Een nieuw idee om laboratoriumdetectie te vermijden.

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,408
Solutions
4
Reaction score
966
Points
113
Deals
1
Iemand stuurde me onlangs een privébericht met de vraag hoe je de onvermijdelijke geuren kunt elimineren die geassocieerd worden met clandestiene chemische laboratoria. Zoals iedereen met ervaring weet, kunnen geuren die vrijkomen bij chemische reacties variëren van opvallend tot regelrechte euthanasie. Ik ging door de lijst met veelgebruikte methoden, zoals de oude slang door het toilet, een watergordijn, de dampen uit de schoors***** laten ontsnappen om de oorsprong te verdoezelen, enzovoorts. Toen begon ik over de potentiële effectiviteit van een nieuw idee dat ik nog nooit in de praktijk had gezien. In een Amazon-advertentie op sociale media kwam een product op mijn scherm dat ik nog nooit eerder had gezien en hier is het ter overweging. Een keramische katalytische combuster. Deze is bedoeld voor een houtkachel en gebruikt de warmte die deze produceert om de katalysator te verwarmen, maar ik denk dat een 6" branderelement dat aan de voorkant is vastgebonden ook heel goed zou werken. Met dit in je uitvoerpijp (en het branderelement) denk ik dat het zowat elke geur zou roosteren, en de katalysator, brander en een regelweerstand om de temperatuur te regelen zouden minder dan $200 USD nieuw moeten zijn (en een brander en kachelknop zouden voor velen van ons gratis kunnen zijn). Ik dacht ik presenteer gewoon het idee en open een dialoog om de mogelijkheden te bespreken.

YDqluOH46K

Hier is een link naar het product op Amazon Protalwell Wood Stove Catalytic Combustor, 6" Round Ceramic Catalytic Combustor Replacement for Wood Stoves https://a.co/d/as9TCeq
 

Rabidreject

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Dec 2, 2023
Messages
316
Reaction score
29
Points
28
Actieve koolstoffilter? zoals voor het kweken van wiet/ dat is wat ik heb zien werken...voor mijn ogen thuis f/e. Waarschijnlijk ahotty maar hey ho, ik ruik niets en iv heb geen enkele melding gehad van mijn buren! Niet toen ik wiet kweekte of toen ik syntheses deed lol
 

Rabidreject

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Dec 2, 2023
Messages
316
Reaction score
29
Points
28
Het is wel cool, maar het moeten toch ook warme reacties zijn om het te activeren? Ik ben bezig met een heleboel ijskoude reacties op dit moment .... Zou het daarvoor werken? Of bedoel je het apart verwarmen...
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,408
Solutions
4
Reaction score
966
Points
113
Deals
1
Ja, je zou het apart moeten verwarmen. Ik denk dat ik bedoelde dat een kachelbrander op het gezicht zou kunnen werken.
 

Rabidreject

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Dec 2, 2023
Messages
316
Reaction score
29
Points
28
Oh ja, ik zie het al, sorry. Mijn fout. Best gaaf.
Is het niet in wezen dezelfde manier waarop actieve koolfilters werken? Ik neem aan dat de vorm van de gaten de geuren opvangt? Hoe dan ook cool.
Ik denk dat met koolstoffilters, als iemand het ziet, het eigenlijk alleen maar louche kan zijn, op de een of andere manier (ik veronderstel tenzij je in een land woont waar je je eigen wiet mag kweken (waar niemand zou weten wat het bovenstaande item is!).
 
Top