a-PVP kristallisatie

Joined
Jul 25, 2021
Messages
193
Reaction score
301
Points
63
a-PVP-poeder wordt gekristalliseerd in een oplosmiddel met een verhouding van 1 g per 0,5-1 ml. De oplosmiddeloplossing wordt bereid uit water en alcohol in een verhouding van 30/70, 50/50 of 70/30. Het is heel belangrijk om goed gepolijste en zuivere oplosmiddelen te gebruiken. Het is erg belangrijk om goed gezuiverd a-PVP-poeder te gebruiken. Een vuil product kan kristallisatie bemoeilijken. De oplossing wordt gekookt en in een vat met opgelost a-PVP gegoten. Hoe dikker de laag oplossing in de kristallisatie schaal, hoe groter de uiteindelijke kristallen. a-PVP kristallen moeten groeien onder constante omstandigheden. De procedure is erg gevoelig voor temperatuur- en vochtigheidsveranderingen. Er moet gebruik worden gemaakt van een ruimte met droge lucht (relatieve vochtigheid <40%) en een constante omgevingstemperatuur van 20-22 ºC.

Er wordt een grote hoeveelheid a-PVP-kristallen gevormd in de oplossing wanneer ~50% van het oplosmiddel verdampt is. Er wordt geleidelijk gekoeld om de kristallisatiesnelheid te verhogen. De temperatuur moet elk uur met 2 ºC worden verlaagd (van +20 ºC tot -20 ºC). Er is een manier zonder geleidelijke afkoeling. De kristallisatie schaal wordt in een koelkast geplaatst bij 4 ºC voor 8-12 uur, dan wordt het geplaatst in een vriezer -20 ºC voor 8-12 uur in overeenstemming met de voorwaarden.

De verkregen a-PVP natte kristallen worden gedroogd in een
vacuümexsiccator of met behulp van infrarode straling (IR-lamp of IR-verwarming).
Product 959392a4e62462454561e96198e266bc

a-PVP-kristallen kunnen goed worden gekleurd met voedselkleurstof. a-PVP wordt opgelost, een kleine hoeveelheid voedselkleurstof wordt toegevoegd aan een oplossing van water en alcohol. Het is belangrijk niet te veel voedselkleurstof toe te voegen om het uiterlijk van de kristallen niet te bederven.
Product 98efb32ec0f5a7d5174c78531b44e45c
573dfacd7dc67c675c38fbefe1cd0b97
 
Last edited by a moderator:

pachemguy

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Feb 25, 2023
Messages
22
Reaction score
21
Points
3
Ik was eigenlijk niet van plan om deze kristallen te verven, maar nu zet je me aan het denken dat ze er heel mooi uitzien.
 
Joined
Jul 25, 2021
Messages
193
Reaction score
301
Points
63
Het is gewoon een marketingtruc. En houd er rekening mee dat je het kristal misschien niet goed s*****ert en dat je een hoop vieze a-pvp overhoudt.
Stuur een PM als je hulp nodig hebt.
 

SonicNL

Don't buy from me
Resident
Joined
Feb 22, 2023
Messages
84
Reaction score
75
Points
18
Hé, werkt het kleuren met voedselkleurstof ook voor cathithonen?
 
Top