MDP2P til MDMA fotoudgave

The-Hive

Moderator in UK section
Resident
Joined
Jun 20, 2023
Messages
471
Reaction score
239
Points
43
Deals
1
Jeg tænkte, at jeg ville dele dette, det er gammelt, men guld...

Jeg opstillede en to-liters trehalset kolbe med flad bund og proppede den ene hals til. Jeg sørgede for at have en almindelig kondensator i det midterste hul. Apparatet blev placeret på min omrører/varmeplade.

Jeg begyndte at skære Reynolds Heavy Duty aluminiumsfolie i ca. 1" firkanter, så jeg i alt fik 27,5 g. Man aner bare ikke, hvor meget folie der er 27,5 g, før man rent faktisk begynder at skære det op. Det må have taget næsten en halv time, og det gjorde min saks meget sløv. Jeg puttede 5 g i en lille Braun-kaffekværn og malede folien i 8-10 sekunder. Folien bliver ikke rigtig "malet", den bliver samlet til små klumper. Det fungerede forbløffende godt. Det lyder måske mærkeligt at putte sin folie i en kaffekværn, men det er uden tvivl et gennembrud i forberedelsen af aluminium til Al/Hg.

gonzonitro_1s.jpg
gonzonitro_2s.jpg
Figur 1: 5 g folie i 1" firkanterFigur 2: 5 g folie efter 8-10 sekunders kværning i en Braun-kaffekværn
gonzonitro_3s.jpg
gonzonitro_4s.jpg
Figur 3: Nærbillede af foliekuglerFigur 4: 27,5 g folie i en 2000 mL fladbundet kolbe
Foliekuglerne blev smidt ned i kolben.

Dernæst blev 400 mg HgCl2 opløst i 750 ml MeOH af laboratoriekvalitet. Mens dette blev gjort, blev 25 g MDP-2-P og 20 g ACS-nitromethan blandet i en dråbetragt med en smule (sandsynligvis ca. 25 ml) MeOH. MDP-2-P var tre måneder gammel og havde været opbevaret i fryseren. Det var oprindeligt blevet destilleret, lugtede stadig godt og havde en mellemlys grøn farve. Dråbetragten blev sat på en sidehals på kolben.

gonzonitro_5s.jpg
Figur 5: Apparat
Da MeOH var klar (al HgCl2 opløst), blev det også hældt i kolben, og kondensatoren blev sat på plads. Det blev omrørt i 5-10 sekunder hvert minut eller deromkring. På mindre end 10 minutter kunne man se svage bobler, opløsningen var grå, og aluminiummet var tydeligt mindre skinnende. Nogle stykker var begyndt at flyde.

gonzonitro_6s.jpg
Figur 6: Sammensmeltningen er færdig
Isvand begyndte at strømme gennem kondensatoren. Der blev brugt ca. 2,5 kg is i 2,5 liter vand i en 5-liters malerspand.

Ventilen på dryptragten blev åbnet, så blandingen begyndte at dryppe med omkring en dråbe i sekundet. Ca. hvert minut tændte jeg for omrøreren i ca. 5 sekunder. Efter nogle få minutter begyndte kolben at blive varm, og jeg begyndte at røre kontinuerligt. På dette tidspunkt havde blandingen en meget tydelig stålblå-grå farve.

gonzonitro_7s.jpg
gonzonitro_8s.jpg
Figur 7: Reaktionen starter, t+7 minutterFigur 8: Nærmer sig tilbagesvalingstemperatur, t+8 minutter
Til sidst varmede reaktionen sig op til en imponerende tilbagesvaling, og MeOH flød næsten uafbrudt fra kondensatoren. Jeg var nødt til at justere dråbehastigheden fra tid til anden (en pr. sekund var lidt for langsomt), og jeg var færdig med tilsætningen efter 42 minutter. Da reaktionen var på sit højeste, holdt jeg nøje øje med, hvad der foregik, men jeg behøvede faktisk ikke at gøre andet end at sørge for, at tilsætningen foregik med en hastighed, der ville få det hele til at tage 40-45 minutter. Alt andet passede sig selv.

gonzonitro_9s.jpg
Figur 9: Reaktionen kører for fuld udblæsning, t+15 minutter
Da jeg havde et par milliliter MDP-2-P-blanding tilbage, var reaktionen allerede begyndt at gå langsommere, selvom der stadig var nogle små aluminiumsflager synlige. Blandingen var begyndt at blive meget tyktflydende, så jeg tilføjede yderligere 50-75 ml MeOH ned i kondensatoren, hvilket forbedrede tingene meget. Derefter forlod jeg stedet i cirka en time for at lade reaktionen af*****te sig selv.

Da jeg kom tilbage, var tingene afkølet betydeligt, og blandingen var for det meste en amorf grå farve med kun de mindste pletter af hvidt iblandet. Jeg blandede 700 ml vand og 262 g NaOH i et bægerglas. Mens det afkølede, hældte jeg indholdet af reaktionskolben over i et 4000 mL bægerglas. Lidt mere (måske 50 mL) MeOH i reaktionskolben løsnede let det resterende slam, og det blev også hældt i bægerglasset. Derefter blev NaOH-opløsningen hældt i 4000 mL-bægerglasset med slammet.

gonzonitro_10s.jpg
gonzonitro_11s.jpg
Figur 10: Slam i bægerglassetFigur 11: Slam efter tilsætning af NaOH og lidt omrøring
En 3" rørepind blev sat i bægerglasset, og der blev rørt grundigt rundt. Det tidligere grå slam blev mørkere, og NaOH begyndte at reagere med det resterende aluminium og lavede et skummende, ildelugtende rod i bægerglasset. Det blev lidt varmere, men ikke nævneværdigt. Det fik lov til at røre langsomt i cirka en time, og på det tidspunkt var næsten alle boblerne væk, og skumdannelsen var aftaget.

Jeg ejer ikke en gigantisk sep-tragt, så jeg be*****tede mig for at trække blandingen ud direkte i bægerglasset. Det fungerer faktisk rigtig godt og er måske nemmere end at have med en sep-tragt at gøre. 500 mL toluen blev hældt i bægerglasset, og omrøreren blev tændt meget højt i flere minutter. Det blandede de to faser godt. I løbet af de næste 15 minutter eller deromkring blev toluenen skilt ud til toppen.

gonzonitro_12s.jpg
gonzonitro_13s.jpg
Figur 12: Bobler, når NaOH reagerer med det resterende aluminiumFigur 13: Toluen efter blanding, stort set færdig med at skille sig ud.
Jeg var bekymret, fordi toluen stort set ikke havde nogen farve. Jeg ville forvente, at der var noget tilbageværende MDP-2-P med en svag farve, eller at nogle af reaktionens urenheder også ville give en farve. Men det var lidt mælkehvidt, så næste gang vil jeg prøve xylen i stedet. Jeg formoder, at det vil fungere fint.

Det meste af toluenen blev hældt fra toppen. Der blev ca. 100 ml tilbage, fordi det blev svært at få toluenen af, uden at noget af vand/slamlaget også løb ud. Yderligere 250 mL toluen blev hældt i bægerglasset og blandet grundigt. Den næste ekstraktion blev også hældt af, denne gang med lidt af slamlaget, og hældt i sep-tragten. Der var nok ikke mere end ca. 15 ml toluen tilbage, som flød på slammet i bægerglasset, da jeg var færdig. Nu var det nemt at dræne slamlaget af i sep-tragten, så der kun var toluen tilbage. Den første toluenekstraktion blev derefter tilsat sep-tragten.

gonzonitro_14s.jpg
gonzonitro_15s.jpg
Figur 14: Jeg er ved at tappe den sidste smule slamvand af.Figur 15: Vask. Både toluen og vasken er meget rene, og grænsefladen mellem lagene er knap nok synlig 3/4 af vejen ned i billedet.
Toluenen blev vasket to gange med mættet natriumbikarbonat, en gang med mættet NaCl og en gang med vand. Alle vaskene var ret rene, og toluenen så endnu renere ud end før.

Toluenen blev tappet over i et vasket, acetoneskyllet og gennemtørret bægerglas med ca. 35 g vandfri MgSO4. Det stod i ca. 25 minutter og blev omrørt med en spatel to eller tre gange. Derefter blev det filtreret over i et nyt bægerglas (også supertørt), og MgSO4 i filteret blev vasket med lidt ny toluen.

En standard NaCl/H2SO4-generator til HCl-gas blev sat op med en fraktioneringskolonne pakket med CaCl2 (Damp-Rid fra Home Depot) som tørrerør. Et gasdispersionsrør med en porøs glasskive blev fastgjort til tørrerøret, og H2SO4 begyndte at dryppe.

Der begyndte at komme gas ud af dispersionsrøret, som jeg nedsænkede i toluenfiltratet. Efter flere minutter var der absolut intet sket, og jeg var overbevist om, at jeg havde kvajet mig totalt. Så begyndte der at komme en smule hvidt materiale her og der, og inden for 30 sekunder var der gigantiske skyer af puffet MDMA HCl, der væltede ud af opløsningen. Jeg var lige ved at skide i bukserne.

gonzonitro_16s.jpg
gonzonitro_17s.jpg
Figur 16: Krystaller dannes, når HCl kommer ud af gasspredningsrøret.Figur 17: Vi nærmer os af*****ningen på denne gasning. Krystallerne sætter sig og har dannet et tykt lag i bunden af bægerglasset.
Jeg vil fraråde at bruge et gasdispersionsrør, da det ser ud til at stoppe til med krystaller og skabe et alvorligt modtryk i HCl-generatoren. På et tidspunkt sprang en glasprop lige af apparatet, fordi der var så meget tryk. Brug bare et glasrør til at få din HCl ned i toluenen.

Opløsningen var så uklar, at jeg ikke kunne se, om der blev udfældet flere krystaller, så jeg be*****tede at stoppe. Bægerglasset blev dækket til og sat i fryseren i en halv time. Når det var koldt, blev det filtreret med vakuum i en Buchner, derefter tørret på et spejl under en pære (for at få varme) og vejet. Der var i alt 8,26 g.

Så gjorde jeg klar til at gasse toluenen igen. og se, der var endnu en massiv udfældning af krystaller. Toluenen blev afkølet og filtreret, og filtratet blev tørret, hvilket gav yderligere 4,72 g!

Gør klar til at gasse igen ... det bliver bare ved med at komme. Jeg giver krystallerne lidt tid til at sætte sig, og nu ser det virkelig ikke ud til, at der kommer mere ud af opløsningen. Køler ned, filtrerer og tørrer. Denne gang var der 6,61 g mere!

Selvom krystallerne havde en svag (og meget behagelig) lugt af root beer, be*****tede jeg mig for ikke at omkrystallisere, fordi krystallerne var blændende hvide og tydeligvis af god renhed.

gonzonitro_18s.jpg
gonzonitro_19s.jpg
Figur 18: En Buchner-tragt tæt pakket med krystallerFigur 19: 8,26 gram MDMA HCl, hakket op og tørrende på et spejl
Samlet udbytte: 19,6 gram MDMA HCl - fra 25 gram keton!

credits til Dr. Gonzo
 

2-79-790125

Don't buy from me
Member
Joined
May 26, 2024
Messages
82
Reaction score
21
Points
8
oh......præcis hvor længe kan MDP2P opbevares ved stuetemperatur i DCM uden at nedbrydes væsentligt. Jeg er nået op på 30 timer nu....
 

The-Hive

Moderator in UK section
Resident
Joined
Jun 20, 2023
Messages
471
Reaction score
239
Points
43
Deals
1
Dårlig idé - læg den i fryseren ASAP
 

awrq

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 2, 2024
Messages
5
Reaction score
10
Points
3
^^ Dette er vejen.
 
Top