Del dine tanker med os

Baphomet666

Don't buy from me
New Member
Joined
Aug 3, 2024
Messages
3
Reaction score
0
Points
1
Hej folkens, jeg var interesseret i, om nogen af jer kan dele jeres tanker eller viden om, hvad der er mest skadeligt, MDMA, 4MMC eller kokain, også hvilken af dem der er farligst blandet med alkohol, det sker for mig, at hvis jeg ikke drikker, når det rammer mig, bliver jeg lidt ængstelig og overvældet.
 

cofita666

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Apr 12, 2024
Messages
40
Reaction score
38
Points
18
Jeg tror personligt, at mdma er mere neurotoksisk af de tre supstance, 4mmc mindre ... ellers foreslår jeg, at du ikke blander alkohol med supstance, fordi det er ændret erfaring og farligt i nogle tilfælde.
 

Baphomet666

Don't buy from me
New Member
Joined
Aug 3, 2024
Messages
3
Reaction score
0
Points
1
Jeg ved, det er farligt, men jeg er lige begyndt at drikke alkohol, mens jeg tager MDMA eller cola, det føles som om, jeg drikker meget mere, og det er en anden følelse, men hvis jeg nu kun tager cola eller MDMA uden alkohol, kan jeg ikke lide følelsen, den er overvældende og føles som en alkoholbalance, kan det være på grund af min ADHD?
 

Amphetfred24

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 8, 2024
Messages
12
Reaction score
5
Points
3
Måske skal du tage mindre af det pågældende stof og se, om du stadig føler dig overvældet?

Eller kan det skyldes, hvor/hvornår du tager disse stoffer?

Er du ude at danse, sidder du på en bar eller er du bare hjemme?
Mdma virker meget bedre med musik og dans, tror jeg.

Jeg ville aldrig tage Mdma, hvis jeg bare sad i et rum og snakkede, jeg tror også, jeg ville blive overvældet!
 
Last edited:

Paracelsus

Addictionist
Joined
Nov 23, 2021
Messages
221
Reaction score
228
Points
43
Stoffers farlighed afhænger af mange faktorer. Hvis vi forsøger at reducere alt til lige store værdier, så vil dette billede efter min mening vise sig:
  1. Kokain anses ofte for at være det mest skadelige på grund af dets store potentiale for afhængighed, alvorlige kardiovaskulære virkninger og dannelsen af cocaethylen, når det blandes med alkohol.
  2. 4-MMC har risici, der ligner andre stimulanser, med bemærkelsesværdige kardiovaskulære og neurotoksiske virkninger, men der er færre data til rådighed sammenlignet med kokain og MDMA.
  3. MDMA har risici, især i forbindelse med neurotoksicitet og overophedning, men disse er typisk lavere sammenlignet med kokains akutte kardiovaskulære risici. Efter min mening er MDMA, med den rette kvalitet og overholdelse af alle anbefalinger om skadesreduktion, et af de sikreste euphostimulanter.
Fare med alkohol:
  • Kokain og alkohol er sammen det farligste på grund af dannelsen af cocaethylen, som øger toksiciteten betydeligt.
  • MDMA og alkohol udgør også en betydelig risiko, primært på grund af alvorlig dehydrering, hypertermi og leverstress.
  • 4-MMC og alkohol udgør en betydelig risiko på grund af øget kardiovaskulær belastning og potentiale for at maskere symptomer, hvilket fører til overforbrug.
Den bedste løsning er ikke at kombinere stimulanser med alkohol. Neurotoksiske virkninger i denne kombination forekommer, selv hvor de ikke er til stede ved solo-brug. Sidstnævnte tilsætning er mulig at bruge som beroligende middel i *****ningen af sessionen, når virkningerne er på vej ned eller allerede er gået over. For eksempel for at få en mere jævn udgang og søvn. Hvis der ikke er nogen anden måde, og det medfører reelt ubehag, eller du har brug for at falde hurtigere i søvn. Det betyder ikke, at dette er en helt sikker fremgangsmåde. Men at tage alkohol på forhånd for at håndtere stressende tilstande i tilfælde med stimulanser er en overdreven tilgang.

At føle sig ængstelig og overvældet uden alkohol, mens man bruger disse stoffer, kan håndteres ved:
  • Holde sig hydreret: Drik vand eller elektrolytdrikke for at holde dig hydreret.
  • Omgivelser: Sørg for, at du befinder dig i et behageligt og sikkert miljø.
  • Dosisstyring: Overvej lavere doser for at reducere intensiteten.
  • Støttesystem: Hav betroede venner i nærheden, som kan hjælpe, hvis du føler dig overvældet.
 

Amphetfred24

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 8, 2024
Messages
12
Reaction score
5
Points
3
På et tidspunkt tog jeg en masse piller / Mdma, og jeg plejede at drikke spandevis af alkohol, mens jeg var på dem.
Jeg var ved at dø bagefter (især mandag/tirsdag).
Jeg stoppede helt med alkohol og fik det meget bedre efter en fest.
Jeg kan ikke tåle alkohol længere, jeg tror, jeg er blevet allergisk over for det!
 

Baphomet666

Don't buy from me
New Member
Joined
Aug 3, 2024
Messages
3
Reaction score
0
Points
1
Det lyder interessant, men det er vel bedre at komme ned på jorden? Eller har du det bare ikke så skidt fysisk? Ja, alkohol ødelægger din mave.
 

Amphetfred24

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 8, 2024
Messages
12
Reaction score
5
Points
3
Fysisk føles det ikke så hårdt, og det er nemmere at komme ned (dog med masser af cannabis).
Det, der kunne tage 3-4 dage at komme sig, blev skåret ned til 1 dag uden alkohol.
Det var det, der virkede for mig.
Men det tog lang tid at finde ud af det.
 
Top