Question Sikker måde at afgive brintgas på?

mithyl2

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 19, 2022
Messages
264
Reaction score
27
Points
28
Da brintgas er brændbar i luften, hvad er så den bedste måde at håndtere brintgas på, når jeg laver en reaktion, der producerer den? (Bortset fra at bruge et professionelt stinkskab).
 

cesc

Don't buy from me
New Member
Joined
Feb 25, 2023
Messages
7
Reaction score
2
Points
1
Zink HCl?
 

mithyl2

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 19, 2022
Messages
264
Reaction score
27
Points
28
Kan du uddybe det?
 

cesc

Don't buy from me
New Member
Joined
Feb 25, 2023
Messages
7
Reaction score
2
Points
1
Redox-betydning. Ikke at skyde H2 ud i rummet 🤣
 

mithyl2

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 19, 2022
Messages
264
Reaction score
27
Points
28
ok. så jeg tilføjer zink hcl til opløsningen med natriumborhydrid for at reducere dens eksplosivitet?
 

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 8, 2022
Messages
675
Reaction score
510
Points
63
Deals
5
Læg slanger fra toppen af kondensatoren til ydersiden, hvis du er SÅ bekymret.
Men hvis du bare reducerer ved hjælp af borhydrid, vil et åbent vindue og en kørende ventilator være helt fint.
 

mithyl2

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 19, 2022
Messages
264
Reaction score
27
Points
28
Men er brint ikke brændbart sammen med luft?
 

archae

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 25, 2022
Messages
77
Reaction score
66
Points
18
H2 kan nemlig forårsage eksplosioner ved en minimal koncentration på 4 %. For at det skal være et reelt problem, skal man bruge ret meget af det for at fylde et normalt rum på dette tidspunkt.

Hvis du ventilerer dit arbejdsområde korrekt, burde det ikke være noget problem.
 

cesc

Don't buy from me
New Member
Joined
Feb 25, 2023
Messages
7
Reaction score
2
Points
1
Hej. Så vidt jeg ved, er H brændbart med ild,
 

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
550
Reaction score
298
Points
63
Det afhænger virkelig af mængden af gas, der udvikles, så hvis det ikke er et stort volumen, kan du også sætte en tidligere oppustet og derefter tømt ballon for enden af din opsætning, da den vil puste sig op, vil trykket i systemet stige (ofte nok en ønsket ting i hydrogeneringsreaktioner), og i stedet for at lade den springe, skifter du den og tømmer den fulde ud. Fordelen ved H2 er, at det er lettere end luft, så det vil snarere have en tendens til at undslippe et rum med en luftstrøm og derefter ophobes for at danne eksplosive blandinger med O2 i atmosfæren (grunden til, at Et2O er et farligt opløsningsmiddel, er, at det ophobes på gulvet, og når det når din næse, kan det være for sent). Jeg håber, det hjælper.
 

mithyl2

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 19, 2022
Messages
264
Reaction score
27
Points
28
Det var præcis det, jeg tænkte, men hvis ballonen springer ved et uheld, inden jeg skifter den, kan den måske forårsage en eksplosion på grund af hurtig trykaflastning eller statisk elektricitet.

Jeg havde tænkt mig at sætte en slange fra min kondensator ud til vinduet. men jeg er stadig lidt paranoid/bekymret for eksplosioner. jeg tror bare, jeg må gøre det her.
 

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
550
Reaction score
298
Points
63
du valgte den mest foretrukne metode, bare rolig H2 flyder bedre end He, og det vil fortynde sig i den ydre atmosfære, der også går op og væk fra kilden (sørg for, at slangen er fastgjort udenfor fra det øverste punkt for ikke at få gas blæst tilbage af vinden).
 

sharetea

Don't buy from me
New Member
Joined
Feb 19, 2023
Messages
19
Reaction score
8
Points
3
Den korrekte måde er at aflede det med et rør og have en tilbageslagssikring i enden.

Men en slange/rør til det fri burde være tilstrækkeligt, så længe det ikke er inde*****tet.

Brint er lettere end luft. Tænk på en heliumballon. Alle har sikkert oplevet at miste en heliumballon.

Tænk på 3 sekunder efter, at du har givet slip på ballonen.

Hvor er ballonen nu?
Er du i stand til at få fat i ballonen igen?

Udgør ballonen en eksplosionsfare? Hvor hurtigt forlod den din omkreds?

Dens vej til himlen skal helst være uhindret.

Lad den ikke samle sig i det rum, du arbejder i.

De fleste reaktioner er ikke beregnet til at have et lukket system for at undgå opbygning af tryk/eksplosioner.

Medmindre du laver en preassure-bombe, hvor du har preassure-kar.

Jeg ville ikke bruge en ballon ... Brug slanger eller rør... Det lille tryk, hvis det er lille, betyder, at du har brug for tykke vægge.

Men hvis dit udsugningsanlæg er stort, styrer du bare gasstrømmen.

Hvis din køkkenventilator går lige udenfor, er det også okay.

Nogle badeværelser sender kun luften op i taget, men medmindre du skal op på taget for at have en cigerrettte, burde det være fint.

Ventilatorer behøver ikke engang at være tændt. Hvis det fører udenfor... Bare kør slangen lidt op ... Eller til ydersiden, hvor den kan gå lige op ... Brint har ikke nogen lugt, tror jeg. Jeg kan tage fejl.

Hvis der produceres meget brint, kan det føre noget af det flydende opløsningsmiddel med sig. Det fordamper. Hvis det lugter, er du nødt til at foretage justeringer for at tage højde for det i stor skala.

Jeg foreslår, at du kører alt som dummy for at vide, hvad du har med at gøre.

En mindre reaktion gør problemerne mindre. Så kan du be*****te, hvad du rent faktisk har brug for.

Brint er ret sikkert udendørs, så længe der ikke er nogen antændelseskilde.



Det er gasserne, der siver ned og bliver hængende, man skal bekymre sig om, for man ved ikke engang, at de er der.

Hvis det lugter efter en lille test. Du bliver nødt til at skrubbe gassen.

Her er en video af en person, der bruger en vandaspirator til at rense gassen. Du bliver nødt til at lukke låget... Og et rør fra låget, så du stadig kan lede brinten ud.



Pas på dig selv
 

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
550
Reaction score
298
Points
63
Kobbersigte har også den magiske egenskab, at de forhindrer flammer i at passere igennem.
 

sharetea

Don't buy from me
New Member
Joined
Feb 19, 2023
Messages
19
Reaction score
8
Points
3
Tak for det.
 
View previous replies…

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
550
Reaction score
298
Points
63
Jeg ved det virkelig ikke, men jeg har hørt fra en velrenommeret professor med stor erfaring inden for industriel kemi, at hvis man sætter en fin kobbersigte ved gasudløbet på brændbare ting, blokerer man for flammen, der kommer ind i systemet. Jeg har sat sådan en si, men jeg var mere forsigtig med ikke at have en antændelseskilde, så jeg havde aldrig den uheldige chance for at se dens effektivitet.
 

sharetea

Don't buy from me
New Member
Joined
Feb 19, 2023
Messages
19
Reaction score
8
Points
3
Interessant, jeg kan godt lide usikker viden. Jeg er nødt til at sætte mig ind i det.

Jeg vil gerne forfølge denne tangent, uanset hvor den fører hen ... Men jeg ved ikke, hvilket udtryk jeg skal bruge for at begynde denne lille rejse ... Det er altid svært at finde det rigtige ord at søge efter for at få de svar, vi leder efter ...

Omtalte han det som en si ... måske en flammehæmmer ...
 

sharetea

Don't buy from me
New Member
Joined
Feb 19, 2023
Messages
19
Reaction score
8
Points
3
Jeg søgte og søgte ... Og jeg indså... Vi havde trådnet til højskolerne... Og bunsenbrændere under... Og du har ret i, at det ikke går forbi. Wtf...
 

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
550
Reaction score
298
Points
63
det skal være kobbertrådsnet
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,693
Solutions
3
Reaction score
2,818
Points
113
Deals
1

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
550
Reaction score
298
Points
63
en elektrolytisk H2-generator er den bedste, hvis du bruger den til heterogene katalytiske reduktioner som med Pd/C
 
Top