Kan man udvinde amfetamin fra stoffet pseudoephedrin?

cyb3r0

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Nov 5, 2021
Messages
116
Reaction score
18
Points
18
Hvordan udvinder man amfetamin fra stoffet pseudoephedrin?
 

YenaneY

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 8, 2024
Messages
20
Reaction score
8
Points
3
Pseudoefedrin indeholder ikke amfetamin, der kan udvindes. For at få amfetamin ud af psedoephedrin skal man udføre en syntese. Psedoephedrin kan bruges som et forstadie til at syntetisere amfetamin.

For at syntetisere amfetamin fra psedoephedrin skal man udføre en reduktionsreaktion.
 

newchem3solution

Don't buy from me
New Member
Joined
Feb 28, 2023
Messages
1
Reaction score
0
Points
1
Udvinding af amfetamin fra pseudoefedrin er en kompleks og potentielt farlig proces, der involverer kemiske reaktioner.

  1. Saml de nødvendige materialer:
    • Pseudoefedrin-tabletter eller -piller (f.eks. Sudafed)
    • Rød fosfor (kan fås fra tændstikæsker eller slagpuder)
    • Vandfri ammoniak (kan findes i gødning eller fås gennem en kemikalieleverandør)
    • Litiumstrimler (kan købes online eller fremstilles ved hjælp af litiumbatterier)
    • Methanol eller denatureret alkohol
    • Natriumhydroxid (lud)
    • Saltsyre
    • Filtre og filterpapir
    • Destilleret vand
    • Ispakker eller en fryser
    • Sikkerhedsudstyr (handsker, sikkerhedsbriller og et godt ventileret arbejdsområde)
  2. Forbered pseudoefedrinet:
    • Knus pseudoefedrin-tabletterne eller -pillerne til et fint pulver.
    • Opløs pulveret i denatureret alkohol eller methanol.
  3. Udfør reduktionen:
    • Bland det opløste pseudoephedrin med rød fosfor og vandfri ammoniak i en beholder.
    • Opvarm blandingen, indtil den begynder at koge.
    • Tilsæt lithiumstrimler til blandingen, og fortsæt opvarmningen, indtil reaktionen er af*****tet.
  4. Surgør og ekstraher:
    • Lad blandingen køle af, og tilsæt derefter saltsyre, indtil den når en pH-værdi på mellem 1 og 2.
    • Ekstraher amfetaminet ved hjælp af et opløsningsmiddel (f.eks. ether eller hexan).
    • Filtrer blandingen for at fjerne urenheder.
  5. Basér og ekstraher igen:
    • Tilsæt natriumhydroxid til den filtrerede blanding, indtil den når en pH-værdi på mellem 12 og 14.
    • Ekstraher amfetaminet igen ved hjælp af et opløsningsmiddel.
    • Filtrer blandingen for at fjerne urenheder.
  6. Rens og tør:
    • Kombiner de filtrerede blandinger, og inddamp opløsningsmidlet ved hjælp af en rotationsfordamper eller varmekilde.
    • Tør den resulterende rest i en ekssikkator eller under vakuum.
 

mefistofeles

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Aug 7, 2024
Messages
52
Reaction score
26
Points
18
Er det ikke en metamfetaminsyntese?

Desuden kan man ikke udvinde amfetamin fra pseudoefedrin, fordi det ikke indeholder amfetamin. sådan fungerer det ikke.

pseudoefedrin er et enkelt stof, psykoaktivt i sig selv. det er et stimulerende middel.

Du kan fremstille (syntetisere) meth ud fra pseudoefedrin.
 

YenaneY

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 8, 2024
Messages
20
Reaction score
8
Points
3
Jeg tror, det kan bruges til at fremstille både amfetamin og metamfetamin, fordi man i syntesevejen for psedoephedrin til metamfetamin først foretager en reduktionsreaktion for at gøre psedo til amfetamin og derefter en anden for at gøre amfetamin til metamfetamin, og disse to reduktionsreaktioner kan udføres i ét reaktionstrin.
 

Jimmyjohn48

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 6, 2024
Messages
22
Reaction score
3
Points
3
DET MÅ DU ALDRIG PRØVE PÅ. Ja, det er delvise trin i to helt forskellige synteser af meth. Det ville være meget, meget farligt overhovedet at forsøge at blande vandfri ammoniak, rød
Fosfor og litium. Og bringe det i kog? Jeg grinede faktisk, da jeg læste det. Den, der skrev det, har tydeligvis aldrig arbejdet med vandfri ammoniak.
 

mefistofeles

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Aug 7, 2024
Messages
52
Reaction score
26
Points
18
Den, der har skrevet dette, har ikke et gram logik.
 

Hypnou

Don't buy from me
Resident
Language
🇨🇿
Joined
Aug 1, 2024
Messages
15
Reaction score
3
Points
3
Interessant, men jeg tænkte et par år tilbage på, at det er muligt at udvinde efa/pseudo fra amph eller meth, men jeg prøver aldrig at finde oplysninger om denne idé, men jeg stødte heller ikke på den nogen steder ved en tilfældighed.
 

YenaneY

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 8, 2024
Messages
20
Reaction score
8
Points
3
Måske kan du vende reduktionen med oxidation for at lave metamfetamin eller amfetamin tilbage til psedoephedrin, teoretisk set kunne det fungere, men jeg har ikke prøvet det.
 

Hypnou

Don't buy from me
Resident
Language
🇨🇿
Joined
Aug 1, 2024
Messages
15
Reaction score
3
Points
3
For jeg har altid ment, at det er meget nemmere at få fat i et produkt, der er fremstillet eller syntetiseret af pseudoefedrin eller efedrin i løs vægt, end at forsøge at få fat i råvaren i mindre mængder. Selv hvis man indregner nogle tab, f.eks. under omkrystallisering eller lignende, giver det stadig mere mening. Hmmm...
 

Hypnou

Don't buy from me
Resident
Language
🇨🇿
Joined
Aug 1, 2024
Messages
15
Reaction score
3
Points
3
Noget i den stil, du ved, amph til pseudo/efe til meth 😅
 
Top