Feber på grund af amfetamin

SelfExper1menter

Don't buy from me
New Member
Joined
Apr 4, 2023
Messages
17
Reaction score
1
Points
3
Jeg har noget racemisk amfetaminsulfat. Det skulle være rent og virker også rimeligt rent: næsten hvidt (en anelse rødt), lugtfrit. En vandig opløsning er bitter og lidt sur, men har ellers ingen særlig smag.

Når jeg tager 30 mg oralt, virker det, men forårsager feber (ca. 37,2-37,5 grader Celsius).

Betyder det, at der er en giftig forurening i, og at jeg skal smide det ud, eller er det muligt, at feberen skyldes selve amfetaminen? Er der andre, der har fået feber af amfetamin, især af så små doser? Desværre kan jeg ikke få amfetamin fra en anden kilde lige foreløbig, så jeg kan ikke tjekke, om det også giver feber.
 

Paracelsus

Addictionist
Joined
Nov 23, 2021
Messages
221
Reaction score
228
Points
43
Dosis på 30 mg refererer til en stærk, ikke en lille dosis. Pyrexi eller feber er også en af de klassiske fysiske virkninger af stimulanser. Hvis temperaturen ikke overstiger 38-39 grader Celsius, falder efter stoffets virkning og ikke har tendens til at stige, skal du ikke bekymre dig forgæves. Desværre er det umuligt at vurdere tilstedeværelsen / fraværet af urenheder i henhold til beskrivelsen af handlingen i dette tilfælde. Jeg kan anbefale at reducere doseringen og tage den i et godt ventileret rum og drikke vand i små portioner under hele sessionen.
 

SelfExper1menter

Don't buy from me
New Member
Joined
Apr 4, 2023
Messages
17
Reaction score
1
Points
3
"Stærk" siger mig ikke så meget (stærk i forhold til hvad?). Kan du give mig nogle omtrentlige referencepunkter, f.eks:
1) Hvilken dosis er nødvendig for at holde sig vågen og ikke være søvnig hele natten?
2) Hvilken dosis formodes at være stærkt nydelsesfuld og forstærkende i modsætning til bare stimulerende? For eksempel er de 30 mg, som du kalder stærke, temmelig stimulerende for mig (i det mindste i fravær af tolerance), men slet ikke behagelige, bare neutrale; hvis jeg var en laboratorierotte, ville jeg ikke være drevet til at trykke på et håndtag for at få sådan en effekt. Det gælder selvfølgelig kun, hvis min amfetamin er ren nok.
(alt dette for racemisk amfetaminsulfat taget oralt)

Forresten, selvom jeg ikke forsøgte at tage flere temperaturmålinger over tid, ser feberen ud til at begynde at falde omkring samme tid, som stimuleringen aftager. Det samme gør tørhed i munden (men det ved jeg er normalt).

Det, der irriterer mig, er, at ifølge indlægssedlen til Dexedrine kan en enkelt dosis dextroamfetaminsulfat være op til 30 mg (hvilket svarer til 60 mg racemisk), men feber er ikke anført som en bivirkning (overhovedet!). Det giver ikke mening, medmindre levoamfetamin er meget bedre til at fremkalde feber end den samme mængde dextro. Er det tilfældet?
 

Paracelsus

Addictionist
Joined
Nov 23, 2021
Messages
221
Reaction score
228
Points
43
Som du rigtigt har bemærket, er alle doseringer gennemsnitlige. Det er altid nødvendigt at huske på individuel tolerance, stoffets kvalitet og så videre. Den gennemsnitlige dosis for amfetamin ligger mellem 10 og 20 mg. Med hensyn til "nydelse" ser jeg her et problem i, at klassiske stimulanser i sig selv ikke bidrager til nogle levende og udtalte oplevelser af nydelse. Det kan skabes af atmosfæren, aktiviteten, selskabet.

Hvis man reducerer doseringen af det stimulerende middel og planlægger en session, kan det også skabe betingelser for, at der ikke kun opstår stimulerende effekter. Her er det også værd at nævne stoffets kvalitet og stereoisomeri.

Men hvis du er på udkig efter virkelig behagelige fornemmelser, bør du vende dig til siden af euforiserende stoffer, for eksempel MDMA.

Feber er en af de mest almindelige bivirkninger ved Dexedrine. En temperaturstigning er en naturlig konsekvens af stimulering. Det er sådan, farmakologi og biofysik fungerer. Dobbelttjek dine kilder, eller find andre.
 

41Dxflatline

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 23, 2022
Messages
320
Solutions
1
Reaction score
156
Points
43
Afhængigt af hvor du måler og hvad, kan det være en normal kropstemperatur. Amfetamin forårsager termogenese via frigivelse af noradrenalin. Det er et mindre problem med dextro.
 

SelfExper1menter

Don't buy from me
New Member
Joined
Apr 4, 2023
Messages
17
Reaction score
1
Points
3
Okay, det er meget forvirrende. På den ene side siger både Paracelsus og 41Dxflatline, at feber fra 30 mg racemisk amph er normalt. På den anden side nævner ordinationsinfo for hverken Dexedrine eller Adderall (her, for eksempel) feber som en bivirkning, og 30 mg dosis er inden for det te*****utiske område for disse lægemidler. Hvordan kan det være? Samtidig nævner de mundtørhed og endda mindre ting, som en lille stigning i blodtrykket. Og Adderall er 25 % af den irriterende levo-isomer, så hvis levoamfetamin alene var ansvarlig for feberen, ville Adderall også give feber.
 

41Dxflatline

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 23, 2022
Messages
320
Solutions
1
Reaction score
156
Points
43
Det er ikke feber, og øget kropstemperatur står i afsnittet om PIL's bivirkninger:
https://www.medicines.org.uk/emc/files/pil.7404.pdf
 
Top