cocaïne in beslag neemt, ik op zijn minst mijn rijbewijs kwijt zal raken (geen grapje, dit is de wet in een EU-land), een boete van x000 euro zal krijgen en in de toekomst in de gaten zal worden gehouden.
Daarom vraag ik dit... Ik heb een Chinese verkoper die me een paar gram van een chemische stof wil verkopen. Niet zo erg als cocaïne, maar erg genoeg als je gepakt wordt.
Kan ik het risico nemen? (Ik heb geen mailadres dat niet aan mij gekoppeld kan worden).
 

TheVacuumGuy

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Sep 20, 2023
Messages
124
Reaction score
55
Points
28
Natuurlijk gaat er niets gebeuren. Stel je voor dat ik je haat. Door een paar dollar uit te geven stuur ik een grammetje, en jij gaat de gevangenis in. Zou niet gebeuren. Ze moeten veel dieper graven voor een echte zaak
 

DIRECTLABEXPRESS

Don't buy from me
Resident
Joined
Nov 29, 2022
Messages
12
Reaction score
13
Points
13
Deals
39
Nee bro ... Maar ik stel een aangepaste verpakking voor, voor een veel betere slagingskans. De foliezakjes zijn verbrand...
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,403
Solutions
4
Reaction score
960
Points
113
Deals
1
Het juiste antwoord is JA. Als je niet wist dat de Amerikaanse overheid smerig was, dan is dat ook zo. Een scheepvaartmaatschappij met een ton aan activa hoeft alleen maar een bondgenoot te laten goedkeuren als douane-expediteur. Waarschijnlijk niet erg moeilijk. De hele Chinese regering heeft een man aan de binnenkant van de douane? Hij hoeft niet eens aan de binnenkant te zitten. Kijk niet naar het nieuws en zie dat eigenlijk iedereen octrooitechnologie en alles wat ze te pakken kunnen krijgen aan de Chinezen verkoopt. De VS is te koop en de Chinezen kopen alles wat ze kunnen krijgen.
 

DIRECTLABEXPRESS

Don't buy from me
Resident
Joined
Nov 29, 2022
Messages
12
Reaction score
13
Points
13
Deals
39
Ze raken nog steeds verstrikt Brody... Misschien zijn er hoge succespercentages bij bepaalde bedrijven, maar het is nog steeds niet faalveilig.
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,403
Solutions
4
Reaction score
960
Points
113
Deals
1
Dus jullie denken dat de Chinezen 3000 pond betamethylketon "binnensmokkelen"? Dat is pas indrukwekkend sluipen!
 

cookie

Don't buy from me
Member
Joined
Jun 1, 2022
Messages
2
Reaction score
5
Points
3
We vliegen elke dag tonnen chemicaliën naar Europa. In de afgelopen twee jaar is het slechts één keer door de douane in beslag genomen! We hebben een zelfgebouwd logistiek netwerk. Niet-traditionele logistieke methoden! Wij geloven in één ding! Geld komt overal doorheen. Iedereen heeft een prijs!
 

Antihero999

Don't buy from me
Resident
Joined
Feb 6, 2023
Messages
53
Reaction score
53
Points
18
In feite zullen verschillende tijdsperioden verschillende situaties hebben, we zullen de levering regelen in overeenstemming met de douane-inklaring, maar ongeveer 98% van de tijd is het absoluut geen probleem. Pakketten kunnen veilig bij klanten worden afgeleverd en we hebben onze eigen methoden in Europa en de Verenigde Staten om veilig vervoer te garanderen.
 
Top