4-Methyl Methcathinone, Mephedrone, 4MMC 3 type synthese

_Evo_Soul_Gus_

Don't buy from me
New Member
Language
🇺🇸
Joined
Oct 7, 2024
Messages
6
Reaction score
3
Points
3

4-methylmethcathinon

(Beoordeeld als: uitstekend)

Hoi bijen,
Ik heb me de afgelopen dagen verveeld en ik had nog wat leuke reagentia liggen, dus ik dacht: ik probeer 1-(4-methylfenyl)-2-methylaminopropanonhydrochloride te maken, of 4-methylmethcathinon zoals het waarschijnlijk genoemd wordt. Voltooid binnen 48 uur, beginnend met tolueen. Elke stap is slechts een eerste poging, en ik heb suggesties bijgevoegd voor de procedure als ik het nog eens probeer. De eerste twee stappen werken erg goed, maar de killer is de laatste stap, die ~45% oplevert. Dit komt echter nog steeds overeen met een opbrengst van 43% van het product uit tolueen, dus over het geheel genomen is het niet slecht:

Bereiding van 4-methylpropiofenon 1


HoeveelheidEenheden
Verbinding / Onderdeel
73g
AlCl3
300mL
Dichloormethaan
46mL
Propionylchloride
54mL
Tolueen
600mL
Ijswater
200mL
5% NaOH-oplossing
Magnesiumsulfaat

54mL (500mmol, 46g) tolueen werd gedurende 30 minuten toegevoegd aan een oplossing van 73g (550mmol) watervrij aluminiumchloride en 46mL (525mmol, 49g) propionylchloride in 200ml dichloormethaan gekoeld via een extern ijsbad. De oplossing mocht nog 1,5 uur bij 20oC roeren en werd toen voorzichtig toegevoegd aan 500 ml geroerd ijswater. De onderste dichloormethaanlaag werd afgescheiden en de waterige laag werd geëxtraheerd met 2x50 ml dichloormethaan. De gecombineerde extracten werden gewassen met 3x100mL 5% NaOH, 100ml water en vervolgens gedroogd boven magnesiumsulfaat. Het oplosmiddel werd verwijderd en het keton werd vacuüm gedestilleerd bij 123-126oC. Het resultaat was 1-(4-methylfenyl)propaan-1-on als kleurloze olie.
Opbrengst: 70,0 g (95%)

4-methylpropiofenon tot 2-broom-4'-methylpropiofenon 1,2


HoeveelheidEenheden
Verbinding
38mL
4-methylpropiofenon
1mL
48% HBr
14mL
Broom
125mL
IJsazijn
650mL
Water
300mL
Dichloormethaan
Magnesiumsulfaat

Aan een oplossing van 38mL (250mmol, 37g) 4-methylpropiofenon in 125mL ijsazijn werd 1mL 48% HBr toegevoegd, gevolgd door, in de loop van een uur, 14mL (275mmol, 44g) elementair broom. Het reactiemengsel, dat tijdens het toevoegen een mooie roze kleur kreeg, werd nog 1,5 uur geroerd en vervolgens langzaam overgegoten in 500 ml ijskoud water, waarbij na elke voorzichtige toevoeging werd omgeroerd. Het roomkleurige neergeslagen product werd opgenomen in 200 ml dichloormethaan en de waterige laag werd geëxtraheerd met 100 ml dichloormethaan. De gecombineerde extracten werden gewassen met 2x250mL koud water en vervolgens gedroogd boven magnesiumsulfaat. Het oplosmiddel werd onder vacuüm verwijderd, waarbij ervoor werd gezorgd dat de temperatuur onder de 50oC bleef, zodat een turquoise olie, 2-broom-(4'-methylfenyl)-propaan-1-één, overbleef die vrijwel onmiddellijk stolde bij afkoelen, tot sprankelende wasachtige kristallen.
Opbrengst: 57 g (100%)
Opmerkingen: Probeer de temperatuur onder 30oC te houden bij het verwijderen van het oplosmiddel - gekleurde kristallen duiden op enige ontleding (bovenstaande waren erg licht van kleur, dus slechts licht). DCM zou een beter extractiemiddel zijn, omdat het bij een lagere temperatuur kan worden afgetapt, wat minder ontleding veroorzaakt.

2-broom-4'-methylpropiofenon tot 1-(4-methylfenyl)-2-methylaminopropanonhydrochloride 3


HoeveelheidEenheden
Verbinding / Onderdeel
13.5g
Methylamine HCl in 15 ml water
7.9g
Natriumhydroxide in 20 mL water
11.4g
2-broom-4'-methylpropiofenon
6mL
37% HCl in 24 mL water
115mL
Tolueen
225mL
Water
Aceton

Aan een geroerde oplossing van 11,4 g (50 mmol) 2-broom-4'-methylpropiofenon in 25 ml tolueen, gehouden bij 20oC, werd gedurende 5 minuten 6,2 g methylamine in 35 ml water toegevoegd (bereid door een oplossing van 7,9 g (198 mmol) natriumhydroxide in 20 ml koud water toe te voegen aan een afgekoelde oplossing van 13,5 g methylamine HCl in 15 ml water). Het mengsel mocht nog 16 uur roeren bij 20-25oC en werd toen overgegoten in 150 ml ijskoud water. De tolueenlaag werd afgescheiden en de resterende freebase werd geëxtraheerd met 2x20mL tolueen. De gecombineerde tolueenextracten werden gewassen met 3x25mL water en vervolgens aangezuurd met 2x15mL verdund HCl. De gecombineerde zure extracten werden vervolgens tweemaal gewassen met 25 ml tolueen en onder vacuüm ingedampt tot droogte, waardoor een gebroken witte vaste stof werd gevormd. Er werd 20 ml aceton toegevoegd en verhit tot koken, waarbij een homogene oplossing werd gevormd, die vervolgens langzaam werd afgekoeld, zodat kristallen konden neerslaan. De kristallen werden gefiltreerd en gespoeld met ongeveer 100 ml ijskoude aceton.

Opbrengst: 4.8g (45%)
Opmerkingen: Probeer 24 uur te roeren bij 0oC, dat remt de vorming van pyrazine. Het kan ook de opbrengst verlagen, maar dat zie ik de volgende keer wel. Het is twijfelachtig (IMHO) of een opbrengst van meer dan 50% verwacht kan worden voor deze derde stap, vanwege de nevenreacties die kunnen en zullen optreden.
Opbrengst gegeven vóór herkristallisatie, maar na concentratie en opnieuw filteren en wassen van de 100 ml acetonspoelingen, die nog eens 1 g product opleverden. Herkristallisatie wordt sterk aangeraden om eventueel achtergebleven pyrazine te verwijderen, en kan gedaan worden met aceton/methanol.

Stappen 1 en 2 zijn beide gebaseerd op een synthese van een Pyrovaleron analoog, 4-MPPH, Pyrovaleron met een hexaanketen in plaats van pentaan. Met dank aan onze innemende Nemo Tenetur voor het leveren van de 4- MPPH synthese.
Het tussenproduct bromoketon is een vrij krachtige lachdemper, zelfs in vaste vorm. Wees voorzichtig met het afwassen van je glaswerk na de synthese, en gebruik alsjeblieft geen heet water totdat je alles eerst grondig hebt afgewassen met koud water.
Losjes gebaseerd op Post 289410 (foxy2: "Methcathinone and ephedrine from propiophenone", Stimulants), hoewel ik nooit de 70-74% opbrengst heb gehaald die werd geclaimd toen ik dit probeerde met broombutyrofenon.

Natuurlijk kan dit product ook met een goede opbrengst worden gereduceerd tot 4-methylephedrine en vervolgens heel gemakkelijk worden omgezet in (4-methyl)-methamfetamine. Als je dat zou doen, zou ik voorstellen om het bromoketon te reduceren voordat je de methylamine toevoegt. Op deze manier kan de methylaminogroep onder veel krachtiger omstandigheden worden toegevoegd, wat resulteert in een hogere opbrengst. Een poging hiertoe gaf een opbrengst van rond de 60%, maar ik weet zeker dat dit verhoogd kan worden.



De bioassay ging ook vrij goed. Ik was een beetje bang voor wat het snuiven van 50mg zou doen, maar aangezien ik bijna constant misbruik heb gemaakt van het (slecht gesynthetiseerde) 1-fenyl-2-methylaminobutan-1-one (d.w.z. methcathinon met een butylketen in plaats van de gebruikelijke propyl), deed 50mg niet al te veel. Ik dacht dat ik mijn tijd had verspild totdat ik ongeveer 30 minuten later nog eens 100 mg snoof, en toen drong het tot me door. Intense rushes overal, die meer dan 30 minuten aanhielden. Omdat ik op dit moment een vrij hoge cathinon-tolerantie heb, nam ik een uur later nog eens 100 mg, en een uur of zo daarna nog eens 100 mg. Elke keer voelde ik een golf van energie over me heen komen, en daarna een fantastisch gevoel van welzijn dat ik nog nooit eerder van een drug heb gehad, behalve van mijn geliefde ecstasy.



Ik voel de effecten nu nog steeds, aangezien ik de synthese pas 6 uur geleden heb voltooid en een uur later met de bioassay ben begonnen. Het is een leuke drug, en hoewel minder krachtig dan methcathinone (tenzij mijn tolerantie echt hoog is), is het gemakkelijk te maken, en het beste van alles, legaal! Hopelijk vindt iemand dit nuttig of op zijn minst interessant...
 

Erixon

Don't buy from me
New Member
Language
🇵🇱
Joined
Oct 9, 2024
Messages
14
Reaction score
1
Points
3
Nee, uw product is van lage kwaliteit. Op toulen krijgt u meer product als u het schertst tot 60°c mix 2 h
 

_Evo_Soul_Gus_

Don't buy from me
New Member
Language
🇺🇸
Joined
Oct 7, 2024
Messages
6
Reaction score
3
Points
3
Denk ik.
Ik wil dat je me je mening en bijdrage geeft. Geef commentaar op mijn opties, zodat ik mijn fout kan corrigeren en andere mensen op dit forum ook hulp kunnen krijgen.


Hartelijk dank
 

Erixon

Don't buy from me
New Member
Language
🇵🇱
Joined
Oct 9, 2024
Messages
14
Reaction score
1
Points
3
Ik was je aan het vertellen wat je moet doen
 
Top