I USA mener jeg, at tobak er forbudt på institutionelle områder fra stat til stat. Min stat har ikke tilladt tobak siden 90'erne. Nogle stater sælger tobak i kiosken.
Så min erfaring er, at hvis du er i et amtsfængsel, er du sandsynligvis nødt til at bruge posten, da det ikke er tilladt at forlade området eller tage kontakt til andre - du skal lægge papir i blød med den ønskede opløsning og skrive en lille seddel på det. Det fungerede rigtig godt til syntetiske stoffer. Jeg har hørt, at det også virkede på crystal, og jeg har hørt blandede resultater om suboxone. Jeg er ikke sikker på noget andet, da alt, hvad der kommer ind, bliver undersøgt nøje, de bliver røntgenfotograferet, undersøgt med hunde osv.
.
En anden mulighed er kontaktbesøg - dette er mest for statsfængsler snarere end amtsfængsler. Suboxone-strips er den vigtigste vare - folk tjener flere penge på at komme ud af fængslet, end de tjente på at hustle på gaden. Folk rullede strimlerne ind i plastikfolie og lavede et lille bundt, som regel var det en kvinde, der sneg det ind og fandt en måde at give dig det på, uden at nogen bemærkede det. Besøgende blev let visiteret på vej ind. Du skal enten sluge det, hvis det går igennem uden at blive ødelagt, eller gemme det meget godt, for du bliver kropsvisiteret efter besøget. Med en pris på 100-200 dollars for en strimmel på 8 mg ... kan man tjene en mindre formue på kort tid. Normalt ville du få nogen til at sende en postanvisning til deres folk, og hvis det lykkedes, ville du få din strimmel. Man kunne brække strimlen i 16 eller 32 stykker og komme den i et par dråber vand på en ske og sniffe til hvert stykke, og så var man oppe hele natten og rengjorde sin celle med en tandbørste. Ved kontaktbesøg kunne man få hvad som helst ind, men det var som regel hash eller syntetiske stoffer som røgelse og suboxonestrimler.
Hvis det lykkes dig at komme til en lavere sikkerhedsklasse, kan du måske få arbejde på et eksternt hold, der samler affald på motorvejen eller på området - folk gør det for det meste bare for at finde cigaretskodder til tobak, men en gang imellem kommer der noget igennem. Folk kan måske smide noget over hegnet, men det er ret risikabelt og vanskeligt. Der er andre privilegier som arbejdsfrigivelse, hvor man bliver afleveret og hentet i en lokal virksomhed, som anstalten har kontrakt med. Det er det bedste bud, men det tager tid at få den stilling, som regel efter det første år i fængsel. Jeg har arbejdet i statspolitiets hestestald med at skovle lort, stort set alle havde gang i noget der, der var ikke noget badeværelse, så alle måtte skide i skoven - det var ikke noget problem. Man kunne nemt arrangere et dead drop, og det gjorde de fleste. Hvis man kunne komme væk fra institutionens område og finde et minut eller to for sig selv, og man kunne få nogen til at komme med det, man gerne ville have, hvis man havde den forbindelse, kunne man snige en haubits ind igen stykke for stykke, hvis man ville - alle situationer er forskellige, så man må finde ud af nuancerne. Så længe du var på toppen og holdt mund, og ingen sladrede, kunne du gøre hvad som helst. Bare sørg for at bestå dine urinprøver - de fleste vagter så dig ikke engang, så det er ikke så svært.
Den sidste mulighed er, hvis du har en forbindelse indefra - hvis en vagt er en ven af familien, måske en af sygeplejerskerne. Eller hvis du har en rigtig sej advokat. Det er sjældent og svært, og det holdt som regel ikke længe af den ene eller anden grund, jeg ved ikke hvorfor.