Proč mi distlliace trvají věčně ?

methyllordir

Don't buy from me
New Member
Joined
Jun 20, 2022
Messages
6
Reaction score
2
Points
1
Jsem teprve nováček a zkoušel jsem destilovat mnoho olejů, rozpouštědel, směsí vody a oleje a vody a rozpouštědel a dělám jen jednoduchou destilační sestavu s běžnými sklenicemi a podobně, ale nezáleží na tom, co destiluju, prostě to trvá věčně
když mám směs vody a oleje, destiluje se 10 ml za 4 hodiny.

když jsem se díval na youtube a na internetu na příliš mnoho postupů a nastavení, zdá se, že s mým nastavením není nic špatně, ale je to prostě podivně časově náročné ?!?

Také použití vakuové pumpy jen způsobí, že se celé místo naplní plynem ( příliš mnoho odpadu ) , a také vidím, že pro jednoduché destilace není vakuum nutností, ale zdá se mi, že bez něj to nejde ?
 

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 8, 2022
Messages
678
Reaction score
512
Points
63
Deals
5
Řekněte nám více o tom, co používáte k ohřevu, co ohříváte, jaké používáte sklo atd.
Používáte nějakou lázeň? Omotáváte horní část baňky a kolony prvních několik cm ?
 
View previous replies…

methyllordir

Don't buy from me
New Member
Joined
Jun 20, 2022
Messages
6
Reaction score
2
Points
1
Používám laboratorní elektrický ohřívač/magnetickou míchačku a laboratorní borosilikátové sklo, ohřev v lázni pouze urychlí zahřátí roztoku, ale opravdu se nezdá, že by pomohl samotné destilaci

Nezkoušel jsem baňku ani výše uvedené sklo obalit.
 

KokosDreams

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 16, 2022
Messages
912
Solutions
2
Reaction score
599
Points
93
Izolování baňky + kolony hliníkovou fólií pomůže zabránit úniku tepla, a tak urychlit destilaci, přesto destilace trvá dlouho.
Chcete se ujistit, že teplo uvnitř aparatury je na konstantní úrovni, aby mohla destilace probíhat.
 

WinterDust

Don't buy from me
Resident
Joined
May 21, 2022
Messages
230
Reaction score
206
Points
43
Deals
3
Ježíši Kriste, dneska mám problémy.