Kiinnostuksen tarkistus: XMPP live chat

Gale

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 30, 2022
Messages
85
Reaction score
50
Points
18
Hei,

Haluaisin aloittaa yksityisen XMPP-keskustelupalvelimen, johon pääsee vain torin kautta. Tämä antaa meille mahdollisuuden keskustella turvallisesti reaaliajassa.


Huonosta OPSEC:stä seuraa kieltoja.

Kertokaa mielipi*****ne.
 

cubesquare

Don't buy from me
Resident
Joined
Oct 11, 2022
Messages
150
Reaction score
97
Points
28
Sekä pidän että en pidä tästä ajatuksesta.
Miten tunnistaisit huonon opsec:n?
Chat-palvelimilla on oltava kopioita viesteistä tallennettuna, toisin kuin point to point -chat-asiakkailla.
Useimmat DN-foorumien jne. käyttäjät ovat tottuneet asynkroniseen viestintään.
Olisi hienoa, jos voisi jakaa yhden kerran chat-linkin aktiivisen keskustelun helpottamiseksi ja sitten hävittää kaikki jäljet siitä, kun se on päättynyt.
Vielä siistimpää olisi, jos siihen olisi sisäänrakennettu salaus - ei yhtään salaamatonta kommunikaatiota...

Eikö tämä olisi helpompaa perustaa mastodon-palvelin?
 

Gale

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 30, 2022
Messages
85
Reaction score
50
Points
18
Huono opsec tarkoittaa, että ihmiset sanovat asioita, kuten missä he asuvat ympärillä tai mitään, joka mahdollisesti dox heitä


Kysyn, koska jotkut korkeimman tason myyjät käyttävät mielellään xmpp:tä viestintään, en mainitse nimiä. XMPP näytti olevan valittu chat-menetelmä. Omistan palvelimen, ehkä se olisi sopiva vain kutsuille/viittaukselle.
 

cubesquare

Don't buy from me
Resident
Joined
Oct 11, 2022
Messages
150
Reaction score
97
Points
28
Voisi hyvin soveltua vain lähdeviitteeksi. Näin luottamus sinuun siirtyy jäseneltä toiselle. Minä en ainakaan liittyisi palvelimelle, johon minulla ei ole mitään luottamusta, ja kävisin keskusteluja, jotka voisivat vangita minut, jos ei olisi luotettavaa osapuolta, joka kertoisi minulle, että se on turvallista.

Ollakseni reilu, en ole tehnyt täydellistä XMPP:n tietoturvatarkastusta, joten en edes tiedä, kuinka helposti hyväksikäyttöä ja aukkoja on saatavilla.

Iso potkuri on aina - miten ihmiset kommunikoivat tavalla, johon on helppo päästä polttimista, ilman että huomio kiinnittyy, kun LE poimii polttimen.
 
Top