Er der nogen, der har prøvet at lave lattergas (N2O) med ammoniumnitrat (NH4NO3)?

hof82049

Don't buy from me
New Member
Joined
Jul 3, 2022
Messages
2
Reaction score
2
Points
3
Hej med dig!
Jeg nedbrød noget NH4NO3 og indsamlede gas efter boblevand, smagen er sød som N2O, så jeg tror, det er den rigtige måde at fremstille N2O på (jeg er virkelig ny inden for kemi)!


Nu planlægger jeg at skalere min reaktor for at få mere gas og komprimere den til cylinder i *****ningen

Jeg har nogle spørgsmål, som jeg håber, nogen kan hjælpe mig med:
- Jeg læste mange indlæg, nogle siger, at reaktoren vil eksplodere, hvis varmen> 200C eller 210C, og et andet indlæg siger < 240C vil være godt! Jeg er så forvirret??? Jeg vil lave en reaktor med elektrisk varmekilde med temp-kontrol, hvad synes du om det?

- De ting, der er tilbage i reaktoren efter af*****ning, er det sikkert, hvis jeg dumper det ned i afløbet? eller hvad skal jeg gøre med det?

- Indsamle gas og derefter boble vand er nok til renhed? Jeg læste nogle, hvor de gør base / syre for renhed, er dette påkrævet?

Eventuelle forslag vil hjælpe mig meget
Mange tak!
 

Albert_Hofmann123

Don't buy from me
Resident
Joined
Jul 13, 2022
Messages
7
Reaction score
1
Points
3
Jeg ved, at man kan lave N20 på den måde, selvom jeg har hørt, at det ikke er så sikkert.
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,812
Points
113
Deals
1
Enig i, at det ikke er sikkert. Du skal udføre reaktionen under 200 og uden ilt (brug vakuum), ellers bliver du smurt ind i vægge.🤯
 
Top